מוזיקה – אז ועכשיו

מתי הארוע

תאריך: 06/02/14
שעה: 20:30 - 22:30

פרטי הארוע


כולם מוזמנים להרצאה הרביעית בסדרה, על מוזיקה קלאסית
יום חמישי, 06/02, 20:30, בבית הספר.

מוזיקה – אז ועכשיו

האם מוזיקה קלאסית נכתבת גם היום? בוודאי!
מוזיקה קלאסית, או מוזיקה אמנותית נהדרת נכתבה לאורך כל ההיסטוריה וממשיכה להיכתב גם כיום. לבאך, מוצארט ובטהובן יש שפע של יורשים מוכשרים שהלחינו ומלחינים מוזיקה נפלאה עד ימינו. יתרה מכך, מתחילת המאה העשרים ועד היום המוזיקה הקלאסית הלכה ונעשתה מגוונת מאוד מבחינה סגנונית, ואנו עדים כיום לעושר מוזיקאלי שלא היה לו אח ורע מעולם.
בהרצאה "מוזיקה – אז ועכשיו" נבחן את הגלגולים והתהפוכות שעברו על המוזיקה מסוף התקופה הקלאסית של בטהובן ועד ימינו. נשאל כמה שאלות משעשעות שיסייעו לנו לספר את סיפורה של המוזיקה: מי כתב את "הסימפוניה העשירית של בטהובן", מתי באמת התחילה המאה העשרים, מי לקח את תפקיד האיש הרע בתולדות המוזיקה, ועוד.

כמו בהרצאות הקודמות בסדרה, נאזין למוזיקה נהדרת ונצפה ביחד בתמונות וסרטים מיוחדים שימחישו לנו את סודותיה של המוזיקה ואת יכולתה לגעת בנו במקומות העמוקים של הנפש.

להנאתכם מצורף לינק לאחת היצירות המעניינות שנכתבו במאה העשרים – "בולרו" של מוריס רוול. רוול מצליח באורח פלא להלחין יצירה שמבוססת על מוטיב שחוזר על עצמו שוב ושוב במשך 17 דקות, אבל היא אינה משעממת לרגע, אלא מחזיקה אותנו מהופנטים עד הסוף. היצירה הזו היא הזדמנות מצויינת להכיר את כלי התזמורת השונים, בעיקר את כלי הנשיפה. הקטע המצורף הוא באיכות וידאו משובחת, נצלו אותה. שימו לב למנצח – ואלרי גרגייב – המנצח הגדול שאוהב לנצח עם קיסם שיניים!

המרצה הוא מוטי אדלר חוקר ומרצה בחוג למוזיקולוגיה באוניברסיטת ת"א.
בהרצאותיו הוא משלב טכניקה אודיו-ויזואלית מיוחדת המנגישה
את הרבדים העמוקים ביותר של המוזיקה לקהל הרחב

מוזמנים להפיץ ולהזמין חברים!


מחיר: מחיר למשתתף 35 ₪, לזוג 60 ₪

אתר אינטרנט / פייסבוק: https://www.facebook.com/events/212803518922326/?source=1

מיקום הארוע

מעלה מפה...

כתיבת תגובה

Close