מו"פ – אירוע תרבות בחממה האקולוגית בעין שמר

מתי הארוע

תאריך: 14/02/14
שעה: 12:30 - 14:00

פרטי הארוע


מו”פ (מחקר ופיתוח) – אירוע תרבות ואמנות המחבר בין אנשים ותחומים

מחקר בסיסי (נקרא גם מחקר טהור או מדע בסיסי) בניגוד למחקר יישומי או מעשי, הוא תחום מחקר מדעי שתפקידו לחקור שאלות עקרוניות ללא מטרה יישומית וללא הכוונה. המניע העיקרי של המחקר הבסיסי הוא סקרנות, אולם תוצריו הם גוף-ידע אינטלקטואלי של רעיונות, עקרונות, שיטות ותובנות שיכול לשמש למגוון יישומים טכנולוגיים בתחומים שונים (גם רחוקים מאד מן השאלות שהניעו את המחקר הבסיסי בראשיתו) וליצירת דיסציפלינות מדעיות חדשות. המחקר הבסיסי אינו מכוון לטובת האנושות ולא לרעתה, אלא הוא נייטרלי לחלוטין מבחינה מוסרית (מתוך ויקיפדיה).

רעיון מרכזי:

כדי לשאול שאלות עקרוניות יש להסתמך לעתים על תחושות בטן, על הנחות מושכלות. כזהו הרעיון, ההנחה העומדים מאחורי “מו”פ”. אירוע של תרבות המתחברת ומדברת עם ועל אמנות, מדע, חברה, חינוך ועוד.

אין לנו וודאות שחיבורים בין תחומי דעת ואמנות הם מתכון בטוח להצלחה. עם זאת, אנחנו חושבים שמשוואה שמורכבת מהתפאורה שמספקת החממה, המרצים המעניינים והמוסיקה, מעניינת מספיק שנחקור אותה. שניתן לה הזדמנות להופיע, להפציע. אולי יש סיכוי שניצור משהו חדש, פורמט מרענן(ואולי לא). אנו מתכוונים לנסות לחקור ולפתח את ההנחה שלנו מתוך אמונה שכך ראוי ונאה לדרוש – ולקיים – מחקר בסיסי.

מהלך האירוע:
החממה האקולוגית בעין שמר. 14 בפברואר 2014. 13:00.
את הקהל מקבלות 3 ערימות חול גדולות מחוץ לחממה. ביניהן מבצע עמית קבסה את המופע שלו. הוא מופיע לאורך כל הערב. בין הערמות – 2 פסלי אש של הנפח אורי חופי.
בתוך החממה – ששה מרצים. בזה אחר זה, ממוקמים במקומות שונים בין ניסויים של תלמידים ובין בריכות דגים, כל אחד/אחת נושא “הופעה/הרצאה” שונה באורך של עד 20 דק’. המרצים/מופיעים מלווים במוסיקאי שמגיב להרצאה ביצירה מאולתרת משלו, תוך כדי ההרצאה. הקהל נע בין הרצאה להרצאה לפי הזמנה.

שתייה וכיבוד מרוכזים בבאר לא רחוק מהכניסה.

הכניסה חופשית. נשמח לראותכם – עתר גבע, אבשלום סולימן, דניאל יהל.


מחיר: חינם!

אתר אינטרנט / פייסבוק: https://www.facebook.com/events/272165412934760/

מיקום הארוע

מעלה מפה...

כתיבת תגובה

Close