כללי

grow 2

עמלמולת הרב תחומית, שיוזמת ומעורבת בגינות קהילתיות מכלמיני סוגים, זורקת לכם כפפת עבודה:

פרויקט גינת ירק קהילתית יוצא לדרך בסוכות

מאת: עמליה זנד

הנה הנה מגיע הגשם ולכולם כבר בא לזרוע ולשתול. כמדי שנה, אני מיעצת ועונה על שאלות. אבל הפעם – הלאה העצות. הפעם עשיה לשמה, פרקטיקה לכל דכפין. גינת ירק קהילתית במרכז המושבה.
יש הרבה רצון טוב ויש הרבה שטח [כל אחד פה יושב על דונם] אבל לא ממש יודעים ממה להתחיל, מה לזרוע מה לשתול [האפרוחים שתולים צפוף מדי..] ממי אפשר להשיג זרעים משובחים ומאיפה קונים שתילים.
אז הנה הפתרון הפשוט
איתרתי שטח נהדר של כ-3 דונם
השטח כרגע פרוע למדי אבל יומיים עבודה מגרפות קלשונים וידיים אפשר להתחיל לנקות אותו. לא הכל בבת אחת. כל פעם חלקה אחת של 10 על 10 מטר.
נתחיל בניקיון, נזרע ונשתול. ננקה עוד שטח.. וכך הלאה.

כל שותף [משפחה או בודד] ישלמו בשלב הראשון 50 ₪ לחודש. זאת עבור צינור השקיה [הלואי ולא נצטרך אבל בכל זאת..] זרעים [בסיטונאות] שתילים [כנ"ל] ושאר עלויות שיתווספו. תשלום ראשון יהיה לחודשיים [100 ₪]. גם כהתחייבות מסויימת וגם כי ההוצאות העיקריות יהיו בהתחלה.
כל משפחה [או בודד] יתרמו מזמנם ומכליהם ובבוא העת נחלק התוצרת לכולם באופן שווה.
ילדים מוזמנים לבוא גם בליווי ובאחריות הוריהם. הורים, זיכרו, אין אני אחראית לפגיעות או פציעות של ילדיכם. בשטח כזה אפשר למצא הכל מנחש או קן של צרעות ועד חוט תיל ישן וחלוד. באחריותכם!!

השטח נמצא באזור שמתנהלת בו פעילות מסחרית והוא גם בית מגורים [השטח הוא "מתחם שיהר" ותודות ומחיאות כפיים לשירה שמשתפת פעולה איתי בפרויקט] ולכן חשוב מאד מאד מאד לא להפריע בשום צורה שהיא להתנהלות היומיומית התקינה של המתחם.

אני מציעה שעוד השבוע ניפגש, כל המעוניינים וגם המתלבטים, לראות את השטח ולהתחיל לבנות את עתיד הגינה. בהמשך ניתן יהיה ליצור שם פינת ישיבה קטנה, קומפוסט ומשתלת ירקות לתצרוכת ביתית. שזה אומר שתקחו שתילים הבייתה גם.

השטח מקסים. במדרון קל לכיוון מערב. יש ממנו נוף נהדר ורוח קלה מנשבת. יש כמה עצים מפרדס ישן שאפשר להחזיר להם את תפארת העבר ויש את שירה שמוכנה לעזור ולאפשר..
אז למה מחכים??

אשמח לפניות במייל או בטלפון [עדיף ס.מ.ס] אפשר להפיץ מכתב זה גם לאנשים שאינם קוראים באופן קבוע את "מושבה חופשית" ולהעביר הלאה לכל מי שפרויקט כזה עשוי לעניין אותו.
אם יש במחסן אצלכם צינורות או טפטפות או משטחי זריעה או כל דבר אחר שאפשר לתרום לגינה הקהילתית אשמח לשמוע.

עמלמול

טל: 04-6272721 נייד: 054-4634906  אימייל >>

הראה עוד

25 thoughts on “grow 2”

  1. הכתבה מסוכות ואנחנו עכשו בכריסטמס וחנוכה ולקראת טובשבט..כבר קצת התיאשנו וקצת הרמנו ידיים.. אבל הנה הפתעה. ביום ג הקרוב פגישה עם ח. געש ראשהמועצהשלנו לדון בנושא הגינה הקהילתית. אני מקווה שיגיעו בשורות טובות. ע

  2. הנה ירד לו סופסוף הגשם המבורך
    נפגשתי אתמול עם נורית שמשוני יפה מהמועצה שהבטיחה לעזור במציאת שטח הולם לגינה. שטח ציבורי אולי אפילו גינה ציבורית שהוזנחה עם השנים.. כמו כן ,מפגש עם דבי[ שהייתה מעורבת בהקמת גינות קהילתיות בישובים אחרים.] אמור להתקיים בהמשך.
    לא להתיאש ולא לאבד את הסבלנות.
    עדיין אפשר להרשם אצלי.
    גינת ירק קהילתית קום תקום..

  3. לכל התוהים מה קורה עם הגינה הקהילתית
    מספר פגישות נקבעו שאליהם הגיעו סהכ 4 אנשים . שזה אומר אדם אחד או שניים לפגישה.. מסיבות כאלה ואחרות רבים הנרשמים שלא יכלו להגיע.
    אחרי ששמעתי והשמעתי לאותם שהגיעו..ככה בקיצור, הבנו שיש עדיפות עליונה להעביר את הפעילות הקהילתית דרך המועצה. וזאת על מנת לחסוך בעלויות מים, לאפשר תכנית של 4-5 שנים לפחות[ כל שאר השטחים הם בגינות פרטיות ושכורות..שזה אומר שלפחות תאורטית יש מצב שאחרי כל מאמץ הקמת הגינה יבוא בעל הבית וירצה לבנות שם וילה..] ולהשתמש במשאבים שקיימים במועצה..
    ולכן ,אני כרגע מחפשת בכיוון הזה. עדיין ,אם למי מיכם יש רעיונות ומוכן להיות שותף פעיל בתהליך ,אשמח לשמוע.
    כרגע–
    כנראה שזה יקח קצת יותר זמן משחשבתי
    סופשבוע נאה שיהיה.

  4. תותחית! חלוצה אמיתית, מרגישה התרגשות רק מלקרוא…
    קבענו בתאריך זה באזר החלפות, במרכזי המקסים בבית ינאי (כל המעוניין מוזמן) אך בתום הקיפול אגיע.
    אינני יודעת אם אקח חלק בפרוייקט, נשמע ונבין במה מדובר, אך תומכת מאוד ברעיון
    ישר כוח יקרה

  5. פי גיי' ?? זה פרינס ג'ון מרובין הוד המצוייר, לא? סססתתתאם. צחקתי איתך..טעמנו המוזיקאלי שונה. זה מה שיש לי להגיד.[ ולא אצטט כן בפעם האלף את אמא של במבי..]
    רוני, אני בעניין ריקודי גשם ,אבל כל השנה, לא רק באוקטובר [ ולא אצטט כאן את הנסיך הקטן מדבר אל המלך שפוקד על השמש לשקוע..]. אני יותר בכיוון של באלו הדוב..אם מדובר בריקודים.. ואולי גם יותר , אם חושבים על זה…
    אבל חברות חמודות שאוהבות לרקוד ,בהחלט נשמע לי תוספת ראויה לחבורה.. טוריה היא יודעת להחזיק ביד?? לשתול חסה היא מסוגלת בין ריקוד גשם אחד לשני?? גם אם לא -תילמד. ואנחנו נרקוד..

  6. הי עמלמול,
    שמחה שהשידוך עם שירה הצליח ,
    בנושא ההשקייה- אפשר להשתמש באנרגיה המשותפת הזאת להוריד גשם ע"י
    ביצוע ריטואל של ריקודי גשם כל פעם שנפגשים..
    מדבר אלייך?
    יש לי חברה חמודה שמאד בעיניינים האלה ,והיא בטח תשמח ללמד את הריקוד
    אם תרצי..

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close