השימושון

איילת המטיילת

מאת: איילת טיב (*)

בית זה מקום פנימי, לכל אחד מאיתנו יש בית בתוכו, ואת כל צבעיו גווניו אנו מביאים לביתנו החיצוני.
בית זה מקום של שייכות שאליו אנו חוזרים אחרי יום מפרך או אחרי יום שמח.
בית זה מקום של מנוחה, לשים את הראש , ולדאוג לעצמנו וליקירנו.
מפה מתחילה עבודתי, מתחושת השייכות שכל אחד מאיתנו מחפש.
מאז שהגעתי לפרדס חפלה, שמתי לב שיש בה הרבה מתווכים, וגם שמעתי עליהם לא מעט, אבל הרגשתי שמשהו חסר, משהו ביכולת להתחבר לאדם שמבקש את הבית ולהבין באמת מה הוא מחפש ולקחת אותו לשם.

איילת ואוריה

פרדס חנה בשבילי זה לא עוד מקום,
פרדס חנה בשבילי זה בית, מצאתי פה את האנשים שאני מתחברת לשפתם, ולראיית עולמם, אנשים טובים עם הרבה אהבה בלב, שיש להם רצון לעשות טוב.
מה שמשותף לכולם, זאת הדרך, כולם היו או נמצאים בחיפוש, חלק כבר מצאו וחלק מחפשים עדיין, אבל כולם הבינו שיש יותר טוב, שאפשר יותר.
חלק לומדים ימימה, חלק יוגה, חלק צמחי מרפא, חלק מצאו שיטות משל עצמם, אבל כל הדברים וכל הדרכים מובילות ל…"ואהבת לרעך כמוך"… אם במודע ואם לא ברגע שהאדם מיטיב עם עצמו הוא מיטיב עם העולם.
ולכן אני כאן, לעזור לכל האנשים שהתקבצו בפרדס חנה, למצוא בית חם קרוב לאדמה אם אפשר…

מבחינתי כולנו מתווכים במובן מסויים, עבודת התיווך היא לחבר בין לבין, זה מצחיק אבל כבר יצא לי לשדך בין חברים כי גם זה תיווך מבחינתי.

אז איך הגעתי למקצוע? נסתרות דרכי האל.
כשחיפשנו בית בפרדס חנה, ישר התחלתנו מחיפוש באינטרנט והגענו לתמר אייל שגרה בנווה אשר, שנכון לאז לא היה לנו מושג בכלל מה זאת השכונה הזאת וכמה היא מבוקשת, ואיזה אנשים נפלאים מתגוררים בה.
באנו ראינו נדלקנו על הבית ועל בעליו ונכנסו לגור, מה גם שבן זוגי מגדל דבורים ומטפל בעזרת העוקץ ואפילו לזה תמר ואמנון הסכימו ויובל שם את הדבורים בחצר ביתם הגדולה שיש בה מקום להכל והתחלנו להכיר את פרדס חנה ויושבייה.
הייתי אז אמא טרייה לאוריה ולא עבדתי וחיפשתי כיוון אבל שום דבר לא הסתדר היות ורציתי להישאר עם בתי ולעבוד מהבית. יום אחד מכר שלי שאל אותי עם אני יודעת על בית למכירה באזור מגורנו, והיות וכל מעשי נכון לתקופה זאת היו טיולים באזור, סיפרתי לו על בית שראיתי ברחוב, ואפילו מצאתי את בעלי הבית ודיברתי איתם, סיפרתי זאת ליובל ובאותה נשימה אמרתי לו שנראה לי שאני אהיה טובה בתיווך ונראה לי שזה מה שאני צריכה לעשות.
שבוע לאחר מכן יובל התקשר לחברים שלו מאיה ונתן אלון שלא ראה כבר ארבע שנים, כדי לשאול אותם על ספר תנ"ך גדול שהם היו מוכרים פעם, וכששאל אותם מה הם עושים היום? הם ענו לו שהם מתווכים בקיסריה בתיווך "אלוהה".
אני כהרגלי בקודש שמקשיבה לכל שיחה שיובל מנהל, ישר טפחתי לו על הכתף ואמרתי לו שישאל אותם אם הם צריכים מתווכת בפרדס חנה כרכור? הוא שאל והם ענו והתקבלתי …

במסגרת עבודתי אני כל הזמן מחפשת הסברים איך הפכה פרדס חנה כרכור למעוז הרוחניות בארץ.
ואתמול חברה שלי מיטל שמעורה פה בעניינים עוד מלפני 16 שנה ענתה לי " שכבר לפני 16 היו פה באזור הרבה אומנים ומוזיקאים, מאיר אריאל, חנן יובל שלום חנוך וכו'.. וגם היה איש אחד שקראו לו חיים הכט שהקים את הבית ספר הפתוח בחדרה, וכמובן שחמולה מביאה חמולה וחבר מביא חבר וכך היה ולאט לאט נדדו לפה מכל הארץ, אנשים שרצו קצת אחרת, שחיפשו שקט, חינוך אחר לילדים, וטובים האנשים שבחרו במקום הזה.

וסיפור מוביל סיפור, אני בת קיבוץ רמת השופט, והיום במסגרת ההפרטה מציעים לילדי המקום לחזור הביתה תמורת סכום סמלי לקניית בית בקיבוץ. בהתחלה פסלתי על סף, אח"כ ניסיתי את מזלי אבל כל הזמן ליוותה אותי התחושה של איך אני יעזוב את המקום הזה?
בתי אוריה הולכת לגן של ענתי וטלטל שהן פשוט מדהימות תומכות בה קשובות לה, ובכלל מוציאות את האור מכל ילד שבא לגן שלהן.
אני ויובל בקיבוץ אף פעם לא ממש מצאנו את מקומנו ותמיד היו ה"אנשים הטובים" שחושבים שהם יודעים איך כל אחד צריך לחיות את חייו, לעומת זאת פה מצאנו שיש שפה משותפת וראיית עולם דומה ואנשים שעוזרים לנו לגדול ואנו עוזרים להם, הדדיות שפותחת את הלב כל פעם מחדש. ומה שהכי מדהים אותי זה שכל מי שאני מדברת איתו מרגיש דומה, וזה נוצר מתוך עצמו אף אחד לא החליט החלטה, פשוט זרימה טבעית של החיים וכוחם.
ואיך ענתי אמרה באחת משיחתנו לתוך הלילה: "פרדס חנה בשבילי זה לא עוד מקום, וזה לא תחנת מעבר, זה מקום לבנות בו בית"…

אז שיהיה בהצלחה לכל האנשים שרוצים לעבור לאזור, ולאלה שכבר כאן..
ומקסימום אם כבר לא נוכל לקנות פה בית, כי המחירים ממש קפצו ודרך אגב זה רק בגלל הקהילה שנוצרה פה ולא בגלל שום דבר אחר.. עלתה לי מחשבה איפה יהיה המקום הבא לאנשי הרוח והאדמה?
אז אם למשהו יש הצעות אשמח לשמוע …

ועוד הגיג קטן מפי בן זוגי יובל:
פ-פשט
ר-רמז
ד-דרש
ס- סוד

ח- חלה
נ- נידה
ה- הדלקת נרות

בברכה

איילת המטיילת מתיווך "אלוהה נדל"ן פרדס חנה כרכור | טל' 050-7894207 | אימייל | אתר.

הראה עוד

20 thoughts on “איילת המטיילת”

  1. להשכרה שני נכסים:
    בגוש חלב בצמוד לשדות , בית של 160 על 750 מ"ר הכולל 3 חדרי שינה סלון ומטבח ומבנה נוסף מופרד מהבית למשרד.
    בנוסף באותה חלקה קיימת יח' מגורים נוספת של 2 חדרי שינה וסלון קטן.
    החצר תהיה מחולקת וניתנת להשכרה בנפרד.
    היח' הגדולה 4000 ש"ח והקטנה 3000 ש"ח

    בית נוסף להשכרה ברח מצדה 90 מטר בית דו משפחתי על מגרש של 400 מ"ר
    2 חדרי שינה קטנים סלון גדול ומטבח עם פינת אוכל.
    מבקשים 4000 ש"ח

    בברכת יום נפלא
    איילת מטיילת

  2. שבת שלום
    נכס להשכרה
    ליד הבית ספר החקלאי בשכונה שקטה ומקסימה.
    הבית במפלס אחד 4 חדרי שינה וסלון מטבח חצר של חצי דונם.
    הבית בן 5 שנים במצב מצויין.
    מחיר מבוקש 5000 ש"ח
    כניסה בתחילת פברואר.
    הבית מיועד לטווח ארוך
    050-7894207

    עוד בית מקסים בשכונת גוש חלב, פונה לשדות
    מורכב משתי יחידות על מגרש 750 מ"ר
    בית 160 מ"ר בשתי קומות + יח' של 50 מ"ר
    + משרד נפרד
    מתאים לשתי משפחות
    או מי שצריך סטודיו לעבודה או למשפחתון.
    050-7894207

  3. הי חברים
    הגיעה אלי עוד נכס מדהים להשכרה ליד הבית ספר
    קוטג' בכרכור דו משפחתי
    למטה : יח' הורים+ ממ"ד וסלון
    ולמעלה 3 חדרי שינה וחלל גדול מאוד של מרפסת ענקית סגורה מתאימה מאוד למטפלים
    ועושי סדנאות למינהם
    המחיר לשכירות 4700 ש"ח
    ובעלי הבית מאוד נחמדים
    כניסה בתאריך: 5/1/2011
    הפלאפון שלי :0507894207

  4. רות – סליחה על הסקראזם. צודקת, יכולתי להגיד את זה גם אחרת.
    באשר למחיקת התגובה – אני לא נוהגת לעשות את זה, גם אם זה אומר שיש דיונים קצת פחות מחוייכים. זה מאפשר לדיאלוג להתגלגל, לא ישר למחוק כמו לא היה. (ראי את הדיון שלי עם נועם לסטר בפוסט הזה). את מוזמנת להמשיך ולהגיב פה כאוות נפשך.

  5. אילת היקרה, שמחה מאד לראות אותך, במלואך, עם כל הכישרון.
    מבחינתי את פורצת גבולות והנעימות שלך היא איכות נדירה בשוק.

    אגב, כשאני נעזרתי במתווך (כשרק נחתנו ועדיין לא הכרתי אותך) הודיתי על כך ושילמתי את שכרו בשמחה: כשבעלת הבית סיירה איתנו בבית, היה קיץ והמזגן פעל בפול ווליום (גם בימי הקרה הוא נחוץ). לא ידענו אז, שהמזגן היה של הדיירים ובשל סכסוך איתם, היא, בעלת הבית התכוונה למסור לנו את הבית בלעדיו. המתווך שהיה בסוד העניינים, הבטיח את הישארות המזגן בחוזה (הוא אפילו אמר לנו לכתוב איזה גודל מזגן) ואכן, היא שילמה על מזגן אחר. היא אפילו הודתה שלולא זה היה בחוזה, היא היתה מתנערת מהענין.

    זה כנראה נושא שמעלה בי סיפורים, כפי שקרה בתגובות הקודמות, אבל אני רוצה לחזור לעיקר:
    הכי חשוב לי לומר לך אילת (וגם לך יובל) שאני שמחה שאנחנו מכירים/ות
    ושאני בטוחה שהוגנות , רגישות ומסירות הם שמות המקצוע שלך

  6. רונית, קודם כל אני מתנצלת.
    דבר שני, לא ידעתי שהיא שילמה עליו.
    ודבר שלישי – אני מבקשת ממך למחוק את התגובה הקודמת שלי.
    זה אחד האתרים האהובים עלי (למרות שאני חולקת על הסארקזם בתגובתך) ואין לי כוונה לפגוע בו, בך באיילת או בכל מישהו אחר.

    מקווה שתשמעי ותקבלי את ההתנצלות. באמת מהלב שלי.

  7. היי מחפשת, אין לי מושג לגבי גובה העמלות בשוק הבתים (תמיד סברתי שרק צד אחד משלם ולא שניהם) אבל מה שכתבתי הוא בדיוק זה שצריך למצוא מתווך הוגן, לא שקרן ומעלים מידע (ופה באיזור אני יודעת על כאלה וגם על כאלה) וגם כזה שעובד בשבילך יותר מכמה שעות ומלווה אותך לאורך כל התהליך, וזה יכול להיות תהליך ארוך, מול עו"ד וכאלה. אני שמעתי בעיקר על מתווכות מוצלחות. ד"א, אני לא רות המתווכת שמעליי, הצלחתי להמנע מגורל המתווכות (למרות שהוצע לי לא פעם להסב זאת למקצועי..)

  8. רות, אני אגיד לך מה שאת עושה עאלק בשם הצימצום: משווקת את עצמך בחינם, בתוך פוסט שמישהי אחרת שילמה, כן שילמה עליו. זה פשוט פרדוקס מטורף להגיד קבל עם ועדה "גם לי יש השקפות רוחניות הומניסטיות אבל פחות נראה לי מתאים לשווק את עצמי ככזו". אם זה לא שיווק (ציינת את הטלפון שלך) אז מה זה כן?

  9. גם אני עוסקת בתיווך. גם לי יש השקפות רוחניות הומניסטיות אבל פחות נראה לי מתאים לשווק את עצמי ככזו. סוג של צימצום, אנא עארף. אני מנסה לשים דגש על הוגנות, כבוד ותאום ציפיות.
    אני לא גובה עמלה מבעלי בתים עבור מכירה תמורת בלעדיות.
    את מוזמנת ליצור איתי קשר באימייל או בטלפון 054-730-88-28.
    וכל זה מבלי לגרוע מכך שאילת נשמע לי אחלה בחורה ואני אשמח לשתף איתה פעולה או סתם לשתות כוס תה.
    ושיהיה בהצלחה 🙂

  10. זה לגיטימי לעבוד בתיווך ולהתפרנס מכך, אבל יש בעיה בתעריפים הנגבים מהלקוחות (כ-2% מגובה העיסקה). אני כיום מעונינת לעבור לבית גדול יותר. רוב האנשים כאן מוכרים את הבתים דרך מתווכים. את דמי התיווך שאני אמורה לשלם, כ-30,000 ש"ח, עבור כמה שעות עבודה של המתווך, אני אישית מרוויחה במשך שנה שלמה. ואם אמכור את הבית שבו אני גרה עכשיו דרך מתווך – אצטרך לשלם כ-15,000 ש"ח נוספים. גם יש בעיה נוספת עם היחס של המתווכים (חלקם מאד לא סימפטיים), ועם המקצועיות (מוסרים מידע חלקי, לא נכון ולפעמים אפילו שיקרי).

  11. כמעט כל מה שאנו עושים היום בחיים נעשה בעזרת תיווך, כולל הפעולה הפשוטה של רכישת מזון (סופרמרקט-המתווך הגדול מכולם) אז זו יומרנות לא קטנה להכריז שאת לא מתווכת. לעומת זאת, הקושי למצוא בתים פה באיזור דחף הרבה אנשים לידי המתווכים, ואין פסול בעיניי להתפרנס במקום בו שירותיך מתבקשים והיכן שתוכל להביא תועלת. אני מכירה כמה וכמה שמודים מאוד על המתווכים (ובעיקר מתווכות האמת) שמצאו להם בית וליוו אותם לאורך כל תהליך שכירתו או קנייתו. כל עוד אתה מקפיד על יושרך, אמינותך ועושה את העבודה כמו שצריך (כלומר, מלווה את מי ששכר את שירותיך לאורך כל הדרך), אז אתה בסדר. גם אני מעדיפה למצוא בית בעצמי, אבל אם לא, לפחות אעדיף לפרנס את מי שראוי לכך

  12. תיווך זה תיווך ומתווך זה מתווך זה שמביא את אלה עם הכסף למקום שאלה בלי כסף גילו
    ולא חשוב אם זה אלוההה עם רגישות או בלי הם אלה שצצים כפטריות אחרי היוזמות שבאות מלמטה אני אישית לא אוהבת ולא הייתי כותבת כאן מה המקום הבא פן ילכו המתווכים לפני. סורי

כתיבת תגובה

Close