סדנאות, קורסים, חוגים

קורס ללימוד קלפי החיות האינדיאנים

קורס ללימוד קלפי החיות האינדיאנים
רות שר-שלום מלמדת קורס בן 8 מפגשים – עכשיו גם בכרכור!

אחד הדברים שאני מחפשת עם עצמי ובעבודה שלי עם אנשים הוא השילוב של פרספקטיבה רחבה וגבוהה ופרקטיות. דבר נוסף הוא היכולת לנוע בין נקודות התייחסות שונות, בין עמדות וגישות שונות – שזה בעיניי גמישות וחופש. אם יש מצב בו אנו מרגישים תקועים, מתלבטים, אם אנחנו מתמודדים עם קושי כלשהו – היכולת לקבל פרספקטיבה נוספת לגבי אותו מצב היא מאוד שימושית.

קלפי סגולה

אני מוצאת את האיכויות האלה בעבודה עם הקלפים האינדיאנים, אותם פגשתי לפני הרבה שנים ובהתחלה שיחקתי בהם בעיקר בשביל עצמי. בהמשך למדתי עוד על הקלפים והשתתפתי בקבוצת שמניזם, וכך הם הצטרפו לכלי העבודה האחרים שלי. אני עוסקת בטיפול הוראה והנחיה ב- 15 השנים האחרונות, הקלפים משתלבים בצורה מאוד טובה בעבודה שלי – במגע, דמיון מודרך, voice dialogue ועוד. עד כה לימדתי את קלפי החיות בקורסים בישראל ובאירופה.
בנוסף לקורסים אני עובדת עם אנשים באופן פרטני בלווי תהליכי שינוי אישיים.

רות שר שלום

עבורי יש בעבודה עם הקלפים הרבה יופי וקסם אותם אני שמחה לחלוק בקורסים שאני מלמדת. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתחום הטיפול וההנחיה וכן לכל מי שמעוניין בכלי עבור עצמו ומי שסביבו…
משתתפים בקורס פסיכולוגים, הומיאופתים, מתקשרים, מנחי קבוצות, מטפלים מתחומים שונים, אנשים שעובדים עם ילדים ונוער וגם אנשים שרוצים את הכלי עבור עצמם, כתמיכה בהתפתחות האישית שלהם.

בקורס לומדים את המסר של כל קלף, של כל חיה. על פי האינדיאנים החיות והטבע יכולים ללמד אותנו הרבה… לכל חיה יש נושא אחר אותו היא מייצגת, איכויות, שיעורים, פרספקטיבה שונה.
יש התייחסות רבה בקורס לאומנות שאלת שאלות. היכולת לשאול שאלה מדויקת, כזו שמעוררת חשיבה, שהיא לא שיפוטית- מעמיקה תהליכי למידה אישיים. לפעמים כשהשאלה מדויקת ובהירה אין כבר צורך במסר. נפתח מרחב לחקירה, לחשיבה והתבוננות, זה מרגיע ומאפשר שנוי.
במקרים אחרים אחרי שהשאלה מוגדרת ברור- ומאפשרים קבלת מסר- ניתנת הצעה לגישה חדשה, או שמקבלים תזכורת לזווית התייחסות ששכחנו.. אפשר לשאול את הקלפים שאלות בנושאים שונים.

חלק חשוב נוסף בקורס מוקדש לנושא של מפות טוטם. מפת טוטם היא מפה אישית שמייצגת כוחות, איכויות, שעורים, ניתן לראות אספקטים שונים דרך המפה, למשל- איך אדם פועל, איך הוא עם עולם הרגש, עם עולם החומר, ביחסים אינטימיים. ניתן להסתכל על יעוד שלו, מה המתנות עימן הוא בא לעולם ומהי הדרך להוציאן לפועל. קריאת מפה כזו דורשת ידע, מיומנות ואימון ואת היכולת לתרגם את המסרים בקלפים לשיחה עם אדם על החיים שלו, הקשיים, נקודות הכוח והחולשה שלו. כמובן שכל המידע הזה יכול להיות מאוד שימושי בטיפול עם אותו אדם. עבור מטפלים זהו כלי נהדר.

הקורס מתקיים בקבוצות קטנות יחסית, כך שזה נשאר אינטימי.

8 מפגשים, סה"כ 30 שעות בימי ראשון בבוקר.  יש חלק שבו מועבר ידע, חלק חוויתי, כל משתתף מקבל את הטוטם האישי שלו ודרך זה גם לומדים את נושא המפות. אנחנו משתמשים בשאלות, התלבטויות ונושאים שמביאים איתם המשתתפים. זאת אומרת שיש שילוב של ידע וחוויה אישית.

נותרו 2 מקומות לקורס הקרוב, שיפתח בכרכור ב 4 ביולי 2010. המעוניינים בפרטים נוספים או במפגש הכרות מוזמנים לתאם זאת עם רות: 052-4849148 |אימייל

*

תגיות
הראה עוד

7 thoughts on “קורס ללימוד קלפי החיות האינדיאנים”

כתיבת תגובה

Close