השימושון

הנעור: תערוכה חדשה לעמליה זנד

הזמנה לעמלמול

מאת: עמליה זנד

בקרוב תפתח תערוכת ציורים חדשים שלי בבית הראשונים בפרדס חנה. ובמקביל לה באותו סופשבוע של פתיחת התערוכה תתקים מכירה שקראתי לה "מאתיים במאתיים" . מאתיים ציורים הדפסים ותחריטים יוצאו למכירה במחיר אחיד של מאתיים ₪ לציור. קטנים וגדולים שחורים וצבעוניים ילדותיים ורציניים . "פיקסד פרייס".

תמיד היה לי קשה לנקוב במחיר לציורים שלי כשכבר הגיע מישהו והתעניין. לא שזה קרה הרבה אבל אני מודעת לקושי כבר הרבה שנים. רק יעז אי מי לשאול אותי על מחיר אני מיד מתקפלת למסע חיבוטים והתלבטויות ,לחשבונות קטנים של כדאיות ,נפתולי עם הפרדה מהיצירה ,חשיבותה האמנותית כחלק מסדרת עבודות שכן אני נוטה לצייר בסדרות, תילי תילים של חששות ואי נעימויות שכן בדרך כלל המתעניין יהיה אחד מידידי ידידותי ואין לי חשק להביך אותו בסכום מוגזם…בקיצור מסכת יסורים שמסתכמת ב"..יאללה, קח את הציור..ותהנה.." לא דרך מוצלחת במיוחד לעודד מכירת ציורים.
וכך חלפו השנים. הציורים אצלי ,בארגזים,עוברים בית ועוד בית,פעם בשנתיים יוצאים לאיוורור בהזדמנות כזו או אחרת. מכירות יוק!!

וכך כשעלתה האפשרות שאציג בבית הראשונים תערוכה של ציורים ,ושוב נפתחו הארגזים להוציא את המוני יצירות העבר ,משהו..הקול הקטן הזה שגר בפנים ,אמר –למכור. הוא אמר את זה בקול רם וברור ובכלל בלי כל השהי והפהי הרגילים שלו. ואני שמעתי אותו מדבר ככה ושאלתי אותו, או.קיי ,יש לך רעיון איך למכור? בוא נדבר על זה.
אז דיברנו אני והקול .לא שהיה צריך להסביר לו הרבה ,הוא הרי נמצא שם ומקשיב רוב הזמן ,אבל ככה רק בשביל שדברים יהיו "על השולחן". סיפרתי לו על הקושי עם המכירה ועל זה שבאמת הגיע הזמן לתת לציורים לצאת לעולם וכמה קשה לי והאבדן ןהגעגועים והפחד שיצאו לתרבות רעה והכל…
והקול שואל קצת ועושה סדר בדברים. הגענו לכמה מסקנות
1.יש המון ציורים
2.חלק מהם אני כבר מוכנה למכור. לא הכל אבל חלק.
3.בכמה כסף .

ואני אומרת לעצמי שלא יהיה יקר מדי ולא זול מדי שיהיה מין סכום כזה סביר ושווה שיהיה לי כדאי וגם לקונה ושלא ארגיש פראיירית ושגם הקונה לא ירגיש מנוצל. מין סכום עגול ונוח שלא יביך אף אחד ושאני אוכל להגיד אותו בקול רם בלי להסמיק ולהתבלבל ו..מאתיים ₪. זה מה שיצא.

והקול אומר סבבה. הולכים על זה. עוברים על הארגזים .כל מה שאת מוכנה למכור תוציאי. עברנו והוצאתי. והוצאתי והוצאתי.ושוב הקול עושה קצת סדר. טוב,בואי ניתן לכל העניין הזה מסגרת. מי כמונו יודע שמסגרת טובה יכולה למכור כל ציור. וכך מיסגרנו את מאתיים השקלים למאתיים עבודות.
והכל נהיה הרבה יותר פשוט וברור.

אז אני מזמינה אתכם לבוא ולראות וגם לקנות-אמנות משובחת במחיר סביר .וגם אחרי המכירה בפלסטיק פלוס יהיה אצלי בבית ארגז של " מאתיים במאתיים". מאתיים עבודות במאתיים שקל כל אחת.

הראה עוד

4 thoughts on “הנעור: תערוכה חדשה לעמליה זנד”

כתיבת תגובה

Close