השימושון

לידיעת חובבי הפחממות

במזג האויר הטרופי שפקד אותנו ביום חמישי ההוא, תערובת של חום אימים וגשם שלא משאיר אדמה רטובה, מצאתי את עצמי חוזרת מהפגישה עם יגאל פארי ותוהה מה לעשות בשעה שנותרה לי עד האיסוף מהגן. סידורים במושבה? לא היו. ללכת הביתה? עד שאני אכנס לשוונג של כתיבה השעון כבר יסחוף אותי הלאה. יפתח נתיב סיפר לי שחבר שלו מוקי פתח מקום חדש בדרך הבנים, אז אני מחליטה ללכת לשם לשתות איזה קפה קטן ולבהות מהמרפסת במזג האויר המוזר.

מוקי ואורית
מוקי ואורית

פעם היתה שם פיצריה, פעם סטקיה, ועכשיו כבר ארבעה חודשים זה "דרך הלחם". בית קפה ומאפה ניחוחי, עם מרפסת מרווחת שאפשר לרבוץ בה בנחת או לשבת על הבר החיצוני ולהביט בדרך הבנים. פעם ראשונה לתת למבט להשתהות על השיכונים שממול אגד ועל חברים שחולפים עם האוטו בדרך מ ואל המושבה. מזכיר קצת קפה עירוני על רחוב סואן, רק שכאן יש מרחב בין הכביש לספל – מה שמאפשר זוית התבוננות דנידינית.

מוקי, שבמשך 5 שנים היה מנהל בסמאיה ואחר כך שותף (אחרי שסוזי עזבה שם), עיצב ובנה במו ידיו זולה לתפארת. עם צילומים על הקירות, גינת תבלינים פורחת, הרבה זויות ישיבה, ערמת מגזינים, סנדוויצ'ים טובים (מומלץ: סביח בג'בטה), שייקים פירות טבעיים ותפריט לחמים מצויין: לחם שאור עם בזיליקום / זיתים / אגוזים, לחמים מחיטה מלאה ולחמי שיפון, לחמניות סובין, בגטים פריכים וגם מאפים מלוחים ומתוקים לנשנש ליד הקפה. אורית, אשתו (מרפאה סינית, אגב) אחראית על הרטבים הטריים, ומדי פעם מגיעה כדי לתמוך באוירה המשפחתית. בפעם הבאה שאני באה לשם סימנתי לי את הכורסה בצד המערבי של המרפסת. יש לה מדפון קטן בשביל קפה או מחברת ולשמאלה אלון גדול, בשביל ההשראה.

'דרך הלחם': דרך הבנים, אחרי כיכר אגד לכיוון כרכור. פתוח מ- 07:00 עד 20:00 והמחירים סבירים: שייקים בין 12-14 ש"ח, סנדויצ'ים כנ"ל, קפה ומאפה: 10 ש"ח, ויש גם ארוחות בוקר. מוקי פתוח לשיתופי פעולה עם אמנים ומוזיקאים שרוצים להציג ולהופיע. טל': 052-2824654

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close