השימושון

א' ב' נכסים

בתיקון ליל שבועות פגשתי את נילי, שסיפרה לי על בית שהיא פגשה בחיפושיה.
זה התחיל מקרייבינג לפירות יבשים. היא הגיעה לחנות, בחרה לה תאנים ואגוזים, ועל הדרך שאלה את המוכר אם הוא יודע על בית. כן! הוא אמר והוציא מתחת לקופה פתק עם טלפון של בית ברחוב ניל"י: 3 חדרים עם חצר והכל, ב- 500$ (כנראה).
היא לא רצתה את הבית בשביל עצמה למרות הצטרפות המקרים השמית, והעבירה לי את הטלפון. חיכיתי למוצאי החג וחייגתי.

– שלום, מדברת רונית, זה בקשר לבית,
– כן? מה את רוצה, לשכור או לקנות?
– מה אתה מציע? מה המחיר של כל אחת מהאפשרויות?
– את יודעת שזה תיווך, כן?
– לא, אבל אם אתה אומר.. (שיט! יכולתי ללכת ולדפוק בדלת פשוט! הרי ידעתי את הכתובת ואפילו ראיתי את הבית מבחוץ! ונילי לא אמרה לי שזה מתיווך).
– אני אתקשר אלייך מחר בבוקר ואתן לך את הטלפון של הדיירים.

הבוקר טלפון מאזור חיוג 03
– זה ב',
– כן אני מזהה, מהבית בניל"י
– כן. את רוצה לקנות או לשכור?
– בכמה אתם מוכרים?
– (#$$%^%) א… 290,000$ !
– הבית הזה לא שווה את הסכום הזה, אתה מתווך אמרת?
– כן,
– ויש לך מושג מה המחירים באזור כאן? יש לך משרד תיווך משלך? אתה שייך לרשת?
– יש לי משרד עצמאי
– איזה?
-…. א'ב' נכסים… בפתח תקווה
– ואתה עובד באזור שלנו?
– לא, אחי הוא מהחנות פיצוחים ובעלי הבית הם מהמרכז,
בלה בלה בלה בלה, נתן את הטלפון של הדיירים.

– הלו, ראול? זאת רונית, קיבלתי את הטלפון שלך מ- ב', המתווך של הבית
– לא מכיר ב', אבל את מוזמנת לבוא לראות את הבית
– עכשיו?
– כן, אנחנו בבית.

משפחה חביבה עסוקה באריזה. הם צרפתים, מתגוררים בבית הזה כבר 14 שנים ועוברים לחדרה. הבית קטן, מבאס, רטיבות בתיקרה, סורגים חלודים, חדרים קטנים, מזנון פורמייקה חום, מטבח זעיר וחשוך שדלתות הארונות שלו מודבקות בסלוטייפ חום עבה. אם יש שם משהו מנחם זו הפשטות והיצירתיות של המשפחה: סככה קטנה לאופניים, טיפול אוהב בגינה הקדמית, בריכת דגים קטנה, בית על העץ גויאבה, שני כסאות נוח של פעם בפאתי המחסן עמוס הארגזים.
לצערי, אני לא מהאנשים שיודעים להעיף מבט אחד בחירבה ולראות את הארמון החבוי בה. אם יש לי איזשהו שמץ קצה חוט איך – הייתי שוברת קירות, מעיפה סורגים, צובעת, מטהרת, אבל לא – זה בית שכור ואין לי אנרגיה להתחיל להשקיע בו, וכדי להביא לשם אור נדרשת עבודה אמיתית.
פונקתי עם הבית הנוכחי שלי. המוצלח כל כך, הפשוט והנכון בגודל ובצורה שלו, ובמחיר שלו, ובבעלת הבית שלו.

אין לי שומדבר נגד תיווך, למרות שאני מעדיפה למצוא בית בחלום. מתווכים מרוויחים את לחמם מעבודה, והעבודה הזו היא להתאים בית לאדם. אבל אדם כמו ב', קומבינטור כך נשמע, שיושב לו בנחת בלי לעשות כלום ומחכה ללקוחות שיפלו לו על הראש כמו תותים, מביא לי את הסעיף.

הראה עוד

6 thoughts on “א' ב' נכסים”

  1. עדה וחנה קרובות משפחה , מיעלי ותושאן שעברו לגבעה : גבעת עדה – מקום כמו שרצינו – במרחק הליכה נמצא הכל כולל הטבע – בית ספר , גן , ספריה ברכה מכולת ויער אלונים – הם אומרים שהמעבר הוציא אותם מעבדות ההסעות לחירות עצי התות

  2. הלו הלו אייל, עוד לא עברתי לגבעת עדה, תרגיע 🙂
    וחוצמיזה, הסאב טייטל של מושבה חופשית זה, להזכירך, "דברים שקורים בפרדס חנה כרכור והסביבה". בתור מי שעושה את הדרך הזאת לפחות פעם ביום זה כבר מרגיש לי יותר קרוב מיפה נוף (למשל).

  3. כן, זה היה הטעיה קוסמית, כדי להראות לי שיש מציאות ושלא צריך לדאוג, ושהשמועות עלבתים יכולות להגיע מכל כיוון. בינתיים אני ממשיכה לבקש ולחפש. למשל היום אחה"צ האיש מהאוטו גלידה חילק לילדים הפתעה ביחד עם הארטיק. לי הוא לא נתן הפתעה למרות שקניתי קסטה. אמרתי לו: אבל בכל זאת אני פתוחה להפתעות. הוא קצת נבהל כי היה לו נראה שאני מתחילה איתו.. אבל אז הסברתי לו שאני מחפשת בית. מסתבר שיש לו אחד להשכרה אבל בגבעת עדה.. מחר אקפוץ לראות!

כתיבת תגובה

Close