השימושון

קייטנת מחול בקיץ עם ניצת אבא

התחלתי לרקוד בגיל 10 במתנ"ס השכונתי, ולאחר שנה נשלחתי על ידי מורתי ללמוד בית הספר של בת דור. מאז, לא הפסקתי לרקוד וללמוד סגנונות שונים ומגוונים: מחול מודרני, בלט קלאסי, ג'אז, היפ הופ, ריקוד מזרחי, מחול הודי, קונטאקט אימפרוביזציה, כוריאוגרפיה וקומפוזיציה, ומה לא…
לאחר סיום לימודיי בסמינר הקיבוצים- הוראת מחול, עבדתי חצי שנה בצוות בידור באילת.
בשנת 90 הגשמתי חלום ונסעתי אל המזרח הרחוק, לזמן בלתי מוגבל.
חשבתי שאני נוסעת לראות עולם, להכיר תרבויות ולגמוע מרחבים, מה שאכן קרה בפועל, אך להפתעתי בנוסף, עברתי מסע רוחני, שהחל בתאונת דרכים קשה בתאילנד- תאונה שנייה בחיי , והמשיך כחוט השני, לאורך כל הטיול. דרכי הובילה אותי אל בית הספר לטאי צ'י בקו-פנגן שבתאילנד, שם נשארתי ללמוד, והמשכתי לתרגל זמן רב מדיטציה בתנועה: טאי צ'י וצ'יקונג.ניצת בנוף הפתוח

בקו-פנגן פגשתי לראשונה מורים אשר שילבו בין התנועה-הריקוד ובין האמנויות האחרות: מוסיקה, ציור, אמנות פלסטית ואומנויות הלחימה. מפגשים אלו השפיעו רבות על המשך דרכי. במהלך הטיול עברתי חוויות שהובילו אותי לדרך חשיבה חיובית, ועבודה אינטואיטיבית.
לאחר מסע של כשנתיים, חזרתי לארץ. בחיפושיי אחרי דרך ביטוי משלי, הגעתי לסדנת 'השחקן היוצר 'בתיאטרון המקלט בנווה צדק- סדנת תיאטרון מתוך מודעות והתפתחות אישית בהנחיית נטע פלוצקי ופבלו זלצמן ודודי מעיין. שם למדתי והופעתי במשך מספר שנים, וגם תמכתי כאסיסטנטית, ומלווה של סדנאות הילד הפנימי. במהלך עבודתי זו, תרגלתי מדיטציות שונותו, דמיון מודרך, עבודה עם צבעים, קול, בוטו, ועוד ועוד.
בהשראת עבודה אינטנסיבית ויצירתית זו, יצרתי את "נשיות תחת אש": מופע תיאטרון אלטרנטיבי שהועלה בפסטיבל אישה בחולון בשנת 2003. מופע בו השתתפו 5 שחקניות, חמשת ילדיה של אחת מהן, ו-12 ילדות, מתלמידותיי.
באותה שנה הגעתי בגפי לפסטיבל סגול, שם הכרתי את בן זוגי לחיים ואב ביתנו בת ה-4. ביחד נסענו להודו, שם השתלמתי במחול הודי ברישיקש.
בשנת הפיגועים הרבים, יזמתי והנחתי בביתי פגישות מעצימות ומרגיעות של מדיטציה בצבעים.
לצד ההתפתחות האישית הרוחנית, השתלמתי ברייקי אצל ההילרית חנה אור ואצל דורית פרידמן, ולמדתי הילינג במכללת כרכור. בנוסף המשכתי להשתלם כל השנים אצל מיטב המורים, בסגנונות מחול שונים. כיום אני מלמדת מחול באזור פרדס חנה-חדרה.
במסגרת עבודתי עם ילדים, אני מעלה כל שנה מופעי ריקוד, ומקימת סדנאות וקייטנות מרוכזות בחופשים, בהן משתלבים מחול, אמנות פלסטית (תפאורה ותלבושות) וסיום מרהיב של מופע בראיה אלטרנטיבית.

מניסיוני רב השנים הבנתי שעבודה מאומצת בקייטנה עם 30 ילדים בקבוצה, אינה מאפשרת לראות ולהתייחס לכולם. החלטתי שאני רוצה שינוי – בשבילי ולילדים.
בקיץ הקרוב תיפתח לראשונה "קייטנה פרטית" ואיכותית אצלי בבית ביחד עם יעל רותם: מורה לאמנות בוגרת 'המדרשה לאמנות', ומלמדת ילדים ומבוגרים מזה 7 שנים.
מוזמנים ילדים שלא רוצים לחלוק את המרחב עם יותר מ-20 ילדים, הדומים להם בזיקתם לאמנות, ריקוד, ומשחק. לכאלו שמחפשים לנצל את הקיץ לעשייה פורה ומאתגרת ותשוקתם להופיע על במה, בוערת בקרבם.

וגם להורים שרואים בקיץ הזדמנות לתת לילדיהם דרך לגדול וליהנות מלמידה. הורים שמחפשים ערך מוסף לקייטנה. בתום שלושת השבועות, יועלה מופע 'תיאטרון מחול' אשר גם את התפאורה ואביזרי הבמה ייצרו הילדים.

בנוסף אני עובדת על פיתוח טכניקת ריקוד למבוגרים המבוססת על ההילינג, המרכזים האנרגטיים (הצ'קרות), החושים, הצבעים וניקיון ההילה. עבודה אנרגטית בתנועה שמטרתה שחרור גופני מעקבות, פתיחת חסימות וניקוי רעלים פיסיים ואנרגטיים המטמירה את האנרגיה לביטוי יצירתי אמנותי.

בקרוב תיפתח למבוגרים קבוצה חדשה בפרדס חנה. למתעניינים: 054-4639944 | אימייל

הראה עוד

16 thoughts on “קייטנת מחול בקיץ עם ניצת אבא”

  1. סדנת מבוא ’הילינג בתנועה’-ריקוד בדרך הצבעים בהדרכת ניצת אבא.
    תשעה מפגשי ריקוד בני שעה וחצי לאיזון ההילה האנרגטית והצ’קרות, בדרך של זרימה עם הצבעים, הריחות והקרינות האנרגטיות שנמצאים סביב.
    בכל שיעור נתמקד בצבע אחד:אדום,כתום, צהוב, ירוק, כחול, סגול ,לבן.

    סדנת היכרות ב-20 ש”ח ביום א‘ 05.010.08 ב-20:00

    אנא אשרו השתתפותכם

    ב ’מקום קסום‘ עמל 38 פרדס חנה
    לפרטים: 054-4639944
    nitzatabba@hotmail.com

  2. סדנת מבוא 'הילינג בתנועה'-ריקוד בדרך הצבעים בהדרכת ניצת אבא.
    תשעה מפגשי ריקוד בני שעה וחצי לאיזון ההילה האנרגטית והצ'קרות, בדרך של זרימה עם הצבעים, הריחות והקרינות האנרגטיות שנמצאים סביב.
    בכל שיעור נתמקד בצבע אחד:אדום,כתום, צהוב, ירוק, כחול, סגול ,לבן.

    סדנת היכרות ב-20 ש"ח ביום א' 05.010.08 ב-20:00

    ב 'מקום קסום' עמל 38 פרדס חנה
    לפרטים: 054-4639944
    nitzatabba@hotmail.com

  3. את ניצת פגשתי לראשונה, לפני כארבע שנים בהפנינג חוגים של המתנ”ס כשהיא מניקה תינוקת מדהימה. לאחר שעברתי עם בתי תמר אצל כמה וכמה מורות לריקוד במגוון סגנונות , היא בחרה בניצת. מאז היא רוקדת רק אצל ניצת ,גם אחרי שעזבה את המתנ”ס.גם בתי הצעירה מעיין החליטה שהיא רוצה לרקוד אבל רק אצל ניצת.
    שמחנו לגלות את ניצת בבי”ס אלונים בתאטרון תנועה ולגלות שהיא לא רק מורה מעולה לג’אז.
    אני כבר מחכה לתחילת אוגוסט לסדנת הצבעים ובטוחה שמעיין תפגוש שם עוד בנות מדהימות שבהדרכתה המקצועית והחמה של ניצת יעברו חוויה מיוחדת במינה.
    חופשה נעימה ומועילה לכולם

  4. לכל החופשיים שראו את 'פורו' אתמול: אין זה טריוויאלי כלל וכלל, שכך יום בהיר אחד, ב 17:00 אחר הצהרים, מתחיל את דרכו אוטובוס מבנימינה, דרך פרדס חנה, גן שמואל וחדרה, ואוסף חבורת של 50 אנשים, שהתארגנה, כך מפה לאוזן, ממייל למייל וחברה יחדיו לראות הופעה בנמל תל אביב. ועוד בהתראה כה קצרה.
    כשקיבלתי את ההצעה מקרן מ'בת-שבע', חשבתי לעצמי: כמה קל היה לארגן אנשים לראות הופעות מחול בחיי הקודמים באזור המרכז. היתה זו תקופה די ארוכה שארגנתי קבוצות, בכדי להשיג כרטיסים מוזלים, וכדיי לראות כמה שיותר.
    אך מאז שעברתי לאזורנו, נראה הדבר כה מורכב ומסובך.
    ובאמת, מאז שאני כאן ירדו מספר ההופעות שראיתי ל-אולי 3 ב6 שנים (לאומת 3-6 פעמים בחודש בחיי הקודמים). ואיך שאני מתגעגעת…..
    ההתארגנות המהירה הזו הלהיבה אותי מאוד! שמחתי להרגיש את הקסם שבקהילה הזו ששמעתי עליה וראיתי את כוחה בשיק שוק.
    אין ספק שאילולא היה נופל המייל שהפצתי על האנשים ה'נכונים', לא היה קורה כלום.
    אני רוצה להודות לאפרת בנור המקסימה, שהרימה את הכפפה, וארגנה את כל מכריה והאוטובוס, וכמובן לאילנה פלדה, שדאגה לידע את האנשים הנכונים.
    אני מזמינה כל אחד שאוהב מחול ותיאטרון, ויש משהו שהיה רוצה לראות, ולכיס זה קצת כבד, ליצור איתי קשר, ואנסה להשיג כרטיסים מוזלים לקבוצה.
    נהניתי מאוד, ומקווה שעוד יהיה המשך פורה ומפרה.
    בברכה ניצת

  5. תאריכים להופעה פורו של 'בת שבע' כולל הסעה ב-50 ש"ח בלבד:
    יום ו' 4.07 משעה 11-14 או מ 16:30-19:30
    יום ב' 7.07 מ18-20 או 20-22.
    כשאתם שולחים לי מייל, בבקשה תתנו לי כמה אופציות שמתאימות לכם.
    אפשר להגיב גם כאן.
    תודה ניצת

  6. היגיעה לידי הצעה מאוד מפתה:
    פורו: הפרויקט החדש והמרתק של להקת מחול בת-שבע בנמל תל-אביב .
    יצירה של אוהד נהרין בשיתוף עם האמנית היפנית המצליחה טבאימו שמשלבת מגוון אמנויות -תנועה, אנימציה, וידאו, מוזיקה, תאורה, ארכיטקטורה, עיצוב ועוד… ומיועדת לכולם – מתלמידים בבי"ס יסודי ומעלה.
    בגלל שמדובר בהזדמנות חד-פעמית ובזכות סבסוד של מפעל הפיס, הלהקה מספקת אוטובוסים לאזורים מרוחקים ומציעים לתושבים לבוא לראות את פורו במחיר של 50 ₪ בלבד כולל ההסעה!
    פורו בנמל תל-אביב נמצא רק עד ה-12.7 בלבד!
    אני מארגנת קבוצה להופעה.
    לפרטים נוספים: ניצת אבא 054-4639944
    או במייל:nitzatabba@hotmail.com

כתיבת תגובה

Close