השימושון

אחריות, שמות,

שיכחה מבורכת – זה המצב שאליו נשאבו אזרחי ישראל כשיישום התקנה שאוסרת חריגה ממסגרת האשראי נדחה לראשון ביולי. ואולם גלי החום שפוקדים באחרונה את האזור מזכירים ביתר שאת שיולי מתקרב, ועמו מועד יישום התקנה. מה עושים? יש שבוחרים להיעזר באשראי נוסף, למשל כרטיס אשראי מתגלגל שדוחה את את הבעיה בעוד כמה חודשים. ועדיין – במוקדם או במאוחר תאלץ התקנה החדשה את מושכי היתר להתעמת עם הכורח החד-משמעי להבריא את התקציב המשפחתי ולהעלות אותו על מסלול מאוזן. זוג צעיר בדק איזה כלים לניהול התקציב המשפחתי מציעים לו חמישה אתרי אינטרנט – והחליט לאמץ את האתר מינוס כשומר הסף של חשבון הבנק שלו.

(מתוך כתבה על אתרים לניהול התקציב הביתי, מאת נופר סיני, 'הארץ').

היום הייתי שוב בפגישה הבלתי נמנעת עם האיש מהבנק.
כן כן, הוא התקשר 🙂
ולא בשביל להודיע לי על זכיה בפייס (עדיין), אלא כדי להזמין אותי לשלב הבא בדיאלוג ההכרתי שלי עם הבנק. אין מנוס מלהסתכל להתנהלות הפיננסית בעיניים. ללמוד את זה. להקדיש תשומת לב. וזה לא מפחיד בכלל, אפילו מעניין להסתובב עם פנס בתוך ההרגלים הפיננסיים ולדוג דפוסים, הזנחות ישנות, דחיינות כרונית, מקורות הכנסה, הוצאות, מספרים, ריביות, החלטות.
במובן הזה, הרפורמה של הבנקים היא פשוט הזדמנות לתיקון.

שאלתי את יענקל'ה הרבה שאלות. כתבתי את התשובות שלו והקשבתי לטיפים. ביקשתי להרהר בהצעה במהלך סוף השבוע ולחזור עם החלטה ביום ראשון. הזכרתי לו שאני מחכה לטלפון על זכיה (זה מתחיל להיות גֶג בינינו) ויצאתי מבסוטה. אחרי צעד וחצי פגשתי פתאום את ענתי, הגננת הראשונה של ינאי. היא סיפרה לי על הצעה מקצועית מעניינת שהיא קיבלה מאדם בשם עתיד מאיר, כמענה לשאלה/בקשה שלה מהיקום. ישבנו בחוץ ועישנו סיגריה (נובלס לייט) (גם לעשן בא לי להפסיק. איכס), ודיברנו על בנים ועל גמלים ועל הילדים ועל הלימודים, ואז הלכתי ליועצת הסתרים שלי, אחותי מיכל.
תוך שניות רצו לה מספרים בעיניים, מגובשים לצורת חץ של שאלות מכוונות ונתונים מאורגנים.
היא תבוא איתי לבנק ביום ראשון. יענקל'ה תתכונן!

בבית, כרמל ואני ישבנו במרפסת והסכמנו שיש פה גשר לעבור. הוא סיפר לי על הכתבה שמצוטטת בראש הפוסט ואחר כך אמר: השם משפחה של ענתי זה מוניהון, נכון?

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close