השימושון

היריד במשק קנדל

אתמול אחר הצהריים ביקרנו ביריד במכוורת הדבש של משפחת קנדל בכפר פינס. יוזמה מקומית קטנה וחמודה, שסיקרנה אותי בגלל ניגונים ובכלל – מאז שהשיקשוק הוקפא נוצר חלל, שאחת הדרכים למלא אותו היא ירידים ביתיים.
החננו את האוטו ופסענו בעקבות המוזיקה: הופעה חיה של אורגניסט בשירים עבריים. על הדשא ילדים משתוללים, מישהי שמוכרת קרמים טבעיים, בגדים יד שניה, עוגות, פירות וירקות (לא אורגניים) אבטיחים כמו פעם, שמן זית, ספרים של טליה שניידר, ובעיקר דבש – של פרחי אקליפטוס, דרדר, אבוקדו והדר.

יד קטנה ונשנשנית

על המפעל המשפחתי מנצח יהודה קנדל, יהודי בן 62, בעסקי הדבש מגיל 13. יש לו בערך 300 כוורות, בכל אחת מהן 30-40 אלף דבורים. אחת האטרקציות ביריד זה סיורי רדיית דבש. נכנסים למחסן חמים עם ריח מתוק עמוק (קצת כמו של גרביים בהתחלה, בחיי) רואים את חלות הדבש נסחטות בטכניקה מיוחדת, מלטפים בלוקים של דונג ומשתאים נוכח דוודי הענק המלאים בדבש. האיש אנציקלופדיה. מכיר את הדבורים מכל הכיוונים, מביא איזכורים מהמקורות, ולא מפסיק להתחדש. הנה, לפני שלושה חודשים הוא פיתח את התמד הראשון שלו. אפילו אני, שלא אוהבת אלכוהול בכלל, שתיתי ורציתי עוד. אבל הוא הפסיק אותי בתואנה שאני עוד צריכה לנהוג הביתה. אוף.

יהודה (במלרע) ושי בנו מחפשים להרחיב את היריד ומזמינים את החברים ליצור איתם קשר בנוגע לדוכנים. גם מוזיקאים שרוצים להופיע מוזמנים ליצור קשר "אבל רק מוזיקה בעברית!" מדגיש יהודה הדתי-לאומי, וגורם לבנו לחייך. חוץ מהיריד יש במקום סיורי הדרכה מורחבים בני שעתיים בתיאום מראש (לידיעת משפחות החינוך הביתי), יהודה מעדיף תיכוניסטים ובוגרים, אבל ראיתי שהוא מגלה סבלנות מופתית גם כלפי ילד בן ארבע שיכור מדבש, שחג סביב אמו באמוק בשעה שניסתה לקיים שיחה תרבותית.
יהודה: 050-5960164 שי: 04-6370542

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close