השימושון

ושכן יספרו לכם סיפורים!

"אני לא מבינה…..יש לך מנוי בספריה של המבוגרים או של הילדים?"
"של המבוגרים, אבל לפעמים גם לוקחת מהילדים…" אני מניחה על הדלפק עותק של האחים לב ארי שהיה מכונס תחת זרועי.
"היא צריכה את זה בשביל המקצוע שלה." מסבירה לה הספרנית השנייה.
"את מספרת סיפורים, נכון?"
"כן. ואני גם….אוהבת…"
היא מתבוננת בי במבט אמפאטי שבדרך כלל שמור לילדים.
"אין שום בעיה! תהיה לך כרטיסיה אצל המבוגרים עם סעיף לילדים!"
מתאים לי. חייכתי בליבי. מבוגרת עם סעיף.


מספר הסיפורים הגדול של ילדותי היה הדוד סאם. פעם בשנה הגיע מאמריקה וסיפר לי את כל סיפורי המיתולוגיה היוונית. עד היום אני מזכירה לו שמעולם לא סיים את הסיפור על מלחמת טרויה ומה קרה בסוף לאותו תפוח מוזהב.

ומאז שהפכתי בעצמי למספרת סיפורים רשמית בעולם, גיליתי שהצרכנות שלי לסיפורים רק גוברת. אם יוצאים סיפורים אז חייבים גם להיכנס, לא? מהו הסיפור הבא שיעצור הכול וישאב אותי לתוך עולם אחר? מה יסובב בי את המפתח לגן הסודי הזה? גיליתי שזה לא משנה אם הסיפור נועד לבני שנה או ארבעים, סיפור טוב הוא סיפור טוב. את "לילה טוב גורילה" אני מוכנה לקרוא כל לילה לפני השינה (:

אבל איך פועל הקסם הזה? איך זה שיש סיפורים שנדבקים אליהם וסיפורים אחרים שלא?

זאת החידה הגדולה. עוד לא פתרתי אותה. אבל גיליתי שלא חשוב לאיזה גיל אני מספרת, תמיד אני פונה לילדה שבתוכי, וכשאני מצליחה לכבוש אותה, גם הסיפור הפשוט ביותר הופך לעולם של קסם ואפשרויות, ואז כל מי ששומע או שומעת נכנסים פנימה והסיפור מפתיע, תופס פיתול נסתר. כך הילדים יכולים להמציא חלקים בסיפור ואף משתתפים כדמויות בתוכו, והסיפורים נרקמים לפעמים במקום, כדו-שיח בין כל המשתתפים.

בתור מדריכת "שומרי הגן" (חינוך סביבתי וחיבור לטבע באמצעות מיומנויות חיים של תרבויות האדמה), אני גם משלבת עם הסיפורים פעילויות טבע, דבר שמאפשר לילדים לחוות את הסיפור מבפנים ולפגוש את עצמם בצורה אוהבת בסביבה טבעית.

אני מספרת סיפורים כבר מספר שנים בגני ילדים, צהרונים ובחוגי "שומרי הגן" שאני מדריכה. לצד שעות סיפור חד פעמיות, ייערכו בשנת הלימודים הקרובה חוגים בגנים, בתי ספר ומסגרות החינוך הא-פורמאלי:

חוג סיפור בטבע – חוג סיפורים ייחודי בשילוב פעילויות תיאטרון וטבע ברוח "שומרי הגן".

חוג סיפור בהמשכים – שעת סיפור שבועית המלווה סיפור ההולך ומתפתח מפעם לפעם, בשילוב פעילויות דמיון, משחק ותנועה.

חוג סיפור שחרור – חוג או סדנת המצאת סיפורים לילדים מגיל 9 ועד 109, המאפשר לכל אחד ואחת לפתוח את הדלת לעולם של דמיון ולהמציא סיפורים מקוריים.

אתם מוזמנים להתקשר, להתעניין ולהכיר את החוגים מקרוב!

אני גם…משחקת מזה ארבע שנים בהצגה מומו בתיאטרון פשוט (תיאטרון המעלה הצגות בטבע ברוח שומרי הגן ) ובאנסמבל תיאטרון הידית כאן בפרדס חנה, יוצרת במה חופשית המשלבת תנועה ותיאטרון על הבמה וזמרת ליווי בלהקת הרוק דושה.

אז זה הסיפור….. זרעי קיץ נישאים ברוח, וגם אני מפזרת את זרעי לרוח הטובה באהבה, לכל מי שליבו כמהה למרחב שבלב, שבדמיון ושבטבע השוקק סודות סביבנו (:

נעמה תל צור, טל' 052-5211430 | אימייל

* צילום: אסנת מידן, עיבוד תמונה: סהר חופי

הראה עוד

13 thoughts on “ושכן יספרו לכם סיפורים!”

כתיבת תגובה

Close