השימושון

משיח לשבת

– ראית את הנאום של אובאמה? שואל אותי הבוקר המורה למחשבת ישראל
– לא, היינו בחתונה של אנה ודניאל פלדה דובדבני בפארק אשכול
– הוא המשיח, אחד מהם, הוא כזה תותח והוא כזה עניו ובגובה העיניים, פשוט doing his job
55 דקות נאום עם ציטוטים מהקוראן ודיבור שאפשר לתקשר איתו. מדבר כמו מנהיג גלקטי בסרט עתידני, שהגיע עכשיו. היכונו..

הראה עוד

44 thoughts on “משיח לשבת”

  1. נתחיל בתדמור ונסיים בשושן..נקפץ ממינראט לזיגוראט..שבע ועשרים ומאה מדינה..אחשוורוש נבוכדנצר ,דריווש ,רובעייתים ,סונטות שומריות, טקסים זארסטוריאנים ומחול סופי .ושטיח מעופף בבגדד .ואלף לילה ולילה כוכבים בשמי אדנו,מפגשים קרמאטיים עם אסתר נמרוד עשתר דגון ושמוש. וקערת תמרים עסיסיים על גדת הסמבטיון ..סיבוב קצר בפומפדיתא והבייתה חיש..

  2. אני מנסה לחשוב כמה כסף יתפנה בעולם בכלל ,ואצלנו בפרט ,כשלא נהיה חייבים לזיין את עצמינו עד כלות…וכמה פוטנציאל יש בחופים של ערב הסעודית לשובב את הנפש המתגעגעת לסיני של שנות ה-70..וכמה הייתי מתה לצאת לסיור ארכאולוגי מקיף במסופוטמיה רבתי…שיו..שיבוא שלום עלינו ,שיבוא שיבוא…

  3. ישבתי וכתבתי תגובה מושקעת והופ הלכה לה. כנראה שזה מה שצריך להיות.

    אני אצטט את אבי ז"ל שאליו פניתי בגיל 12 ואמרתי לו "שזה לא יעבוד". "זה יעבוד כי למצרים כבר אין אינטרס לצאת יותר למלחמה נגד ישראל. זה לא משתלם להם". אמר וידע את מה שאמר.

    32 שנה עברו מאז שאנואר א סאדאת המפואר נחת בישראל עם "פירמידות בעינים ושלום במקטרתו". 32 שנה עברו ואנשי "האומה המצרית הגדולה " כולל מנהיגיה (ולא כולל אנשי הרוח שלה) חיים איתנו בשלום. עברנו ביחד את 82 (שלום הגליל), את 91 (עיראק) שתי אינתיפאדות, עוד עיראק, עוד לבנון, עוד עופרת יצוקה והשלום מחזיק מעמד. ירדן הלכה בעקבות מצרים, גם לבנון תלך, גם סוריה , גם הפלשתינאים , ואינשאללה גם ערביי ישראל.

    ומה עם האיראנים -את זה נשאיר לברק אובמה חוסיין.

    ואז מה יהיה? אז נצטרך לחיות עם עצמינו וזה יותר מסובך מהכל.

  4. מרגש לקרוא את סאדאת, בטח בתרגום אהרון אמיר.
    מלחמת האור בחושך מתקיימת בנפשנו ובמקביל בכל העולמות והמישורים. והלוואי אמן ואמן שהפעם יצליח העולם לשמור בחיים מנהיג אחד לפחות שבא מן האהבה. אנחנו צריכים פה עזרה. שומעים אותנו?! 🙂

  5. בדיוק בדצמבר 2012 אני בת 49 – נכנסת לשנת היובל/ שנת שחרר העבדים אז השחרור יהיה ביג טיים אני והעלם…
    ואגב אני מכחישה כל מה שכתבתוב בשמי זאת לא היתי אני , זו קונספירציה ..או קונסיגנציה או קונפדרציה קונפיטורה או קונפקציה- אחת מהם בטוח. והיה שם גם גון לה קארה או אולי תסרוקת אחרת ..

  6. אם האחים שלך היו קוראים את ג'ון לה קארה החיים שלך היו ודאי מתגלגלים אחרת… היית אולי בחליפה חומה, צמר משובח כמובן, מפענחת צפנים ממושקפת במרתפי השב"כ ,מ"י 5 או אולי זייפנית מסמכים מתוחכמת [שאינה מזייפת במקומות הנכונים]..הדייקנות שלך הייתה מתפרצת ביכולת ניתוח מבריקה של סיטואציות עתידיות.הדמעה היחידה שהיית מזילה הייתה כשהחתול שלך [ששמו "פורבס" או "דימיטרי"] היה מת אחרי 15 שנות חיים משותפים וחולשתך היחידה הייתה לקוויאר רוסי …נו, שויינ..זכינו שכאן תהיי, במרתפי "הידית" מעשנת סיגריות "וול סטריט"[ההומור ברור,לא,כגן?] וחיוכו הקסום של אובמה יכול להקרין לך דרך מסך הטלויזיה ,אור תקווה ואמונה. אז צ'יירס לאחים שלך!!
    אז קונספירציה או לא ,2012 זה ממש תכף,סוף העולם מגיע וכדאי להתחיל לארוז כי אנחנו עולים על הרכבת האינטרגלקטית אל האינסוף ומעבר לו,ובאמתחתינו מסה קריטית של אופטימיות,שיקוי יוצר מציאויות ואחד פטרונוס ..

  7. והנה התובנות הרוחניות שסאדאת הגיע אליהן בכלא, כפי שמופיעות בפרק השלישי של הביוגרפיה שלו "סיפור חיי" (תרגום: אהרון אמיר):

    "תא 54" היה תאו של סאדאת בכלא, בו שהה (1946-48) אחרי שנחשד על ידי ממשלת מצריים ברצח שר האוצר דאז. כפי שאפשר לצפות, תנאי הכלא היו קשים, אבל סאדאת הורשה לקרוא ספרים. כפי הנראה במהלך תקופה זו קרא לא מעט כתבים סוּפיים, ואלו השפיעו מאוד על דעתו ועל דרכו מאז. הנה כמה ציטוטים נבחרים:

    "בשני מקומות בעולמנו אין אדם יכול לברוח מעצמו: בשדה הקרב ובתא של כלא. בתא 54 לא היה לי ידיד ורע מלבדי, יומם ולילה, ואך טבעי היה הדבר שאכיר לדעת אותו 'אני' שלי. מעולם לא היתה לי הזדמנות כזאת לפני כן, שהרי שקוע הייתי כל כך בעבודה (בצבא) ובעסקי פוליטיקה, והזרם המתמיד של חיי היומיום סחפני עימו. עתה, בבדידות הגמורה של תא 54, כשלא היו לי שום קשרים עם העולם החיצון – אף לא עיתונים או מכשיר רדיו, הרי, למרבה הפרדוקס, יכולתי להפיג את בדידותי רק בבקשי את חברתו של אותו יש פנימי שאני קורא לו 'אני'.

    "דבר זה נתחוור לי בתכלית מתוך סבל וכאב, בתא 54: הסבל מגבש את כוחה הפנימי של הנשמה; כי מתוך סבל יכול איש לבב לעמוד על עצמיותו, לרדת עד חקר מעמקיו שלו. מתוך סבל גיליתי איך מטבעי נוטה אני לעשות טוב, כי האהבה היתה המניע האמיתי מאחורי פעולותי. […] מתוך אותה הרגשה, שנעשתה חלק בלתי נפרד מעצם היותי (ואשר, אם גם שלא מדעת, לא משה ממני כל ימי חיי), היה לאל-ידי להתעלות על גבולות הזמן והמקום. אני לא חייתי בתא בעל ארבע קירות, אלא ביקום כולו. הזמן שוב לא היה משעה שנכבש לבי לאהבתו של אדון כל הבריאה: התחלתי להרגיש עצמי קרוב אליו מאד בכל אשר הייתי.

    "אני מאמין שרק מתוך שיג ושיח יכול אדם להתקיים באמת. תודעתו תתרחב עד שתכיל את היקום כולו, עצמיותו האישית תתמזג בעצמיותם של אחרים (מתוך אהבתו אליהם וסבלותיו למענם); הקצרה: הוא יחדל להתקיים כפרט. למדתי לדעת שאין אדם יכול לנצח את הזמן והמרחב. אינני יודע כמה אנשים יודעים זאת; ברי לי שהרוב אינם יודעים,שהרי אין הם יכולים לראות דבר מעבר ל'אני' הקטן שלהם.

    "משעה שהשתחרר מן התחומים המצומצמים של ה'אני', על סבלו הארצי ורגשותיו הפעוטים, יכנס אדם לעולם חדש, בלתי נגלה, רחב ידיים יותר ועשיר יותר. נשמתו תזכה לחירות מוחלטת, תתאחד עם ההוויה במלואה, תתעלה על הזמן והמקום. מכוח תהליך זה של שחרור יתפתח הרצון האנושי וייעשה כוח אהבה, וכל הכוחות הארציים (לרבות אלה העלולים לעכור את רוחו של אדם) תורמים להשגתה של שלוה פנימית מושלמת, וכך הם מספקים לו לאדם אושר מוחלט.

    "אך טבעי היה הדבר שכאשר התחלתי לחיות בעולמי החדש – כאשר התפרקה נשמתי ממעמסותיה הארציות והתקרבה מאוד לחיים עם האלוהים – תוקנו כמה ממושגיי והשקפתי על החיים השתנתה בכללותה. לאהוב שוב לא היה פירושו למחול אלא להיספג בנשמתו של אחר, לתת את עצמך ולאבד את עצמך בישותו של אחר. אולם אין פירוש הדבר 'חדלון' אלא, אדרבה, סוג עליון של ישות: האהבה היא הכוח היחיד המסוגל לשבור את המחיצות העלולות לחצוץ בין החומר והרוח, בין הנגלה לנסתר, בין היחיד לאלוהים. באין אהבה אין אנו מכירים באחרותם של אחרים ומתוך כך אין אנו באים לידי שיג ושיח, ואנו מאבדים את עצמנו על ידי שאנו מחניקים את האני בגבולותיו המצומצמים.

    "שמונת החודשים האחרונים שעשיתי בבית הסוהר הם בעיני התקופה המאושרת ביותר בחיי. אז נכנסתי לאותו עולם חדש של התנזרות שאיפשר לנשמתי להתמזג עם כל שאר הברואים, להתעצם ולבוא בשיג ושיח עם אדון כל הבריאה. דבר זה לא יכול היה להתרחש מעולם לולא היתה לי אותה בדידות שאיפשרה לי להכיר את ה'אני' האמיתי שלי".
    מי יתננו מנהיגים כאלה.

  8. נאום טוב ומעורר השראה.
    בי הנאום עורר תקווה מחודשת. עודד אותי .
    מעניין שפתאום בצהרי יום חול , פתחתי טלויזיה . מבלי לדעת שהנאום הולך להיות . וננעלתי .
    עם קטנציק על הידיים – עם חום עולה יורד , הקשבתי לנאום.

    שתי מדינות לשני עמים פתאום נשמע מציאותי. פתאום נשמע שזה הגיוני .
    פתאום נשמע לי שזה יכול להוביל לפתרון שיוביל לסוג של שקט?
    עדיין ספקנית , כי זה עניין של זמן , וגם יש את הירדנים – גם להם יהיה מה לומר .
    סבלנות, אמונה ..את זה הוא חיזק אצלי . חייבים לראות קדימה באופטימיות .

  9. אין ספק גם בלי לראות את הקונספירציה שהיא קימת ידעתי את זה עוד כשהיתי נערונת וגנבתי את הספרים של רוברט לודלום וסדני שלדון מהאחים שלי וקראתי בחושך מתחת לשמיכה (הרגל שנשאר לי כשגיליתי מה כתוב בפטריקים ..) אז ..בלודלומים כבר האמנתי שהכל נכון כל הגברים הספפונים בעץ מהגוני חליפות שאני לא יכולה להרשות לעצמי את המטפחת התחובה בכיס.. וכו.. תמיד ידעתישאני מכירה אותם ממש טוב ושאני אגדל אני אשב בחליפת חצאית מופלאה, נעלי עקב 10 ואני מתוך הגילדה אמשוך בחוטים לכיוונים שאני רוצה שהספינה תפליג והם מהופנטים מהאיילינר שלי ישתו את המאלט שלהם מהנעל שלי , לא בדיוק נתתי לעצמי דין וחשבון על התכנים זה לא היה האישיו ראיתי את טובת האנושות בדיווינ אנרכי שבה הכסף פועל כמו שאיין ראנד דמיינה או כמו שאני מצפה מאייל שיניע…מעיין סלט וואלדורף שכזה היה במוחי אולי מכאן צנצנת המיונז..
    רק לא ידעתי את כל המינוחים אלא היתה ידיעה שכזוה שאני בטוח מגיעה לטירה שבהרי משהו או באמפייר סטייט או בלונג איילנד …צונחת באלגנטיות הורסת וטבעית על כורסאת העור שלי שאף אחד לא מעיז לשבת עליה והסיגר שלי יותר גדול משל כולם שם
    לכן עם כל הבנת הקונספירציות אני גם יודעת שהם פריכים כמו בצק עלים ומתחת- כולה גבינה או פירה .. גברים כאלה נו..עם סיגר גדול ומשהו אחר לא..
    כאילו רק צריך איזה מטה הארי כדי למוטט אותם או לנפנף להם ברכבת חשמלית או רכבת בגרביון לכל אחד מהם כפתור הפעלה /קוד שיש לפצחו וזה לא כל כך מסובך פשוט לא ניסו .. ונראה לי אם נחזור רגע לאובמאיות – שהוא בחוכמתו הופך את המושכים בחוטים למריונטות שלו…
    ככה באנגז'ה ותמימות סוכר חום שכזו והוא הרי בכלל לא תמים אלא יש לו איזו התנהלות בעולם עם זכרון של התפעמות של ילד שמאמין מהמבט בירח שבחלון שלו שהעולם הוא מקום טוב ושום גבר עם גבות זעופות חליפה וסיגר לא ישנה את דעתו על כך…
    אז כשישבתי לבושה בסגנון דומה במרומי המסעדה המסתובבת בפריז מול הצעת נישואים מבוגרת ממני בהרבה שנים והעזתי להגיד משהו על הביצועים שלו.. הוא השיב לי שיום אחד מישהו ישרוף לי את התחת …אז הלכתי להתישב על מדורות כדי שזה לא יהיה "מישהו "אלא אני אעשה זאת לעצמי וסגרתי ככה את הקרמה הראשונה שלי (18 ו7חדשים..) לקח לי קצת זמן להפרד מהגרדרובה ההיא משי ושיראין..ולהתערבב עם האנשים הכי אמיתייים בעולם ולשים בצד את לודלום לטובת "רמבו" – הכוונה למשורר…יין אדום צדפות ושבלולים ולנגוס בהם בתאווה …ואחר כך להפרד גם מזה .להפרד ולהפרד מהטיסים מעורכי הדין משועי העולם מספות ואוספ אמנות נדירים ועתיקים בויטרינות ,מסטים של כסף בהם נמזגת תערובת תה נדירה, להפרד מתחתוני תחרה וביריות להפרד מהכסף מהזוהר מהבזקי המצלמות כל זה עוד לפני שזה ממש נהיה מוצק ובלתי ניתן לאידוי…
    ועד שאחרון בגדי המעצבים הספה וכלי הפורצלן לא הוקרבו לטובת שיקויי בוץ בערבות פרדס חנה וקבלו צבע אחיד ששום ניקוי יבש כבר לא עזר..ועד שלא צמח קש מראשי ..ועד שלא ישבתי בדממה וראיתי איך העשב צומח לא נרגעתי , לא שעכשיו אני רגועה אבל כן..ואז נטשתי את לנקום אסתי לאודר וכל החבורה ונסעתי להודו וסגרתי בנחת עוד קרמה..כש שקלתי לא להוריד יותר שערות..ועוד כמה שיקלים הבנתי משהו ואז התחלתי לחזור את כל הדרך בחזרה ולא בזחילה ..אז קונספירציה …כנראה הייתי שם באיזה גלגול אולי עמליה או הדר יכולות לבדוק , אולי התבלבלתי והייתי המלצרית בשחור סינור ושביס קטן ואולי היה לי צבע כזה כמו אובמה אבל הם לא מפחידים אותי …כי יש להם בעיקר פרוסטטה מוגדלת ..ומרות שהם מאוווד מפחידים ועושים את הרוע לנחמד ליד השחקים אליהם רעיונותיהם הזדוניים מגיעים..אולי רגע ההיפוך הזה של חוטי המריונטות הגגיע מהמקום הכי בלתי צפוי או הכי צפוי.וחוצמיזה כבר כל כך מאוחר שכדאי שאני אשים נקודה רייט היר אנד רייט נאו
    גו אובמה גו אנד גוד ויל בי ויט יו …אנד אול אס סימפל פיפל טו.

  10. יעלה צנצנת מיונז פרועה מרקדת, זה מה שאת.

    ובאשר לתרמית.
    על אף היותי מאמינה נאיבית מושבעת בתיקונו של העולם, אני מסכימה עם הדעה שאליטה כלכלית מושכת בחוטים של הכדור הזה, ומול עיניה הגדלת הונה ושליטתה.משברים כלכליים, מלחמות, רעב, עוני, רציחות פוליטיות – הכל מתוזמר על-ידי הפושעים העשירים האלה, שעל רובם לא שמענו מעולם, אבל הם שולטים בעתונות, בכלכלה, בטלוויזיה, בממשלות.
    ועדיין, האיש אמין בעיני. ג'יי. אף היה אולי האחרון שצפצף עליהם ושילם בחייו – אבל בדיוק בגלל זה גם אני מתפללת לשלום ברק.

  11. הכל נכון ,ואובמה אכן נוטע סוג של תקווה בלב ועדיין מומלץ לראות את הסרט בשביל להבין שמאחורי כל השאו הזה פועלים כוחות ואינטרסים שאנו ,התמימים,האופטימיים, המובלים,לא מודעים אליהם.עורו ,אחים,עורו…

  12. אם אתה רוצה עוד חיכוך עם גדולי … אפרופו דיבורים אז קבל: ב"פרשת מים" אמרתי שהפכת את הטכסט לפעולה – זאת היתה בעיני גדולת העבודה שלך בהקשר לידית בנוסף לכריזמה וכו (נהנה?? מחייך בסיפוק ..יש!!) וזה מה שאובמה עושה … חיים ומות ביד הלשון ועוד כמה פרזות כולנו וגם הוא יודעים שזה רק נאום אבל הנה אני צנצנת מיונז שכמותי מרגישה את הוויב וכל זה רק מצפיה לרגע בערוץ11 הנשכח שהראה אותו פוסט הנאום מדבר ללא פס קול ולמטה רצו כמה משפטי מפתח בעברית מנאומו
    רק לראות אותו ואת מה שהוא מקרין הספיק לי ואני מעדיפה להאמין ולהתאכזב מללא להאמין בכלל
    אגב אני הכי מעדיפה להאמין ובכלל לא להתאכזב.. גוגוגו אובמה והלוואי שמשהו כבר יקרה -כי אין לנו זמן יותר וחיים לבזבז על מלחמות

  13. "הנאום תחם את גבולות הסובלנות של האמריקאים כלפי ישראל, מה שמציב אותה עכשיו בבעייה, ומחייב אותה לעשות שינויים ותזוזות משמעותיים."

    אני מסכים איתך רק בשינוי אחד. "מה שמציב כאת ישראל מול פתרון". זו טרמינולגיה שונה לגמרי ואני מקווה שגם ביבי יאמץ אותה.

    "ולגבי יכולת הנאום הממושך שלו – הוא לא מתַקשר, יש לו פשוט טֶלֶפּרומפטֵר…"

    אהבתי.גדול. קצת ריאליה במושבת הרוחות.

  14. בקשר לאפקט האדיר של הנאום, יש גם לקחת בחשבון שדעת הקהל העולמית הוכנה מראש לאירוע בקנה מידה ענק, ולמסרים שישנו את יחסי אמריקה והאיסלאם.

    אך אין ספק שמבחינה רטורית לפחות, אובמה עמד בציפיות.

    הנאום תחם את גבולות הסובלנות של האמריקאים כלפי ישראל, מה שמציב אותה עכשיו בבעייה, ומחייב אותה לעשות שינויים ותזוזות משמעותיים.

    איך זה יעמוד במבחן המציאות הלוהטת הפנים-ישראלית והמזרח-תיכונית? שאלה טובה.

    ולגבי יכולת הנאום הממושך שלו – הוא לא מתַקשר, יש לו פשוט טֶלֶפּרומפטֵר…

  15. יעלה התחלנו באאוטינג?בכל מקרה תודה על המחמאה: אם אני ואובמה שנינו הכל דיבורים, אז שיחקתי אותה.

    גלו,אובמה הוא בכלל לא משוגע זו בדיוק הנקודה. הוא הכי ריאלי וזה מקור הכח שלו וזה אולי מקור התקווה (שגם לי יש לגביו). אלא שאני גם ריאלי (לא ציני ולא ספקן). ולכן אני אומר את מה שאני אומר ואגב גם הוא: בראשית הנאום שלו הוא מציין כי ברור לו שזה רק נאום ואדם אחד לא יכול לשנות את הכל תוך כמה שעות. אגב, לא לשכוח שאובאמה הוא יציר של המערכת האמריקאית, האוניברסיטאות האמריקאיות ולכן מבחן התוצאה הוא הדבר האחרון שצריך להיות זר לו.

    לגבי המיניות שלו, גיב מי א ברייק. כל המגיבות כאן(חוץ ממני) הן נשים ואין אחת שלא תגיד שהוא חתיך הורס, מה נראה לך שהאיש לא יודע את זה. הוא פשוט כל כך ממוקד מטרה , בגלל שהוא השחור הראשון שעשה את זה שהוא לא יכול להרשות לעצמו להיות אנושי. קנדי וביבי יכלו להרשות לעצמם בגלל שהם היו שייכים מלכתחילה לאצולה. המקרה המעניין יותר הוא ביל קלינטון שקצת נשכח וכרגע נמצא בצילו של המשיח השחור.

    קלינטון נזכיר, הוא גם חתיך גם כריזמטי ברמות, גם מגיע מחור במונחים אמריקאיים, חסר ייחוס, ומצד נשי מלא אמביציה, עם חינוך של מיטב האוניברסיטאות. אין מחלוקת שהוא חולה מין ויחד עם זאת במבחן התוצאה האיש עשה את זה. הוא הראשון שבתקופתו אם אני לא טועה הגרעון האמריקאי הגיע לאפס. האיש דאג למערכת בריאות בארה"ב.כשהיה צריך להיכנס לקוסובו הוא נכנס.הוא נכנס בכל הכוח לתהליך פירוק הנשק בצפון אירלנד (אחד הסכסוכים היותר עקובים מדם שידעה אירופה המערבית), וכמובן התפקיד שלו כשושבין בסכסוך הישראלי פלסטיני. בקיצור, מבלי להיכנס כרגע לשאלות אזטוריות בתחום הגבריות (חתיך כן או לא, רודף שמלות כן או לא), קלינטון הוא ללא ספק אחד השניאים האמריקניים שעשו את זה, הוא אגב הנשיא הדמוקרטי היחיד שזכה לשתי קדנציות מאז רוזוולט.

    אין לי ספק שאובאמה ישמח להיות חתום על גיליון הציונים של קלינטון הן בתחום הפנימי האמריקאי והן בתחום הבינלאומי. נקודות הפתיחה שלהן לא שוות- שניהם אמנם הגיע לאחר האידיוטים של משפחת בוש (למרות שהבן הוא גרוע הרבה יותר)- אבל אובאמה מתחיל ממקום הרבה יותר נמוך. זה חיסרון וגם יתרון. מי שמתחיל מנמוך יכול רק לעלות. יש לו הרבה עבודה (אטום, סביבה, כלכלה, בערות, איסלאם, מאבק תרבויות, כדור הארץ) אבל לזכותו ייאמר שהוא יודע את זה.

    אני כולי תקווה אמיתית שהוא יצליח, מתפלל שהוא לא יגמור עם כדור בראש ועדיין רוצה לראות תוצאות.

  16. קל מאד להתייחס בחשדנות ובציניות. הרבה יותר קשה להאמין ולבטוח. ציניות וחשדנות לא הובילה אותנו אף פעם לשומקום. אמונה כן. הרצל היה הכי משוגע, וגם דוד בן גוריון וגם אליעזר בן יהודה. פסיכים על כל הראש, שום היגיון לא היה שם.
    וכמובן כל מה שכגן אומר נכון: תפישות הומניות בסיסיות (מה לעשות, עוד לא הפנמנו), מחמאות למארחים הנתמכים והתומכים. וכו'. זה רק עניין של גישה.
    האנושות זועקת לשינוי. ואני בוחרת להאמין לאיש הזה כי כמו שיעלה אמרה בתמצות נדיר, הוא מסמן את הווייב שהעולם צריך להתיישר לפיו. נכון שיש סיכוי שהוא יכזיב, אבל כרגע אני מעדיפה להיות מאלה שמחזיקים/מחזקים לו את התדר, ולא ללכסן אליו עיניים עקומות. האומה האמריקנית נגועה וחולה באופן קיצוני בעיני. אני מקווה בשבילם ובשבילנו שהוא יצליח באמת לסובב להם את המוח.
    ועם כל הכבוד לביבי וקנדי, למרילין לז'קלין ולשרה, אובאמה לא משתמש במיניות שלו בשיט. הוא לא צריך את זה.

  17. בכל זאת יש לו אחלה סיפתח נשות העולם מאוהבות גברי העולם בסוג של פריז מול הכוכב החדש
    קודם כל הוא מסמן את הוויב שהעולם אמור להתישר לפיו ואני אוהבת איך הוא מנצח את ביבי בהורדות ידים בלי להזיא – זו תוצאונת אבל ממש נחמדה

  18. גם קנדי היה יפה כמו כוכב קולנוע , זיין- על וידע לדבר ומי שעשה את הרפורמות היה לינדון ג'ונסון. גם ביבי היה יפה פעם, לא טמן ידו בצלחת ויודע לדבר , אז מה.

    אובאמה לא אמר שום דבר חדש. נכון, העטיפה נראית נהדר אבל המסרים הם בערך מהשיעור הראשון שלומדים במדעי המדינה. הטקטיקה מצויינת. קודם מחמיאים למארחים מספרים להם כמה הם היו נהדרים בעבר (תלמי המציא את האסטרולוגיה והאסטרונוניה, הערבים לימדו אלגברה את הנוצרים וכו' וכו') ואחרי זה עם נימה קטנה של פטרונייזיניג מסבירים להם כמה אמריקה לא נוראית וכמה כדאי להם להיות בצד הנכון. כמה סאלאם עלייכום (שתמיד מוציאים תשואות מהקהל) והבנה לליבן של הנשים הרעולות.

    אל תשכחו שאובאמה הופיע בקהיר שמציגה קו פרו מערבי מאז 79 (נכון, מאז שסאדאת היה פה), כלומר כבר שלושים שנה תמורת 3 מיליארד דולר לשנה.

    בקיצור, אובאמה נראה נהדר, מדבר נהדר, עושה רושם שהוא בנוי מהחומרים הנכונים, אבא קנייתית, אמא מהוואי, רקע מוסלמי, חיים באינדונזיה (המדינה המוסלמית הגדולה בעולם), לקח שאכטות, דפק קוק, היה בשיקאגו מדריך נוער, סנטור מגיל צעיר, מכיר את הקונגרס , יודע לשבץ את האנשים הנכונים במקום הנכון(הילארי, גייטנר, רעם עמנואל בבית הלבן וכו') ועדיין, אני רוצה לראות אותו אחרי "שכר הלימוד", אני רוצה לראות אותו בתום ה-4 שנים או ה-8 שנים.

    עם כל הכבוד ליכולת הרטורית של כומר שחור מול כנסיית או מסגד מאמינים, הללויה אני אגיד אחרי מבחן התוצאה.

    שבת שלום.

  19. אני לא מפסיקה להתפעל מזה שהוא דיבר חמישים דקות, נאום רהוט, בנוי בנדבכים, עם הקשרים ודוגמאות והתחלה אמצע וסוף – בלי נייר. הוא מתקשר או משו 🙂

    אבל בעיקר מה שאהבתי זה את החזרה השיטתית על המלה אחריות.
    אחריות לעצמי, לגופי, לדעות שלי, לילדים שלי, לקהילה שלי, לארץ שלי, לקהילות וארצות אחרות, לאנושות, לאדמה. זה הרעיון שהוא שוזר כדי שכולנו נתעורר. ואני מזדהה עם זה עד עמקי.

    מכירים את זה?
    א – להיות בראש, לעשות למען עצמי
    אח – עם בני המשפחה
    אחר – עם האחר
    אחרי – להוביל
    אחריו – לדעת גם לעקוב
    אחריות.

    עברית אחלה סבבה של שפה.

  20. תודה על הקישור..

    התרגשתי מאד מהדיבור שלו על זכויות האשה…על הכבוד שהוא נותן לבחירה הנשית "להשאר" בתפקידים המסורתיים ,ויחד עם זאת חופש האפשרות גם לפוגג את אותו תפקיד באופן כל כך טבעי וזורם…

    בכלל כל הדיבור שלו על ה"סכסוך ערבי-ישראלי" ועל הדעות הקדומות אסלאם-אמריקה – היה כזה שגרם לי לחשוב שבכיס הפנימי של הג'קט יש לו את באדולינה…

    חוץ מזה שהוא פשוט דובר נהדר – רהוט-פשוט ולא מתייפייף,מוכן לעבוד …אני לגמרי אתו…וממש לא בא לי לראות את "סרט הקונספירציה" האמור לעיל…למה?
    הבנדם לא עובד? עובד !
    נוסע למצרים/בוכנוואלד/סוחף בנאומיו או יותר נכון בעיניי המלה מקרב – לי הוא גורם תחושה של קירוב – לא סוחף בחוסר תשומת לב אלא ממש מקרב אותך בתבונה רבה אל מקום של הקשבה וריכוז – ממנו הוא בונה רעיונית את התמה של שיתוף פעולה ועשיה ,יוצא אל הפועל …מעורר מקום פנימי של פשטות הקשבה ועשיה…מה אני אגיד לכם…בא לי טוב…לא רוצה לראות שום תאוריה שתגלה לי שעומדים מאחוריו מלא יועצים וכסף…נו שווין…מאמינה שכוונותיו אכן חזקות וטובות והוא אדם שמגשים…יו גו אובאמה !!!

  21. ראיתי עשר דקות ותיכף את ההמשך.
    אם זכרוני הפוליטי (הקצר יש להודות על האמת) אינו מטעני, עוד לא ראיתי נשיא אמריקני נואם ככה: בפשטות, עיניים וידיים חיות לגמרי, מתקשרות עם האנשים, דיבור רהוט אבל לא מנקר אוזניים, מפרספקטיבה היסטורית ואנושית – ולא אידיאליסטית מושלמיסטית מלוקקת כמו כל קודמיו ויסלח לי ביל.
    לא ראיתי את אובאמה דספשן, זה גם תיכף. אבל משיח או לא משיח – הוא מתקשר ברמה אחרת. מידת השליליות שלו נמוכה מאד אם בכלל. הוא מביא יכולת דיבור וחשיבה אינטרגטיבייים, נשען על התרבויות שצמח עליהן בגאון. בעיני הוא נהדר.

כתיבת תגובה

Close