השימושון

6 # תמונות מהטלפון

(מצחיק, האיש שלי הוא תופר מפרשים, כל המחשב המשותף שלנו מלא תמונות של מפרשים וים, והנה זה הגיע דרך נועם גם למושבה חופשית)

לוגו

אי לבן בים

אל הים הרחב / נועם לסטר

בדרך כלל אינני צריך הכנות או ציוד כלשהו כדי לצאת אל הים. אני הולך אל החוף בלי סירה ובלי גלשן, ואפילו בלי תיק. כך סתם, יחף ובמכנסיים קצרים וגופיה. גם השחייה בבריכה היא כזו, כל מה שנחוץ לי הוא בגד ים.
אבל הפעם הוזמנתי להפלגה ביאכטה של חבר והצטרפתי ברצון. והנה אני יושב על סיפון היאכטה, שותה קמפרי ומפטפט עם זאבי ים ותיקים. אחד מהם מספר שעבד מספר שנים כימאי בצ'ילה, ושם הוקסם מסיפורן של אוניות המפרשים שעשו במאה התשע עשרה את הדרך המסוכנת שבין אירופה לצ'ילה דרך כף הורן. קשה להאמין שעד לפני זמן כה קצר, מאה וחמישים שנה או מעט יותר, היו ספינות אלה מיטלטלות בימים, נאבקות בסערות ללא שירותי חיזוי מזג אוויר, ללא קשר, ללא ראדאר, ועם אמצעי ניווט שהיום נחשבים פרימיטיביים. לא פעם נפלו מלחים מהתרנים ומהסיפון אל הים וטבעו.
מוזר לחשוב על כך, שלאחר שבטלה מזמן תועלתן הכלכלית של סירות המפרש כמובילות אנשים וסחורות, הן כה פופולריות כספורט וכבילוי. אנשי היאכטות שישבתי בקרבם הם לא רק אנשי מפרש, הם קנאים למפרשים! סירות מנוע הן כמעט תועבה בעיניהם. אבל אל תטעו, היאכטות של היום אינן פרימיטיביות כלל. זו שהפלגתי בה מצוידת בראדאר משוכלל, במערכת היגוי אוטומטית וב-GPS. וכמובן שיש בה גם מנוע קטן – לגיבוי בשעת צרה ולניווט קל בתוך המעגן.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close