השימושון

סיפור שמתחיל במדיח ונגמר בנחש

הטלפון צלצל. שולה, לקוחה ותיקה, ביקשה שאבוא ואחבר את מדיח הכלים החדש למערכת המים והניקוז. לכאורה, עניין יומיומי ושגרתי. למעשה, הייתה זו תחילתה של הרפתקה.

הגעתי לביתה של שולה מלא מרץ. כשהזזתי את המדיח הישן נשמעה לפתע שריקה חדה וקצרה "ששש…..", שגרמה לי לחשוב לרגע שאולי התפוצץ צינור מים. בדיקה יסודית העמידה אותי בפני המקור האמיתי לשריקה: נחש צפע גדול הביט לעברי מתחת לארון המטבח. קפצתי לאחור. שולה ואני פינינו לו את הדרך ואפשרנו לו לצאת מהבית. הוא זחל אל הדלת, מלא הוד והדר, ונעלם אל השקיעה.

זו הייתה הפעם הראשונה שנתקלתי בנחש כל כך מקרוב. זה היה לפני עשר שנים. מאז יצא לי, לא בהכרח מרצון, להיתקל בנחשים נוספים. מה שהביא אותי לחשוב שכדאי לי להכיר את החיה הזאת באופן יותר יסודי ומעמיק. פניתי לרשות הטבע והגנים, והוזמנתי לעבור קורס לכידת נחשים (כמו גם עכבישים ועקרבים).
למדתי שכל הנחשים, בלי יוצא מן הכלל, הם חיות בר מוגנות, ותפקידם בשרשרת האקולוגית הוא חשוב ביותר, הנחש אינו מעוניין במגע עם בני אדם, והוא משתדל להימנע ממנו, עד כמה שהוא יכול. למדתי גם טכניקות ללכידת נחשים בלי שייגרם נזק לאף אחד, כולל כמובן הנחש עצמו.

כדאי לדעת שאם נתקלים בנחש, יש להתרחק אך לא לאבד קשר עין עימו, ולהתקשר (או לבקש ממישהו אחר שיתקשר) ללוכד נחשים מורשה (למשל, אני…).

אבי ברוכים 052-2502949

הראה עוד

6 thoughts on “סיפור שמתחיל במדיח ונגמר בנחש”

כתיבת תגובה

Close