השימושון

חוג לטיפוח היצירתיות

קופסת אוצרותשלום, קוראים לי שרון.
אני זוכרת את עצמי כילדה קטנה מתרגשת בכל פעם כשקנו לי נעליים חדשות, בעיקר מקופסת הנעליים.. הייתי מניחה את הנעליים בצד, לוקחת את הקופסה, מתבוננת בה מכל הכוונים ומדמיינת בראשי למה אפשר להפוך אותה; לתיבת אוצר, אקווריום, בית, מקום סודי….ומיד הייתי מתחילה לחפש ב"מרפסת המציאות" של הוריי עיתונים, צבעים וחפצים ישנים ויוצרת לי עולם בתוך קופסה. במשך שנות ילדותי היצירה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיי; המשחק החופשי בצבעים, חומרים, חול ומים הכניסו לעולמי שמחת חיים, דמיון וחופש.

לימים, כשבגרתי והפכתי לאמא מצאתי את עצמי מתבוננת על בתי בת ה-5 מהצד כשהיא מתמלאת התרגשות למראה גליל נייר, חלוקי נחל שמצאה בגינה או קופסה שזרוקה בחצר , לוקחת אותם ומתחילה לגזור, לחבר, להדביק, לצבוע וליצור מהם את העולם הדמיוני והקסום שלה. באותם רגעים, הייתי חוזרת לי בגלגל הזמן להיות אותה ילדה, ומתרגשת יחד איתה.
כיום, אחרי שנים בהן היצירה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מעולמי אני רואה בה סוג של מתנה. היצירה מאפשרת לי לספר את הסיפור הפנימי שלי באמצעות צבע וחומר, לצבוע בצבעים נעימים ימים אפרוריים ומעל לכל להרגיש ולהתרגש.

לפני מספר שנים הפכתי את אהבתי ליצירה למקצוע.
בתחילת דרכי עסקתי בהוראת אמנות, ובהמשך עסקתי ואני עוסקת כיום בטיפול בהבעה ויצירה. במהלך שנות עבודתי נחשפתי להשפעה המרתקת והמעצימה הגלומה בכלי היצירתי על עולמם של ילדים ומבוגרים. מתוך אמונה בכלי והתנסות בו כאדם יוצר, אני עושה בו שימוש הן בטיפולים פרטניים וקבוצתיים לילדים והן בחוגים לילדים לטיפוח יצירתיות בהם אני שמה דגש בעיקר על תהליך היצירה, הסיפור שהיצירה מגלמת בתוכה והחוויה הרגשית המלווה את הילד.

אחרי שנה בה לקחתי פסק זמן ליצירה מסוג אחר: לידת בתי השנייה, ולקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה אני פורשת שוב כנפיים ופותחת את דלת הסטודיו החדש שלי בפניכם ילדים, וגם הורים, לבוא ולהכיר אותי מקרוב במסגרת של חוג או טיפול. הסטודיו שלי הוא מקום מאפשר הפותח בפני הילד הזדמנות לגעת, לבנות, להתנסות, להתלכלך, לדמיין , לשחק ולהרגיש. יחד נתנסה ביצירה בחומרים שונים: פחמים צבעוניים, צבעי מים, אקריליק, חוטי ברזל, נחושת, חבל וצמר, חימר, חול ים, בדים, פלסטלינה, משטחי עץ, חומרי מיחזור ועוד… היצירה היא לעיתים חופשית ולעיתים מובנית, כאשר אני משלבת מוסיקה, דמיון מודרך או סיפור במהלך המפגש, על מנת להכניס את הילד לאוירה וחוויה של יצירה.

המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בקבוצות קטנות (חלוקה לפי קבוצות גיל-החל מטרום חובה ועד חט"ב) ואורכם כשעה.
הטיפולים בהבעה ויצירה בסטודיו הם במסגרת פרטנית או קבוצתית, בהם אני שמה דגש על חיבור לכוחות ולאוצרות הטמונים בכל ילד וילדה, חיזוק בטחון עצמי ודימוי עצמי ומתן אפשרות להתבטא באופן קצת אחר, מעבר למילים (שלעיתים מגבילות ומצמצמות) דרך צבע, חומר ומשחק.

מאחלת לכם שנה טובה, נעימה ומלאה בשלל צבעי הקשת…

מחכה לכם בסטודיו, שרון גונן.

כתובת הסטודיו: רח' מצילתיים 10, שכונת יובלים, כרכור. לפרטים והרשמה : 050-7675535, 077-5340789 | אימייל >>

הראה עוד

3 thoughts on “חוג לטיפוח היצירתיות”

כתיבת תגובה

Close