השימושון

מעשים בכינים

גם אתם מסרקים, מועכים, ומתעניינים בפתרונות שלא כתוב עליהם "לחפוף פעמיים אחרי שעה" מחשש לנזק בלתי הפיך לעור הקרקפת?
אם כן, ברוכים הבאים לקהילה המתרחבת של הסובלים מכינים. ולא, לא מדובר רק על הורים לילדים בגיל הגן. הנה מה שכותבת טלי מצליח מבית לבנדר, על פתרונות שונים לבעיה ודרכי התמודדות טבעיות.

כינים, מה עושים? הפתרון הטבעי

מאת: טלי מצליח

מתישבת לכתוב והראש מתחיל לגרד –על מה אני כותבת? על כינים.
ההכרות הראשונה שלי עם הכינים הייתה בכיתה א'. בכל יום שישי, כחלק משגרה טקסית בבית הספר, היתה האחות עוברת ילד ילד ובודקת את הראשים כמו במסדר צבאי. אחריה, היתה הולכת המורה ומסמנת: נקי, ביצים או כינים. בכל שבוע היינו רועדים מהממצאים. מי שנמצא אשם, סבל מעבר לקלון החברתי, גם מהרחקה מבית הספר. הרשו לנו לחזור לבית הספר רק אחרי שנבדקנו ונמצאנו נקיים (מכינים כמובן).
היום, בניגוד לימי בית הספר שלי, ידוע שניתן להידבק בכינים בכל גיל, ובכל מצב סוציו אקונומי. נדמה לי לפעמים שלכולם יש כינים וכולם מתקשים להיפטר מהן.

כמה עובדות על כינים:
הכינה היא חרק קטן, טפיל הניזון מדם קורבנו, מתפתח במהירות ומטיל ביצים שבוקעות תוך 7 ימים. הביצים הופכות לבוגרות שמטילות עוד דור של טפילים תוך כ10 ימים, וכמובן, שהן גם עוברות בקלות מראש לראש.

כאמא, נפגשתי לראשונה בכינים כשביתי היתה בת שנה וחצי והביאה הביתה על הראש חיות קטנות זזות במהירות ו…מגעילות (ואני חובבת חיות בד"כ). חיפשתי פתרון, פניתי לבית המרקחת, אך שם יכולתי לקנות רק תכשירים שבמפורש מצויין עליהם "לשימוש מעל לגיל שנתיים". לא זאת בלבד, אלא שברשימת המרכיבים הופיעו שמות שזיהיתי כקוטלי חרקים חריפים המשמשים להדברה חקלאית (!) כך שבצר לי, בחרתי בפתרון מתיש של סירוק יום יומי, כולל מחאות קולניות של בכי וצרחות מצד ביתי הקטנטונת, ותחושת חוסר אונים מצידי.
בבית לבנדר אני עדה יומיום ל"מכת הכינים". מגיעים אלי תינוקות גננות ומורות. ילדות וילדים הורים, ומתבגרים, נו, מה לעשות, כאמור, כולנו מועמדים.
לכולם אני ממליצה על מניעה. אחרת, זה רק עניין של זמן עד שגם אתם תתחילו להתגרד.
מניעה קלה וזולה ואינה כרוכה בכעס וכאב.

אז מה עושים?
קודם כל, להציע לא לקרב ראשים. הפתרון הזה עוזר להרבה אנשים, אך הוא לא כל כך ריאלי עבור ילדים משחקים, כי כינים אינן קופצות או עפות אלא פשוט עוברות מראש לראש.
להימנע מלהחליף כובעים, מסרקים, סיכות וכל מה שבא במגע עם שיער הראש. הכינה חיה עד מספר ימים ללא פונדקאי.
מומלץ לאסוף שיער ולסרק סירוק יסודי קרוב לקרקפת במסרק כינים מידי שלושה ימים.
ניתן להוסיף שום לתזונה ולהשתמש בשמנים אתרים דוחי חרקים כמו רוזמרין, עשב לימון ואפילו פצ'ולי באופן יומיומי. את השמנים האתרים יש לערבב בשמן נשא (שמן שקדים, או שמן זית). החיסרון בפתרון הזה הוא הריח החזק מאד, מה שעשוי להרחיק לא רק כינים, אלא גם חיי חברה פעילים.

שואלים אותי הרבה אם חייבים להרתיח את המצעים והמגבות של כל בני הבית. לדעתי (ואני מהצד של האמא) לא חייבים. כינה שאינה במיטבה לא מתרבה, כך שניתן בהחלט להסתפק בהוצאת המצעים ליומיים בשמש.

והנה הגענו לנושא חדש יחסית, עניין הנגיעוּת. האם שמתם לב שיש אנשים שנדבקים וכאלו שלא? ידוע ששינוי במצב האנרגטי של האדם ישנה את מידת החשיפה וההידבקות שלו בכינים. חלקנו נדבק בקלות, וחלקנו, פחות בקלות.
שמתי לב, שהילדים שלי נוטים להידבק בכינים בימים שלפני מחלה. אני ממליצה לשים לב לחוסר איזון אצל הילדים, ואולי לתת תמיכה אנרגטית..
אחרי סירוקים משפחתיים רבים ומספר גרסאות ששופרו ועודכנו, הפך הקרם לסילוק ודחיית כינים ה100% טבעי שלנו לאחד ממוצרי הדגל של לבנדר. הוא יעיל בסילוק הכינים וביצי הכינים וחשוב מאוד במניעת הדבקה , וכמובן מתאים לשימוש בכל גיל ואינו פוגע בילדים.
המריחה קלה הטיפול קצר ואינו מלווה בצרחות .. והחלק הטוב הוא, שכל עוד מקפידים על שימוש בו כמונע כינים באופן יומיומי – יש שקט! ולאף אחד הראש לא מגרד (כל עוד לא מדברים על זה, כמובן).

תוכלו לקרוא כאן על מרכיבי הקרם לסילוק ודחיית כינים, אופן פעולתו וביקורות.
אנו מעניקים הנחה של 5% במהלך חודש אוקטובר לקוראי כתבה זו.
בית לבנדר בית ירוק. אם תביאו מיכל ריק של הקרם למילוי חוזר תקבלו 5% הנחה.

בברכת ראש נקי

טלי – לבנדר.

הראה עוד

3 thoughts on “מעשים בכינים”

  1. הי לירון
    הקרם לסילוק כינים נוצר מתוך צורך שנוצר אצלנו בבית . תמיד מדהים אותי לגלות כמה האישי הוא הכללי, כמה אנחנו דומים ופתרון שעובד עבורי עובד עבור עוד אנשים.

    אגב ה"קרם לחות לשיער" מתאים יותר לעיצוב השיער ( בעיקר של מתולתלות) וגם בו יש אפקט של דחיית כינים.את מוזמנת לגוון.

    נתראה
    טלי

  2. טלי'לה,
    טוב שגירדת בראש וטוב שהבאת לנו את הפתרון הנהדר הזה באאוריקה מוצלח.
    מכל המוצרים של לבנדר שהמשפחה שלנו צורכת, קרם הכינים וסבון הגוף הם הפופולרים ביותר.

    הקרם עומד ליד מברשות השיניים של הילדים וכל בוקר כולנו מתפנפנים איתו.
    אצלי זה משמש גם כקרם שיער מעצב,
    ואני גם מאד אוהבת את הריח.

    נשיקות,
    לירון

כתיבת תגובה

Close