אמנות ועיצובוידאוטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

דרך המנדלה עם איתן קדמי

חלונות לנפש דרך ציור מנדלות עם האמן איתן קדמי

קורס בסיסי להכרת המנדלה בהיבטיה השונים.
בכל שיעור נלמד סוג שונה של מנדלה.
בחלק הראשון של השיעור נחווה את יצירת המנדלה
ובחלק השני נלמד לפענח את המסרים מהנפש בתוך המנדלות.

מנדלה היא יצירה במעגלים המתחילים בנקודת המרכז ומתרחבים ממנו. הצורה המעגלית היא צורה ראשונית ביקום. כל הכוכבים והפלנטות בנויים במבנים מעגליים. על כדור הארץ נמצא מנדלות כמעט בכל דבר, בפתיתי השלג למשל צורות מפתיעות של מנדלה. המנדלה משמשת את היוצר ככלי לדמיין ולסמל בעיני רוחו את המבנה המורכב של עולמו הפנימי, הנפשי והפסיכולוגי. ציור המנדלה מחבר אותנו לתת מודע שממנו אנו יוצרים את המציאות שלנו. המנדלה מסייעת להפוך את החלומות שלנו למטרות ממוקדות ולהגשים אותם.

לצייר מנדלה זה קודם כל הנאה שקטה ומרגיעה. לעצור את מרוץ החיים ולחוות לרגע את הנוכחות המלאה שבפנים. יצירת המנדלה מעמיקה את המודעות, מגבירה את יכולת ההקשבה והריכוז ומעצימה את תחושת הערך והביטחון העצמי. דרך המנדלה ניתן לחוות את ה'אני האמיתי' ולהתחבר לייעוד האישי שלנו. כשמציירים מנדלה חווים קצב חיים איטי מן הרגיל, מה שמסייע לגוף להתאזן ולשמור על הבריאות הטבעית.

במהותה, 'דרך המנדלה' היא פשוטה מאוד. כל שעלינו לעשות הוא לשרטט עיגול, להתבונן בו, לשרטט תבנית בתוכו ולצייר מתוך הנקודה המרכזית. הפעולה הפשוטה הזו מכוונת את הנפש לחבק את עצמה. המעגל מעורר אותנו להרגיש עטופים בחמלה. האהבה והחמלה שאנו מרגישים בתוך המעגל מאירים את המהות הפנימית, ומגלים את המצפן המוביל אותנו בדרך בכל רגע ורגע. במהות הפנימית נגלה בהירות וידיעה לגבי הצעד הבא שעלינו לעשות. דרך המנדלה נוכל להביט במראת הנפש ולהקשיב לרחשי הלב. נוכל לשאול שאלות ולקבל תשובות, נגלה יצירתיות שתאפשר לנו להתיר בעיות סבוכות. כשנפשנו שוכנת במקומה, אנו מגלים כוחות ריפוי שלא ידענו על קיומן.

'דרך המנדלה' היא מסע להכרת העצמי, דרך היבטים של יצירה, הרחבת המודעות וגדילה רוחנית. היצירה האמנותית מאפשרת נגיעה ישירה בחוויה הרגשית. הרגשות שלנו משוחחים עמנו בשפה של צבעים ודימויים כמו בחלומות; אם אנחנו מבינים שפה זו, היא יכולה לפתוח בפנינו חלונות סמויים למעמקי הנשמה ומכאן קצרה הדרך לחולל שינוי בחיינו.

כל אחד יכול להשתמש בכוחה הפשוט של המנדלה, בעלי 'כישרון ציור' או כאלו שמעולם לא אחזו עיפרון בידיהם. בסדנת 'דרך המנדלה' שמונה שיעורים שבועיים שהם שערים לעולם עשיר ורב ממדי של המנדלות בעולם. נלמד להשתמש בתבניות בסיסיות כגון מעגל, משולש, ריבוע, וספירלה. כל פגישה נמשכת כשלוש שעות.

מטרות הסדנא הן לחוות ולהכיר את המנדלה על רבדיה השונים, וכן להכיר את הדרך המיוחדת לקרוא את המנדלה כמראה של הנפש ותקשור עם התת מודע. הסדנה נערכת בקבוצה קטנה ואינטימית המאפשרת עבודה מעמיקה ואישית.

קצת עלי….
אני צייר מאייר ופסל, בוגר האקדמיה 'בצלאל'. משנת 1981, במקביל לעיסוקי באמנות, ניהלתי סטודיו עצמאי לעיצוב גרפי ואיור. איירתי ועיצבתי ספרים רבים לילדים, נוער ומבוגרים. הייתי מאייר קבוע בעיתון "ידיעות אחרונות", לימדתי איור ורישום בבתי ספר שונים, ביניהם ‘בצלאל’ ‘שנקר’ ו‘ויטל’. הצגתי תערוכת יחיד של איורים ב’מוזיאון ישראל’, תערוכת רישומי פחם בגלריה ‘הקיבוץ’ בתל אביב, תערוכת פסלי חימר בגלריה ‘הורס ריכטר’ ביפו, וכן השתתפתי בתערוכות קבוצתיות רבות.
אני עוסק מזה שנים רבות בחיפוש רוחני, ובשנים האחרונות מבטא בחיי את האנרגיה החדשה, בציור, פיסול, ריפוי אנרגטי וציור מנדלות.

התחלת הסדנא ביום ראשון, 3 בינואר 2010 בביתי שברח' הדגן 12 בנימינה.
ניתן לבחור בשיעור בוקר או שיעור ערב:
שיעור בוקר בין השעות 09:00-12:00 שיעור ערב בין השעות 18:00-21:00.
דמי השתתפות בקורס 1650 ש"ח המחיר כולל מע"מ וחומרים.
להרשמה: איתן קדמי, טל': 0544313244 או דרך האימייל.
פרטים נוספים על 'דרך המנדלה' ניתן לקרוא באתר.

ניתן לצפות בסרטון קצר ביוטיוב בו אני יוצר מנדלה גדולה מחול צבעוני:

תגיות
הראה עוד

6 thoughts on “דרך המנדלה עם איתן קדמי”

  1. איתן היקר מאד
    המנדלות שלך הן מהמשובחות שיש.
    מחד יש בהן ארכטיפים אוניברסאליים
    ומאידך "איתניזם" אינדבידואלי.
    אני אוהבת את החולף שביצירות החול.שהרי החול הוא הזמן החולף ולמרות זאת הזמן נעצר ,או לפחות מתעכב מעט ,בתודעת המנדלות…

כתיבת תגובה

Close