השימושון

דף ראשי דרך האמן 2007

ברוכים הבאים!

אינדקס אמנים במסלול | מתחמי תצוגה קבוצתיים | אירועים | מפה להורדה | ספר אורחים

תשע שנים לאחר היווסדו, לאחר שהיה מקור גאווה לתושבי המושבה בכלל ולאומניה הרבים בפרט, הפך לשם דבר בכל רחבי הארץ וזכה לחיקוי כמעט בכל ישובי הפריפריה, יוצאים אמני פרדס חנה כרכור מ"הבית הפתוח" לדרך חדשה: "דרך האמן".
מעל 120 אמנים הציגו ב-50 בתי אמן ואתרים ברחבי המושבה. הבתים והמתחמים נפתחו לתצוגה ומכירה של יצירות אמנות, עיצוב, אמנות שימושית, חפצי נוי וטכסטיל. השנה, לראשונה, השתתפו יוצרים מתחומי המוסיקה, הבמה והספרות.

אחרי הרבה מחשבה והתלבטויות, הצעות לשם שעלו וירדו מן הפרק, נבחר שם עם מסר, עומק ואורך נשימה. זהו אינו עוד אירוע כזה או אחר, אלא תפיסת עולם ובחירה של דרך חיים (לא פשוטה) שבחרנו לחיות בה. ממש כמו הבחירה לחיות בפריפריה ובמיוחד בפרדס חנה כרכור. עשרים שלושים שנה אחרי בצלאל ובית צבי, מתמרנים בין זמן איכות עם הילד הפנימי (כמו שממליצה ג'וליה קמרון, מחברת הספר "דרך האמן") ובין להסיע את הילדים לחוגים… עמוק בתוך אמנות החיים עצמם.

"דרך האמן" הוא גם שמו של מסלול קבע שמתגבש במושבה. שם זה מזמין כל אחד מהמשתתפים לקחת אחריות על עבודתו, על איכותה, על איכות התצוגה והארוח. דרך האמן תעזור למבקרים להתמצא בקלות – לאורך כל השנה – בין סדנאות האמנים החיים ויוצרים כאן (אל תתרגשו מהבורות בכביש, לפעמים גם הם יכולים להוות השראה).

"דרך האמן" היא יוזמה משותפת של האמנים, המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, המתנ"ס, וארגון מעגלים. תוכניה עם מידע על האמנים המציגים, האירועים והאתרים השונים, ומפה הכוללת את מסלול "דרך אמן" ניתן למצוא לאורך כל השנה באתרים מרכזיים ובבתי האמנים.

מפיקות האירוע: יעל אורן זלאיט ואילנה פלדה. מפיקה ראשית: ענת אלקבץ.

הראה עוד
Close