אמנות ועיצובבילוייםיוזמות חופשיותמציאותסביבה וקהילהשיטוטים

אמנים במושבה – המדריך למטייל

מאת: אסי קוטין


אמנים במושבה – המדריך למטייל

בסוף השבוע ייערך בפרדס חנה כרכור פסטיבל אמנים במושבה * זו ההזדמנות שלכם לברר איפה יש מתחם מעצבים * איפה תוכלו למצוא עבודות זכוכית * איפה יש טבעות נישואין * לאן אפשר לקחת את הילדים * ואיך כדאי לכם לתכנן את המסלול * מורה נבוכים

פסטיבל אמנים במושבה, שייערך בסוף השבוע בפרדס חנה כרכור, הוא הזדמנות מצוינת עבור חובבי התרבות והאמנות לתפוס קצת שמש, לעשות ספורט וכמובן, בעיקר – ליהנות ממגוון עבודות של כמאה אמנים שיציגו בפסטיבל.

לטובת אלה מכם שכבר לא יכולים לחכות, הכנו מגוון מסלולים:

שכונת נווה עובד – רחוב ברקאי – כרכור
אנחנו בכרכור. מתחם שמיועד בעיקר לאוהבי הפיסול. אפשר למצוא שם את אמירה פישמן, שעושה פסלים צבעוניים מקרמיקה, חמסות, זרי פרחים ותכשיטים; את שושי דישון, שעושה פסלים בהשראת תרבויות קדומות; את לורי גולדשטיין, שעושה כלים שימושיים מאבנית ופורצלן וגם את אילן בר, שלא עוסק בפיסול אלא מקים גינות ייחודיות.

עוד באותו אזור: המסלול שהכינה לורי גולדשטיין >>

רחוב ירושלים כרכור
ברחוב ירושלים (המשתפץ) תוכלו למצוא שתי אמניות שעוסקות בפיסול וקרמיקה: את ג'אנה שימעונוב, שיוצרת מגוון כלים שימושיים עם אפקטים ייחודיים בשרפות גז, חשמל, ראקו ושריפות פרימיטיביות. כל כלי מקבל נגיעה אישית וייחודית ונותן תחושת הרמוניה ושלווה. נעמי יהל, קרמיקאית בוגרת בצלאל, יוצרת בעיקר כלים שימושיים באובניים ובמשטחים מצויירים ביד, בצבעוניות פרחונית מיוחדת. לא רחוק מהן נמצאת טליה שמר, שעושה את הדמויות המקסימות של "הפיות הקוסמיות".

בין רחוב המייסדים לרחוב הנשיא – כרכור
הגבול בין כרכור ופרדס חנה. מתחם גדול מאוד, בעיקר לחובבי התכשיטים. בסטודיו של אילנה וגלית ברק, אם ובת – שתיהן מעצבות תכשיטים – תוכלו גם לפגוש את אדוה ברונר, מעצבת, מוכרת קולקציה נשית של המותג duende; את חנה ולסלי ששון – סטודיו לעיצוב בגדים ואקססוריז ואת שונית בן צבי, יוצרת כלים שימושיים ומעוצבים. באזור יש גם את רונית בנד, שתציג דגמים חדשים של התכשיטים שלה מכסף, זהב, נחושת ואמאייל ואת יהושוע סטריק, שיוצר כלים שימושיים ואביזרי נוי מעץ טבעי ואקזוטי.

דרך הנדיב פרדס חנה – לכיוון בנימינה
עברנו מערבה, לתוך פרדס חנה. מתחם מעורב שמרכזו בסטודיו שיהר של שירה טילס מרקוס – שמציגה בגדי נשים בסגנון פראי אצילי. עוד במתחם: מיכאל קרזנר, צייר בסגנון פוסט מודרניסיטי; ארי בלטינשטר, שמציג צילומי אמנות ונוף ואת נילי בן נון, שיוצרת בזכוכית ופסיפס.

דרך הנדיב – רחוב הגלעד
זזנו דרומה. מתחם מרכזי נוסף במרכזו הסטודיו של שמוליק בכר – שמציג עבודות ויטראז' מזכוכית ממוחזרת, מזוזות, פמוטים, חמסות ובעיקר תצוגה של אלפי פרפרים. בכר מארח את מייקל מינקוף, שיוצר כלים שימושיים בעבודות אבניים ואת יהודית יצחקי, שעושה פסלים בחריטה באדמה שחורה. עוד במתחם: יוסף הולר, שמצייר ציורי נוף וטבע בסגנון נאיבי ריאליסטי ואת דבורה דניאל, יוצרת תכשיטים בעיצוב וינטג' רומנטי.

שכונת נווה אשר – רחוב הדקלים – פרדס חנה
אנחנו מדרימים עוד יותר, ומגיעים לאזור רווי באמנים. ברחוב הדקלים אפשר למצוא מתחם מעורב שבמרכזו הסטודיו של דנה וטופז – מעצבות תכשיטים ומייצרות כלים שימושיים. שם תוכלו גם לפגוש את מרים דדיה, מעצבת ויוצרת אמנות בעבודת יד וגם עבודות קרמיקה של ילדי בית אלו"ט – סוג של תרומה לקהילה, עבודות של אוטיסטים שיוצרים בקרמיקה. במתחם נמצא גם איתי מגר – אמנות בזכוכית חמה, שיציג בין היתר משחקי שולחן ושולחנות משחק מיוחדים.

רחוב תמר פרדס חנה
לא רחוק מהדקלים, רחוב נוסף מעניין, המיועד בעיקר להורים וילדים. תוכלו למצוא שם את כיסכסא – מוצרים ייחודיים לתינוקות, ילדים והורים; את רובינא – שמעצבים ומייצרים ערסלים צבעוניים לילדים; את יפעת גל שפייזמן, שמפסלת דמויות ייחודיות מחימר תוך שימוש בצבעוניות שופעת והומור, ותציג השנה סדרת דמויות חדשה "סיפורי ילדים". בסמוך תמצאו גם את הצורפת איריס הרפז, שמעצבת תכשיטים בזהב, כסף, יהלומים ואבני חן.

דרך פיק"א פרדס חנה
עוד מתחם מעורב בו אפשר למצוא את אפרת פרץ, שמציירת מנדלות מקוריות, גדולות וצבעוניות; את אלונה להב, מעצבת תכשיטים ומוצרים דקורטיביים צבעוניים וגם את בית אקשטיין – פתרונות דיור, חינוך ותעסוקה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, שיציגו מוצרים בגישה ירוקה, משחקי קופסא ומוצרי קרמיקה.

הבוטנים פרדס חנה
לא רחוק מפיקא. מתחם שמשלב פיסול וזכוכית: רחלה אבידן זלאיט – עבודות פסיפס ממראות וזכוכית; אריאלה דישון, פסלת שיוצרת גופי תאורה מרהיבים ועמי ליבוביץ, שיציג עבודות זכוכית בהתכה.

הגדוד פרדס חנה
הדרמנו. מתחם מעורב נוסף שבמרכזו "לגעת בגוף" של חלי חכימי, מעצבת בגדי ספורט לנשים; איב ענן, שיציג פסלים מברונזה וקרמיקה בשריפת ראקו יפנית; צבי פרבדה, אמן זכוכית שיציג צריבה וציור על חפצי נוי וריהוט. לא רחוק משם תמצאו גם את מרק יודל, אמן קרמיקה שמתמחה בשיטת שריפה יפנית.

רחוב מגד פרדס חנה
מתחם בו אפשר לפגוש שלוש אמניות מיוחדות מאוד: את עמליה זנד, "הדובה הגדולה", שתציג ארטדולס, ציורים והדפסות; את ענת בר שלום, שתציג ציורי מנדלות, עבודות יודאיקה, ציורי קיר ותכשיטים ייחודיים ואת נועם נבו מסטודיו כנען – מעצבת בעורות ומייצרת תיקים וחגורות.

שכונת נווה מרחב, גוש חלב
מתחם מיוחד וצבעוני במרכזו סטודיו צבע, חומר, רוח של איזבל עדן, שתציג פיסול בנייר, עיסות נייר ובדים בשילוב חומרים ממוחזרים מהטבע. במתחם תוכלו למצוא גם את נוני יבנאי, יוצרת כלים ייחודיים, מנדלות, סיכות ראש ומוביילים ריחניים; את מינדה גלאון, שיוצרת כלים שימושיים מעוצבים ופסלים בקרמיקה בשילוב בד מעולמות רחוקים ואת מיכל הלב – ליבוד, מנדלות, תיקים וכובעים. לא רחוק משם (רח' שלדג) נמצאת 'תיקה'  של אלונה אירגו -סטודיו קטן ואינטימי לעיצוב תיקים, בעיקר מבד, אביזרי אופנה כמו חגורות צעיפים ושכמיות, ואוסף וינטאג' יחודי. בשטח האחורי הפונה לשדות שוכן לו הסטודיו של  גל גלר, אומן ופסל בעץ, אוטודידקט, מורה לפיסול ואיש אדמה.

סמטת הכתמה – יפה נוף – פרדס חנה
נסיים בקצה הצפון מערבי של פרדס חנה, לקראת היציאה לכיוון קיסריה. מתחם מעורב ובו אפשר לפגוש את סוניה קדם, יוצרת קרמיקה שימושית ועדינה; את ערן גרבלר, בית הסביבון, שיציג 800 דגמים של סביבונים לכל השנה ואת אוסנת דן קוצר, יוצרת עבודות תלת ממדיות וצבעוניות מזכוכית. לא רחוק משם אפשר למצוא גם את הסטודיו של אילן עמיר, צורף תכשיטים מכסף וזהב, מתמחה בטבעות נישואין; ואת ענבל אסא בדולח, יוצרת באומנות ההאנג'י – עבודות יד מנייר קוריאני.

עוד באותו אזור, המסלול שהכינה הדס שלום >>

כמובן שפרט למסלולים שפורטו לעיל, יש פינות חמד נוספות, וככל שתטיילו יותר, כך תוכלו לכסות יותר אמנים וליהנות מהחוויה המושלמת של פסטיבל האמנות המוביל באזור. במקרה של מזג אויר גשום יחולו שינויים במיקומי התצוגה. לברור ניתן ליצור קשר טלפוני עם האמנים.

עוד מסלולים תוכלו למצוא בתגובות לפוסט הזה >>

לאתר האירוע >>

למפת האירוע >>

תגיות
הראה עוד

9 thoughts on “אמנים במושבה – המדריך למטייל”

  1. יום שישי הבא 6/5 ארוע ראשון בסידרת ארועי
    FASHION PASSION במתחם שיהר
    ארוע שמאחד את כל מעצבות האופנה ואקססוריז של פרדס חנה כרכור
    כולל מיצג אופנה , בית קפה ובר. מספרה ניידת, פדיקור, מניקור וכל מה שאנחנו אוהבות ביום שישי משעה 9:30 עד 18:00
    דרושות לנו דוגמניות נוספות למיצג.
    אם מישהיא בעניין נשמח לשמוע ממך בדף שלנו ה פייס
    https://www.facebook.com/event.php?eid=202343703119882
    בתמורה נשמח לברטר על בגד מאחת המעצבות האהובות עליך
    לפרטים נוספים שירה 054-4687839

    FASHION PASSION בפרדס חנה
    Location: אירוע מעצבות אופנה / מתחם סטודיו שיהר / פרדס חנה
    Time: ‎10:00AM Friday, May 6th
    22 hours ago

  2. רחלה אבידן מביאה ניצנוצים המשתלבים יפה בזהרורי האביב והחג, בפסיפסי מראות מרהיבים – מראות קופסאות, מובילים , רחוב הבוטנים 21 פינת הצפירה, ולידה איראלה ועמי בקרמיקה וזכוכית – פינה מדוגמת ושווה- מומלץ

  3. אמן מס' 36 מציגה ציורי שמן, רח' יהלום 8/4 שכונת פרחי הדר פרדס חנה(לבאים ממחנה 80, פניה ראשונה שמאלה לחבצלת ומשם פניה שניה שמאלה ליהלום. לבאים ממרכז המושבה רח' הדקלים דרומה שמאלה בחבצלת וימינה ליהלום)
    רונית ראי זו כהזמנה אישית!!!

כתיבת תגובה

Close