השימושון

כרמן מצלצלת

מאת: גלית שביב

הרבה פעמים אני מרגישה ברת מזל לחיות בזמן עכשיו. נכון, לא קל. התודעה שלנו נתונה בסד ומלחציים. כל אחד מהכיוון שלו. כסף, ביטחון, כלכלה, ייעוד, זוגיות, פריון, מצוקת מים, אוויר, אדמה. שלום עם הגוף, עם השכנים, עם עצמנו. שמעתי שבתקופת התנאים החכמים דיברו אז ביניהם שהם לא רוצים להיוולד שוב בימינו. או כמו שאהוד מלך ישראל אומר לחברו שהלך מאיתנו, 'החושך גובר כאן, זהו זמן שיגעון, מהומה עד אין קץ'.

אבל פעם נגר היה נגר, וזה מה כל שהוא עשה. אדם, אם התמזל מזלו (ולא נדבר על נשים), החברה שהוא חי בה אפשרה לו להתפתח בכיוון אחד בלבד. זה מה שהוכיח רצינות. כל שאר הגלים הגועשים המצפים להתפרק אל החוף של הביטוי וההכרה נאספו ונעצרו. הזמן יקר וצריך לעבוד.
דה וינצ'י היה רק אחד, והוא היה מוזר.

אז עוד אחת מהסיבות שאני אוהבת לחיות עכשיו, היא בגלל שהאור מתפרץ מכל הכיוונים. אני מרגישה זכות ותודה שבזמן שלנו אני יכולה לבטא כל כשרון וידע טבעיים, ללא מאמץ, בשמחה, בלי להיסקל או להיחשב למוזרה או לחובבנית. וגם האנשים סביבי. למשל יש לי חבר אחד שהוא גם אמן וגם מעצב וגם משורר וגם מתופף וגם איש משפחה הכי נוכח ואוהב שאפשר וגם מודט וגם עוסק באמנויות לחימה ורוקד ומנגן גיטרה וגם תיכף דוקטור.
יחי עידן המולטי-טאלנטיות.
וכל ההקדמה הזו בשביל כרמן המצלצלת באמריקה.
שבת שלום.

הראה עוד

22 thoughts on “כרמן מצלצלת”

  1. בלי אף מולטימיליונר חי, נכון. אבל ששש… שהברון רוטשילד לא ייעלב, הוא גר בגבעה הסמוכה.
    חוצמזה גבירתי הקופאית, לא אמרתי שלא היו מולטי, היו, אבל אמא ואבא שלהם לא היו מבסוטים עליהם. היום זה אחרת.
    בעצם כשאני נזכרת באמא ואבא, אולי לא 🙂

  2. וגלו עלינו לזכור שאנשים רבים היו מולטיטאלנטים בכל הזמנים
    משה -ד"ר לגינוני חצר מצריים,רועה צאן, קוסם, מנהיג רוחני ומתקשר על.
    לאונארדו-אמן צייר מהנדס מנתח גופות חוקרבספרים וכיו"ב..
    והרמב"ם -רופא איש רוח מנהיג חוקר וסופר וכהנה וכהנה..
    וישו ורובנס וגאנדי…. ויעלה וכגן וברונית…כולם פה מולטיטאלנטים..[בלי להזכיר אותי ואותך..]

  3. Do all you do, acting from the core of your soul, without a single "Why"… Thus, if you ask a genuine person, that Is, one who acts from his heart: "Why are you doing that?" — he will reply in the only possible way: "I do it because I do It!" [The just man] wants nothing, seeks nothing, and has no reason for doing anything. As God, having no motives, acts without them, so the just man acts without motives. As life lives on for its own sake, needing no reason for being, so the just man has no reason for doing what he does.

    Meister Eckhart

  4. עשה באין-עשיה,
    פעל באין-פעולה,
    מצא טעם בחסר הטעם.
    ראה בקטן גדול,
    במעט – הרבה.

    עסוק בקשה בעודנו קל;
    טפל בגדול בעודנו זעיר.
    הדברים הקשים בעולם, תחילתם בזעיר.
    לפיכך; החכם –
    לעולם אינו עושה בגדול, ולכן הוא יכול להשלים את הגדול.
    המזלזל בהבטחות מפחית את האמון,
    המרבה להקל מרבה את הקשיים.
    לפיכך: החכם,
    חרף חכמתו, רואה בדברים את הקושי,
    ולכן לעולם אינו נתקל בקושי.

    ספר הדאו, תרגום מסינית: דן דאור ויואב אריאל, הוצאת עם עובד וחרגול הוצאה לאור, 2007. עמ' 95

  5. ולהוסיף… כן גלו אני גם חווה את העובדה שאנחנו חיים בעידן מרתק הזוי כמו הסרטון וחיים במזרח התיכון במקום הכי מטורף והכי מעניין בעולם ואני בחוויה שכל מה שאנחנו עושים יש לו משמעות כי בתקופה שכזו של "בינות" בין הזמנים בין העידנים בין השמשות בין היבשות , יש משמעות לכל ריס וציפורן ואם נצליח משהו , במקרון, בתוך המולטי לאיריות מולטי פרובלמיות מולטיאתגריות מולטי ארסיות וכוכו בעזרת המולטיטאלנטיות הזו לעשות שינוי במיקרון זה יצטבר למהפכה של ממש ,מה שקורה אצלינו במיקרו- יעני פרדס חנה ואצל יחידים /ות שחווים את אותה תחושה – שאנחנו מסכימים ללמוד ולהתפתח ולפעול כקהילה עם המון חופש ואהבה וחשיבה עצמאית , נכון משלמים מחירים לא קלים וחווים חזק -בפנים- ובעוד אזורים את משב רוחות הקדים של הזמן ובתוך זה נפגשים אוהבים תומכים מתחבקים מלקקים פצעים ביחד ולחוד – משהו קורה פה בזה אין לי ספק , אין לי ספק- כי שמעתי באוזני- שיש מי שמקבל השראה וכוחות ואמונה מתוך מה שהיה כאן באש והתחדשות ובהזדמנויות אחרות – אמן אני אומרת, לכן ברכה על ראש כולכם ורק שלא נפסיק להאמין ולעשות ולאהוב הכי חזק כי לזה יש את כל הזמן שבעולם

  6. דווקא במקרה החבר הזה אפשר לאמר שהוא מדויק כמו אבחת הלוחם/ האמן/ המאסטר ואיך כל עיסוקיו מתנקזים לאישיות מורכבת מענינת ומדויקת ואיך כל היבט תורם לאחרים – לא תזזית אלא השראה – זה מה שאפשר לקבל ממנו – שאפו , אם הוא היה נגר ,גם את זה הוא היה עושה מדהים
    הצמצום , אם אני מבינה נכון את החבר.וירשה לי לאמר…. הוא בדיוק במקום שבו המחשבה שלו היא מצומצמת בנקיון והבהירות שמתבטאת יפה מאוד בכל מעשיו – לפחות אילו שנגלים החוצה.
    כיף למי שהוא חברשלו וכיף לקיקה שזוכה לפארטנר שכזה וגם היא שאקלית שחבל על הזמן וככה – יצא לי פרגון לאנשים שראויים לו ועושים בלי רוח וצילצולים וגם אם אנחנו לא חברים אנחנו חברים וזהו זה..
    שתדעו לכם והיתה אחלה יומולדת

כתיבת תגובה

Close