זוגיות ומשפחהטיפוליםילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

התמקדות ויצירת שינוי: שיקוף

[קטי קמחי]

עוד בוקר והיא, במיטה הורודה, עם הכותונת הוורודה- קמה עם פרצוף אפור.
"אני לא הולכת לגן היום" היא אומרת מתוך ידיעה ברורה שבאמירה הזו כל הסירנות הפנימיות שלי מתחילות להשמיע צפירה עולה ויורדת.

אני, נשבעת לא לתת לזה להציף אותי, מנסה להכיל את הקושי, אבל נלקחת אל הקולות שעולים מהמטבח שם שני הגדולים כבר צריכים סנדוויצ'ים, ותלבושת אחידה ו'איפה נעלי ההתעמלות שלי' ו'למה לרומי שמת יותר קורנפלקס…'

דיאן בסנטרבהמשך, במכונית היא שותקת. יושבת מכונסת בעצמה מוקפת בקשקשת המתרגשת של הבוקר. כמו גולה מארצה היא כולה אצילות מנותקת. צופה במתרחש אבל מסרבת להפוך לחלק ממנו.

רק אחרי שהורדתי את שני הגדולים והתקרבנו אל הגן היא מגיבה לדיבובים שלי.
"אני לא הולכת היום לגן" היא מצהירה בשקט
הקול האימהי האוטומטי עולה בי – משהו בסגנון "למה, אבל… הרי… וחוץ מזה…." אבל אני משקיטה אותו כי בדיוק אז אנחנו מוצאות חניה ליד הגן ואני מדוממת מנוע.

בחצי סיבוב אני פונה אל המושב האחורי ורואה אותה. היא כולה 'לא' ומי שמכיר אותה טוב יודע שיש גם סימן קריאה אחד גדול לידו.
"אני שומעת, את לא הולכת לגן היום" אני אומרת בשקט
"לא"
"אני שומעת. את 'לא'". אני מסכימה "את רוצה לספר לי עוד משהו על ה'לא' הזה?"
"לא"
"מממ…. אני גם רואה אותך. את כולך 'לא'".
"לא"
"ואני רואה שאפילו המצח שלך מכווץ ב'לא', והגבות 'לא'. הכל 'לא'"
"לא"
"יש עוד מקום בגוף שאת שמה לב ל'לא' הזה?" אני שואלת ותוך כדי מנופפת לאמא חברה שבדיוק יצאה מהגן חופשיה ומחוייכת
"לא".

אנחנו יוצאות מהמכונית היא נותנת לי יד, עדיין, כולה אצילות סרבנית ואני שואלת באגביות אם היא רוצה לצלצל בפעמון
"כן" היא עונה
"אז" אני שואלת בסקרנות "יש שם גם 'כן' אחד? בתוך כל ה'לא' הזה יש 'כן' אחד קטן?"
"כן" היא עונה ובפעם הראשונה הבוקר היא מחייכת.

אנחנו עוברות את השער, נכנסות פנימה בשביל ואני יכולה להרגיש אותה. היא כבר אחרת. גוררת אותי אל המגרה האישית שלה להראות לי את העבודה שהכינה אתמול ומתייבשת שם.
"מקסים" אומרת "צבעוני כל כך, עם הרבה קווים כחולים ואפילו מסגרת"
"כן" היא אומרת וגוררת אותי בשמחה משם לפינת הספרים "ועכשיו בואי נקרא סיפור".

מי שמכיר התמקדות יודע שזה כל הקסם: תקשורת קצת אחרת, נוכחות קצת אחרת (עם עצמי או מי שמולי) והמציאות משתנה.
קשה להסביר התמקדות כמו שקשה להסביר לאדם שלא טעם מעולם – איך זה לאכול טירמיסו (מה יש שם במרקם, ואיך השילוב בין המרכיבים הופך את כל זה לעונג מדוייק) – צריך לטעום וכשטועמים מתאהבים. כי יש בה בהתמקדות איכות שמשתלבת נפלא עם כמעט כל טכניקת טיפול אפשרית והיא מושלמת בפני עצמה.

באוקטובר 2011, ייפתח במרכז 'דיאן' בכרכור קורס שכותרתו 'התמקדות ויצירת שינוי'.
מדובר בקורס שנתי (24 מפגשים – אחת לשבוע) שיהווה את הבסיס ללימוד השיטה בו נעסוק בין היתר בעבודה עם תחושות גוף, המבקר הפנימי, היכולת שלנו להיות בנוכחות עם מה שעולה בנו ולהעמיק בתקשורת עם אותם חלקים.

את הקורס ינחו רונה רענן שפריר, מורה מוסמכת להתמקדות ול- TAE (חשיבה מעבר לקצה) מטעם המכון הבינ"ל להתמקדות, ניו-יורק ומחברת הספר "איש לומד לעוף – על האפשרות לחיים יצירתיים", בהוצאת מטר.

אורנה בן אור, מוסמכת להתמקדות מטעם המכון הבינ"ל להתמקדות, ניו-יורק, מוסמכת (שלב 1) לwhole body focusing , M.A. בלימודי נשים בשילוב אומנויות, לסלי קולג', מאמנת אישית ומנחת קבוצות מוסמכת.

קטי קמחי, מוסמכת להתמקדות מטעם המכון הבינ"ל להתמקדות, ניו-יורק, מוסמכת (שלב 1) לwhole body focusing, מנחה מעגלים בנושאים מיניות, תקשורת זוגית והורות, כותבת במגזין 'מנטה'.

לראשונה בכרכור, תוכנית הסמכה Focusing Professionals בשיתוף המרכז הישראלי לגוף נפש. בוגרי התוכנית יקבלו תעודת הסמכה מעם המכון הלאומי להתמקדות ניו-יורק.

ההרשמה נפתחה מספר המקומות מוגבל.
הלימודים יחלו ב-1.11.11 ויתקיימו בימי שלישי בשעות הבוקר
לפגישה אישית ופרטים נוספים: www.focusingflow.co.il
ואפשר גם בכתובת focusing.school.org@gmail.com
ובטלפונים: קטי – 052-6000909 אורנה – 054-7698024 רונה – 050-6867018

תגיות
הראה עוד

10 thoughts on “התמקדות ויצירת שינוי: שיקוף”

  1. אני ממליצה מאוד. העדינות של תהליך ההתמקדות כל כך הולם אותך קטי, והחדר שבו זה קורה הוא נעים ומאפשר. תודה..

  2. תודה לכולכן. מחמם את הלב וכמו שגלו אמרה, אני כל כך נהנית מהעבודה הזו שכל מי שרוצה לבוא ולהתנסות במפגש אישי – מוזמן מאד.

  3. כן. מה שאלו למעלה אמרו לפני. וגם: מניסיון. קטי עובדת מדויק ועדין, משו כמו כנפי פרפר בטיחואנה שסודקים לאלתר את תיבות הפנדורה שלנו. ממליצה להתנסות אישית עם קטי או החברות שלה לפני, ולראות כי ממש טוב מאד.
    בהצלחה!

  4. זה פוסט שיווקי במיטבו. כזה שגם מביא מידע קונקרטי על הדבר שרוצים למכור (במקרה הזה לימודי התמקדות) וגם מאפשר הצצה אל המהות העמוקה של הדבר, מעבר לכותרות. 2 ציפורים בשיר אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close