אמנות ועיצוביוזמות חופשיותסביבה וקהילה

אירוע "אמנים במושבה" 2022 בפרדס חנה כרכור

פרדס חנה-כרכור: אומנות, רוח וטבע

השנה, כמו בכל שנה, פרדס חנה-כרכור מציעה חוויה ייחודית של טבע, אומנות וקולינריה. אירוע "אמנים במושבה" השנתי הפך כבר למוסד מקומי המזוהה עם העיר, ובו אפשר לבקר בחדרי הסטודיו ובתיהם של האומנים.

 

פרדס חנה-כרכור הפכה בשנים האחרונות למרכז של אומנות בזכות רוח קהילתית שמעודדת עשייה כדרך חיים. ביישוב מתגוררים מאות אומנים המנהלים חיי יצירה באווירת הטבע והסביבה הכפרית.

מדי שנה מתקיים כאן אירוע "אמנים במושבה", המספק הצצה אל פירות העשייה ואל מאחורי הקלעים של הרוח המיוחדת של המקום, עם מיצגים ודוכנים של למעלה ממאה אומנים ואומניות, סיורים מודרכים, הפעלות, סדנאות, קולינריה וגם ביקור בבתיהם הפרטיים. השנה האירוע עומד בסימן "אמנות שמכניסה צבע לחיים".

אז, אם אתם מגיעים מרחוק או מקרוב, מומלץ לגשת קודם כל לאחת מנקודות המידע ולהצטייד במפה ובה מידע על כל האמניות והאמנים, האוכל, המתחמים והרובעים, ולהתחיל ללכת. את תחנות המידע ניתן לזהות מרחוק. הן מסומנות בדגלים. וגם במפה. בכדי שיהיה קל יותר להתמצא בשטח, המפה מחולקת לרובעים. מומלץ לחנות באחד מאזורי החניה המסומנים ולטייל ברגל בין המתחמים.

עוד דרך נהדרת ליהנות מהאירוע, היא להירשם לאחד (או יותר) משלושת הסיורים המודרכים. כל אחד מהסיורים הוא בעל אופי שונה, לוקח אתכם בין בתי האמניות והאמנים, בין בתי האוכל מסגנונות שונים, ומאפשר הצצה לחיי הקהילה, ההיסטוריה של המקום והאווירה הקהילתית הייחודית.

המתחם המרשים ביותר שכבר עשה לעצמו שם, וניתן לבקר בו בכל ימות השנה, הוא "אורוות האמנים". עד לפני כמה שנים עמדו האורוות כמבנה נטוש, עד שבעל חזון החליט ליצור משהו חדש, לשפץ את המבנים וכך להפוך אותם למתחם בילוי בעל אופי ייחודי שיש בו מסעדות וחנויות ומארח אירועים ומסיבות לאורך כל השנה.

במרכז המתחם נמצא קפה צבי המשמש מרכז קולינרי, תרבותי, חברתי וקהילתי לתושבי המקום ולמבקרים. האווירה שקטה ופסטורלית מאד, עם תפריט חלבי/טבעוני המשקף גם הוא את האקלקטיות של המקום בניצוחו של השף ניר ויימן (הבעלים לשעבר של מסעדת מל ומישל).

בין שאר ההפתעות במתחם ניתן למצוא סטודיו להלבשה תחתונה נושמת מחומרים טבעיים וסטודיו חדש יחסית בשם עץ עד, שהוקם על ידי טל ובן, אב ובנו שגילו יחד את התשוקה ליצירה בעץ גושני. סטודיו מעניין נוסף הוא זה של ציפורה אוריה, צורפת אשר שואבת השראה ורעיונות מתוך מדיטציה.

בעיר יש מתחם נוסף שגם הוא עשה לעצמו שם, גם בזכות תיאטרון בעל שם זהה שעד לא מזמן שכן שם – זהו "מתחם הידית". במתחם זה תוכלו לפגוש את גליה שמחאי, שהגיע למקום כשהיה מפעל נטוש ומוזנח. היא תחלוק בשמחה את הסיפור של המקום, תוך שהיא מציגה אומנות מרהיבה מעיסות נייר בסטודיו שלה שנקרא "קוואלה". אומנית נוספת שנמצאת במתחם ותשתתף באירוע היא לילך זמיר, בעלת סטודיו המעוצב בקפידה ובו שלל יצירות טקסטיל אותן היא תופרת בעזרת סוגים שונים של מכונות תפירה.

רעבים? תוכלו להתחיל ליהנות מן הקולינריה המגוונת של היישוב כבר במתחם, אצל מעיין בעלת פוד טראק בשם "סמסון" המציע מזון בריאותי טבעוני בדגש על איכות החומרים. ולקינוח, עגלת הקפה "בלומס" מציעה שלל מאכלים וקפה קר מזן אתיופי המיוצר במקום.

מתחמים נוספים שלא כדאי לפספס הם מתחם הראשונות על שם רחוב הראשונים בביתה של ליאת שרון המציע יצירות אמנות מתחומים שונים, ומתחם השוק החדש – השוק הישן של פרדס חנה שעבר שיפוץ מקיף תוך שמירה על חלק מן האופי המקורי של המקום. כיום זהו אזור תוסס של בילויים וקולינריה המקיים הופעות חיות מדי יום חמישי וכולל מסעדת פסטה בוטיקית, פאב המגיש המבורגרים נהדרים ודוכן/חנות שייקים טריים ומרעננים.

מלבד מתחמים תוכלו לטייל ברחובות הפסטורליים של המושבה וליהנות מן ההזדמנות לבקר בבתיהם הפרטיים של אומנים שונים, ולראות כיצד הם חיים ויוצרים.

בין השמות ויצירות האומנות שתוכלו לפגוש באירוע – סמדר צורן ארד, צורפת בעבודת יד; קסם נוביקוב, שיוצרת פריטי מקרמה מורכבים; יעל אגוזי, עם טרריומים מהממים המשלבים יצירה עם צמחים חיים.

ואם כבר טבע ואומנות, אז איך אפשר בלי בריאות? בין שאר המוצרים המוצעים באירוע תוכלו ליהנות גם מתמרוקים, קרמים ומוצרי קוסמטיקה ארומתרפיים מחומרים טבעיים כמו למשל המוצרים של "טולה רוקחות באהבה" שאיתם תוכלו לטפל ולטפח את הגוף טוב יותר מכל מוצר הנמכר בחנויות הפארם.

מקום מומלץ לסיום הסיור הוא ביתה של ענת אור מגל – אומנית רב תחומית שמציירת, כותבת ומנהלת בלוג טיולים. ענת מארחת בביתה, ומציגה את יצירותיה העוסקות באירועים אקטואליים או משקפות את חייה האישיים. גם כאן, כמו בשאר מתחמי האירוע בוודאי תשקעו בשיחה עמוקה ומרתקת על קהילות, אומנות, אורחות חיים וחוויות מן העולם.

שעות:

חמישי – 10:00-20:00

שישי – 10:00-17:00

שבת – 10:00-20:00

הכניסה חופשית

פרטים נוספים לגבי האמניות והאמנים המשתתפים ומיקומם ומידע על הסדנאות והסיורים באתר https://www.pardesart.co.il/

תגיות
הראה עוד
Close