אינטרנטטכנולוגיהכללי

בואו לגלות מנועי חיפוש מעולים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל- חיפוש במקום הנכון

כשאומרים מנוע חיפוש אתם חושבים על גוגל? תחשבו שוב. בואו לגלות מנועי חיפוש מעולים, בדגש על כאלה שמייעלים את החיפוש ומותאמים לעברית.
לפני שנצלול פנימה ונבחן מנועי חיפוש חלופיים, שאלו את עצמכם מה אתם בעצם רוצים ממנוע חיפוש:

  • מהם מנועי החיפוש הטובים ביותר מלבד גוגל?
  • איזה מנוע חיפוש הכי בטוח?
  • מהו מנוע החיפוש הטוב ביותר מבחינת פרטיות?
  • איזה מנוע חיפוש הכי טוב?

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

 

יש המון מנועי חיפוש מלבד Google, הרבה יותר ממה שאתם חושבים. על חלקם בוודאי שמעתם ואחרים יהיו חדשים עבורכם. נתחיל מהמוכרים:

במקום הראשון נמצא בינג, המתחרה הלא פופולרי של גוגל. ומייד לאחריו מגיעים ask.com, יאהו וביידו (Baidu) שהוא ה"גוגל" של סין.

עוד שמות מעניינים שאפשר להוסיף לרשימה הם:

ניתן כמובן לבצע חיפוש גם באתרים שאינם מנועי חיפוש בהגדרתם. פייסבוק יביא כמובן תוצאות מעניינות עם תוכן שאולי לא יימצא במקום אחר, ואפילו אתרים כמו Amazon, יד 2, וואלה ומאקו מציעים פונקציה של חיפוש ויכולים לשרת אתכם במציאת תוכן ספציפי.

האתרים המוזכרים כאן משתדלים לתת ערך מוסף כאשר חלקם מציעים פונקציות ייחודיות. מנוע DuckDuckGo למשל, מציע פונקציה בשם BANG המאפשרת למצוא תוצאות באתר ספציפי על ידי הוספת סימן קריאה למילת החיפוש. בינג מאפשר צפיה בתמונות מוגדלות מתוך תוצאות החיפוש בלי להקליק על התמונה. מספיק לרחף עם העכבר.

כדי שהחיפוש יהיה יעיל, חשוב שהמנוע ידע  מה רלוונטי עבורכם ובמיוחד שידע "לדבר עברית" כדי שיציג את הטקסט בסדר הנכון ותוצאות מתאימות. לחברות הגדולות כמו גוגל ופייסבוק יש כמובן חטיבות מקומיות מה שמאפשר קבלת תוכן מקומי. למדינות, אזורים ושפות מסוימות יש מנועי חיפוש מקומיים וייעודיים כמו למשל YANDEX הרוסי החולש על רוב מרכז אסיה.

בהקשר זה כדאי לציין עוד שני מנועים שאולי לא שמעתם עליהם: searchyn.com והשלוחה הישראלית שלו, serch.co.il.

מלבד קבלת תוצאות מותאמות לגולשים ישראלים, לאתרים אלה יש שני יתרונות ייחודיים:

  1. הם מבצעים חיפוש באמצעות מספר מנועי חיפוש מובילים בו זמנית ומציגים את התוצאות הרלוונטיות ביותר. שיטה זו חוסכת זמן חיפוש במנועים שונים ויוצרת למעשה מנוע אחד עוצמתי, אולטימטיבי ונרחב יותר.

2.      הם אינם שומרים את היסטוריית החיפוש שלכם ואינם אוספים נתונים עליכם כך שאין דרך ליירט את החיפושים שלכם או           לגלות מי עומד מאחורי החיפושים או לקשר כל חיפוש או מידע אליכם. הזהות והנתונים שלכם בטוחים לגמרי.

 

לסיכום

יש כיום עשרות מנועי חיפוש אשר לכל אחד יתרונות משלו, החל מהתאמה לאזור או שפה ועד לפונקציות ייחודיות. כולם טובים, אך המומלץ ביותר הוא המנוע אשר ישרת אתכם בצורה היעילה ביותר, יציג לכם רק את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש ולמיקום שלכם ויחסוך לכם זמן על ידי חיפוש במקום הנכון.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close