השימושון

השורה התחתונה

במה פתוחה יוני בתיאטרון הידית:
יום שלישי, 9.06.09 בשעה : 20:30 והפעם הנושא: כסף

שפע, וצמצום, קבלה ונתינה, בדולרים, בשקלים, בלירטות, בדולרים, להתמרמר ולזמן,שיווק רשתי, משבר עולמי, אבא עשיר אבא עני, את מה מסתירים ומה מגלים. איך מדברים ומציגים/ שרים/ רוקדים – כסף.

***
מאת: אייל כגן

לפני שנה בערך הופעתי בתיאטרון הידית במסגרת "פרשת מים". "כסססף", סיננתי בזלזול, בעודי עוטה תחפושת של עורך דין ומשפשף שתי אצבעות זו בזו, בתנועה הכה ידועה במדינות הלבנט "כסססססף", שחררתי עוד לחישה ארסית, תוך שאני נוטף בוז הן לחברי למקצוע והן למטבע עובר לסוחר הזה.

בשנה שקדמה לאותה הופעה, דומה שלא היה מישהו שניסה להתרחק מכסף יותר ממני. דיברתי, התפלספתי, קראתי, כאבתי, שיחקתי, התעצבתי, כתבתי, אהבתי, שנאתי, לעיתים התחבקתי ובעיקר הדחקתי. הדחקתי את העיסוק בכסף כשזה מצידו לא ממש מרפה (או אם לדייק, הפקידה מהבנק). כסף התקשר אצלי למשהו מלוכלך, למשהו שצריך לברוח ממנו והוא מצידו ברח ממני. לא ממש נדבק. האמת, בצדק.

יחסי השנאה-אהבה שלי עם כסף או יותר נכון עם האפשרות והיכולת לעשות כסף, לא נולדו באותה שנה, אלא הרבה שנים קודם לכן. בורכתי או שמא קוללתי במתנה מסוג מיוחד: אני יכול לעשות כמה דברים בבת אחת. מצד אחד, שבילי החומר נהירים לי, כמו גם מבוכי הבירוקרטיה. מצד שני (ואולי מדובר באותו צד), גלי הרוח גם הם לא זרים לי ואני נהנה לגלוש עליהם למחוזות האינטואיציה , כמו גם לצלול אל מעמקי האוקיינוסים של הידע שעד כמה שזכרוני משיג תמיד היו פתוחים בפני.

וכך אני נע במעין תנועת מטוטלת בין החומר לבין הרוח. בדומה למטרונום ,פעם אני נוגע בקצה זה של נשמתי ופעם באחר. ובתווך הרצון להלך בין הטיפות ולהיות בסדר עם כולם. שכן לרצות לעשות כסף בקהילה אליה אני משתייך דומה לעיתים לחילול הקודש. שהרי המרחק בין הכסף לבין ניקור העיניים קצר הוא. עד כדי כך קצר שאת המרחק בין שתי נקודות עדיף שתעשה ברגל, אולי על אופניים, מקסימום ביונדאי מקרטעת אבל לא רחמנא ליצלן בטנדר ארבע על ארבע שמא תיחשב לקבלן עפר ובטח ובטח שלא במרצדס בצבע כחול עם גג נפתח שכן אז יהיה מי שירצה לשרוט לך אותו. ולא מרוע לב חס וחלילה אלא פשוט מקנאה. אותו רגש אנושי עז ופשוט. שהוא טהור כמעט כמו אהבה.

שכן עוד לא מצאתי מטבע לשון שמעורר כל כך הרבה רגשות כמו כסף. פחד ויראה, קבלה ונתינה, גועל ודחיה, התמסרות וסגידה. אמצעי ומטרה. סובב ומסובב. מניע וכובל, משחרר ומחריב. מפלג משפחות, מעוור עיני צדיקים, מסלף דברי חכמים, קונה חיים, משחית. יו ניים איט. ממש בדומה לאלוהות. Cash is the King and in God we trust" , שני מוטואים שייבאנו מארצות הברית של אמריקה ואני לא בטוח שאי אפשר לקצר אותם לאחד : Cash is God.

אתנחתא קומית: במשך שלוש שנים מחיי כתבתי עבור המגזין "פורבס", כן אותו מגזין שמפורסם בכך שאחת לשנה הוא מציג את הדירוג של האנשים הכי עשירים בעולם. באותו יום נרשמות 5 מיליון כניסות לאתר הבינלאומי של העיתון. כולם רוצים לראות אם בילי גייטס הפסיד לוורן באפט, וכמה אוליגרכים רוסיים נוספו לרשימה. הסיבה העיקרית לפרישתי מאותו מגזין הייתה העובדה שהם שילמו שוטף +120. כן הגירסא המודרנית לסנדלר שהולך יחף. הסיבה המשנית הייתה שנמאס לי לכתוב על אנשים שעושים/עשו כסף. החלטתי לעשות כסף בעצמי. מאז לא קראתי את "אבא עשיר, אבא עני", לא הצטרפתי לאייג'ל, לא מילאתי לוטו, ולא עשיתי תוכנית מנויים במפעל הפיס. ההיפך הוא הנכון, הלכתי לאיבוד, פתחתי בלוג, בהמשך הצטרפתי לידית ונעלמתי בכל יום שלישי בבוקר לכמה שעות, בשעה שכולם עובדים וסיפרתי לעצמי שטוב לי בלי כסף או לפחות לא רע לי. זה לא הפריע לי לקנא בכל מי שנסע בג'יפ.

בשנה שחלפה מאז "פרשת מים" לא הופעתי. גם לא המרתי את דתי, החלטתי להתקרב. לכסף. לא שלחתי בקשות ליקום, אלא התחלתי לקום כל בוקר לעבודה בעסק המשפחתי שלנו, לצידה של זו שויתרה על הפרטנזיות הבימתיות ונשאה בעול. הפסקתי לשאול שאלות הרות גורל והתחלתי לעשות. החלפתי את ה-Being ב- Doing. הבנתי שאין צורך לעטוף באידיאולוגיה כל אקט של עשייה או אי עשייה. כסף כמו כל דבר אחר בחיים, יכול לקדם אותך למחוזות שקודם היו חסומים בפניך. זה נוח, ואתה לא בהכרח צריך למכור את נשמתך בשביל המולך הזה. אתה פשוט יכול להזמין את השפע ולא צריך להתנצל כשהוא מגיע. ולו מסיבה אחת. כשהוא מגיע כולם נהנים ממנו. כי כשאתה נהנה, אלו שמסביבך (אם הם לא צרי עין ברמות שמצדיקות תרופות) נהנים איתך, ואם הם נהנים, גם אלו שמסביבם נהנים איתם, וכך יוצא שהשפע (בניגוד למחסור ) יוצר עוד שפע. לא לחינם נאמר "שלהצלחה אבות רבים והכישלון הוא יתום".

וכך בעוד המטוטלת נעה מצד לצד , במרחב הזמן, השורה התחתונה תישאר תמיד באותו מקום. רווח או הפסד. רק תבחר/י צד.

הראה עוד

57 thoughts on “השורה התחתונה”

  1. ובכלל שאלת הפטרון שעולה כאן במספר מובנים היא מעניינת ומובילה לשאלה לא פחות מעניינת האם לדוגמא :לאונרדו דה וינצ'י ומיכלאנג'לו ועוד שורה של אמני רנסנס היו מפרסמים לולא התמיכה של לורנצו דה מד'יצי הידוע בכינויו כ"לורנצו המפואר".

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7%95_%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%A8

    ולפי דעתי התשובה היא :"הילכו שנים יחדיו בלתי אם נועדו" (עמוס ג' פסוק ג')

  2. רמזתי בדברי לכך ש,כפי שידידינו כגן העלה בהסבר ,יש לזמן גוף של אור שמקורו בשמחה גדולה ותחושת תקוה. הפטרונוס הוא יצור שאינו נשלט ע"י היאוש וניתן לזמן אותו בכל עת אבל הוא עוזר במיוחד נגד דמנטורים. שכידוע ,שותים לך את כל השמחה והתקווה ונוטעים בך יאוש ואבדון.אז מכאן לאמנים.צרצרים.נמלים וכיו"ב הדרך קצרה.. זמנו פטרונוסים…לא צריך שרביט קסמים..רק מחשבה אחת שמחה באופן מוחלט…ומכאן לשאלת הכסף.. הכסף כפטרונוס…נושא לדיון..
    ולשאלתך- הפטרונוס שלי מן הסתם הוא -קיפוד או שועל או קויוט.. והזקיינלך בקיבוץ נאנחים ואומרים ברוך שפטרנו…
    ומכיוון שבשישי לפנות ערב עף לי לסטודיו שלדג ,יש לבדוק האם זה סוג של פטרונוס שלא לקחתי בחשבון..

  3. אז מה הפטרונוס שלך עמלמול? נמלה? צרצר? נמלצר?
    זה יכול להיות קטע גדול: עמליה הדובה הגדולה מניפה שרביט ומזמנת פטרונוס, ואז מגיע גוף אור גדול של נמלה…. הזקיינלאך בקיבוץ סוף-סוף ייאנחו בסיפוק ויגידו שהם הצליחו עם הילדה 🙂

  4. Expecto Patronum (Patronus Charm)

    Description: Conjures an incarnation of the caster's innermost positive
    feelings, such as joy, hope, or the desire to survive, known as a Patronus. A Patronus is conjured as a protector, and is a weapon rather than a predator of souls: Patronuses shield their conjurors from Dementors, and can even drive them away. A Patronus "cannot feel despair, as real humans can, so Dementors can't hurt it."[16] The conjured Patronus protects the witch or wizard that summoned it, obeys his or her commands, and fades away shortly after it is no longer required. When conjured, a Patronus appears silvery, ethereal, and semi-transparent. Improperly formed Patronuses range from momentary formless bursts of silvery mist, to poorly-defined forms which are easily defeated or quickly dissipate on their own. A full-fledged (or corporeal) Patronus takes on a fixed animal form that is often significant to the witch or wizard casting the charm. Patronuses summoned by a particular person have been known to change, such as Tonks' patronus. Rowling has said that Snape was the only Death Eater to be able to produce a Patronus. According to her this is 'because a Patronus is used against things that the Death Eaters generally generate, or fight alongside. They would not need Patronuses'.[17] According to Fantastic Beasts and Where to Find Them, the Charm is also the only known defensive spell against Lethifolds.
    Seen/Mentioned: First seen in Prisoner of Azkaban when a Dementor appears in the Hogwarts Express, and Hermione says that Remus Lupin repelled the Dementor by casting a silvery object from his wand. Harry's corporeal Patronus first appears in a Quidditch game, and it is used by other characters throughout the rest of the series.
    Notes: Dumbledore has devised a method of using Patronuses to deliver messages putting it into the exclusive use of the Order of the Phoenix. Members of the Order are the only wizards who know how to use their spirit guardians to send messages to one another. According to Rowling, the Patronus is "an immensely efficient messenger" as it is not hindered by physical obstructions or dark matters. Each Patronus has a special quality and appearance that is different and easy to recognise, which makes it clear which Order member has sent the message. In addition, since no one can conjure another person's Patronus, this method of communication does not carry the risk of passing fake messages.[18] It is noteworthy that in Deathly Hallows, McGonagall creates three Patronuses simultaneously to call for Professors Flitwick, Sprout, and Slughorn.
    Suggested Etymology: Expecto Patronum is Latin for "I await a protector".[19] It is related to "pater" (father) and Harry's Patronus indeed takes the same form as that of his father's animagus form (a stag).

  5. אני לא יודעת אם השאלה היא איך הצרצר יהפוך לנמלה ולהפך או מי יותר שווה אלא איך יכולים השניים שלכל אחד איכויות חשובות ונפלאות , למצוא את הדרך לשתף פעולה , להעריך אחד את השני , להשלים עם השוני וגם זה את זה..
    והנה גלו הביאה את הכנר שאין ספק שהוא לא בטלן..
    ויש לנו דוגמאות מאוד קרובות"וכבדות משקל" על עמלנות בתחום הצרצרות ונאדה..
    כמובן שיפה גם לפתח את הצדדים הנמליים מבלי לאבד את הצרצרות ולפתח צרצרות אצל הנמלה
    אני בטוחה עינת וגם נמלים אחרות שבכל תחום יש חשיבה יצירתית פתוחה בוראת מקדמת אנושית
    ובסופו של יום מה חשוב? כמו שכתבת עינת , על משמעות, על חיבור עמוק אני לא יודעת אם אפשרלקשור את הכסף לבטחון במובן "הפילוסופי" אבל אין ספק שזה עוזר….

  6. ברור לי שנמלה הייתי, ונמלה עודני, ונמלה אשאר. אבל לא בשביל ג'יפ [כמטאפורה], ממש לא; אלא בשביל משמעות, מתוך חיבור עמוק למה שאני עושה, וגם בשביל תחושת בטחון, שייתכן והיא פיקציה מוחלטת. בעניין זה ברור שהפסיכולוגיה משחקת כאן תפקיד מכריע. יש פה השפעות מהעבר הרחוק [ואת יעלה – מומחית לביוגרפיות…], מחוויות מכוננות, שהשפיעו לחיוב ולשלילה. כך שגם אם אני עובדת על אימוץ כמה מאפיינים צרצריים,קשה לי להאמין שינוי מכריע הוא אפשרי. a bug's life…

  7. הסבר מדויק ועוד קפה אחד וזה עבד…

    אבל למה נראה לי שוב שהנמלים יוצאות כאן יותר מוסריות ויותר שוות? ג'ורג' ידידי שהוא כנר ומוסיקאי מחונן מתרוצץ כל חייו על לחמו בעבודה קשה. לא כולל אימונים על עוד וכינור. הסיפור שהוא מפיץ יש בו כדי לעורר שוב את הדיון על היחסים בין הרוח לחומר.
    ובינינו מה שווה כסף אם אי אפשר ללכת לראות הופעה של לאונרד כהן זקן ונותן את הנשמה באלברט הול? יוכר מקום הצרצר כלגיטימי שווה ומוערך על עבודה כשרון ומתת אל ונתינה לאחרים.

  8. המושג לקוח משוק ההון. אם לדוגמא אדם מושקע במניות שיורדות באותו זמן, והוא מעוניין שהן יעלו, הוא יסביר לך כמה השוק חזק וכמה החברה שהוא משקיע בה מצויינת ונועדה לגדולות. במקרה הזה, יגידו עליו "שהוא מדבר מהפוזיציה". כלומר, היות והוא בפנים יש לו אינטרס ברור שעוד אנשים ייכנסו.

    כך לדוגמא, הצרצרים שחייבים לקדם את את האג'נדה הסיפורית שלהם על חשבון עבודה נמלית (כפי שציינה עינת בהומור), על מנת להוכיח שמשתלם לנגן/לספר סיפורים (ולהגיע לפריז), מדברים גם הם מהפוזיציה. לא נחשוד בהם לרגע שהם מאמינים בעבודה סיזיפית, אלא מאמינים בקפיצה קוואנטית (שהרי את זה מייצגים באופן מטאפורי). הנמלה מצידה, אין לה כאמור זמן לדבר וכמובן שלא ליסוע לפריז.

  9. ואני מכירה גירסה אחרת, ששמעתי מג'ורג' סמעאן ידידי. אלה עיקרי הדברים, כמו שאומרים.
    הנמלים סחבו בקיץ במעלה ההר גרגרים, והצרצר עמד למטה מתחת לעץ וניגן מוסיקה נהדרת.
    בחורף בא אל הנמלים והם חיפפו אותו לקיבינימט.
    הצרצר הזה לא היה פראייר.
    בקיץ שלאחר מכן הנמלים סחבו גרגרים באותו מעלה הר. והן מזיעות, קרועות מעייפות, סוחבות רגליים. מה קורה? שאלו אחת את השנייה, למה בשנה שעברה היה יותר קל לנו? התחממות גלובאלית? משקל הגרגר? הזדקנות הרגליים?
    הצרצר חסר. והמוסיקה שהוא ניגן רוממה את נשמתנו למעלה, אל פסגת ההר.
    הלכו אליו מבוישות ואמרו: בוא תעשה את מה שאתה יודע לעשות, והחורף – עלינו.

    אפרופו תפקיד האמנים בחברה מתוקנת.

  10. סיפור ששמעתי לאחרונה על הצרצר והנמלה:
    הצרצר והנמלה שיחקו יפה כל הקיץ, היא עבדה והוא ניגן והם עשו חיים. עם בוא החורף הנמלה ירדה למחתרת וריחמה בליבה על הצרצר האומלל, שבטח קפא מקור בחוץ בגשמים…
    והנה שוב בא הקיץ והיא יוצאת החוצה ואת מי היא פוגשת? את הצרצר! עם לימוזינה ומשקפי שמש של ארמאני מנגן לה בכינור יוקרתי.
    – הי צרצר! אתה עוד חי! משתאה הנמלה
    – כן, אל תשאלי… כשהחורף הגיע וכולכן ירדתם לעיר שלכן פתאום הגיע לכאן מפיק צרפתי. הוא שמע אותי מנגן, התלהב והחתים אותי על חוזה בפריז. כל החורף ניגנתי עם טובי האומנים וחסכתי כסף, ועכשיו באתי לנגן לך את הרפרטואר החדש שלי, לפני שאני חוזר לשם..
    נדהמה הנמלה וסיננה: כשאתה חוזר לצרפת תמסור ללה פונטיין שהוא מאנייק.

    (ועכשיו אני הולכת ל ABB)

  11. יפה כתבת .
    האמת שה'שיפט' בראש גם עוזר
    השתנתה לי המחשבה המינוס בבנק נשאר אותו מינוס אבל אני לא סוחבת אותו איתי לכל מקום
    והנה זה פלא
    עבר זמן מה חצי שנה בערך
    והמינוס כבר לא שם
    לא בראש ולא בבנק
    ולא שהזמנתי שפע והסתפקתי בהזמנה ,עשיתי גם עשיתי כמו שאתה מספר על עצמך .
    וגם כשיהיה לי כסף לאוטו נוסף זה לא יהיה ג'יפ, בחיים לא.
    באוטו עם גג נפתח אין מקום לכל הילדים,
    הייתי שמחה לאחד כזה משפחתי עם שבעה מקומות ישיבה היברידי ומנוע שקט שאפשר לשמוע מוסיקה בנסיעה (לא כמו בברלינגו האהוב אך רועש…)
    בהצלחה בדרך אל העושר

  12. קקי =שארית , פסולת, "הממשי" לכן = קקי+אנרגיה=קומפוסט שזה חומר כזה שבכמויות הנכונות ובתנאים הנכונים , משביח מדשן מצמיח , אפשר לאמר שזם זאת אלכימיה- איך החומר הכהה הופך לשחור(תהליך מלא של רתסיסה רקבון ופרוק) ומשחור(הקומפוסט) יוצא ירוק שנהיה אדום(במקרה של הורד) שעוזר במקרים שמתגלה האהבה…
    על זה פו היה אומר המממ יש דבש?

  13. ממש שפע של פטפטת נהיה לי חבל שלא משלמים לי על זה…אבל בקרוב אולי משהו ישתנה..
    אז ככה- השורה התחתונה בשבועיים האחרונים משתנה לי כל הזמן אני יושבת מול ערמת אקסלים שכותרתם כלכלת בית ובכל דף חודש בחודשו ויש שורה תחתונה שכל הזמן משתנה…
    אז כמו בויפאסנה אני יושבת לא נוח מתבוננת התבוננות חודרת ומפתחת איזון ושלוות נפש (התחלתי בשאט נפש) מול ריצודי הטבלאות
    החלטתי בנחישות כפי שלמדתי מגוונקה נציגו הזמני של הבודהה , שאני לא קמה עד שאני מגיעה להארה
    אז איזון פיתחתי (יותר טוב מקודם) זה ישר התבטא במאזן הכנסות הוצאות באקסל ..
    שלוות נפש מתקדמת יפה פחות שאט ויותר שעות
    הארה- כל זמן שלא נעצמות לי העינים והמסך לא כבה – יש אור תכלכל ומרצד
    נחישות – מעולם לא התמידה אמנית חסרת רסן שכמוני זמן ארוך כל כך בבהיה מול מסך מחשב מלא מספרים וכינויים לקוניים לסעיפי ההוצאות ,בטור הרווח – אין חובות במאזן המיילים שעלי לענות ויש אתנחתות ב"מושבה"
    התפתחות רוחנית וגרוד האגו לאבק- מובטח אני כבר אבק מול האמת העירומה המתגלה בצורות מתמטיות נשגבות.
    ניפוץ התפיסה האשליתית – עשר אני עשר
    תוצאות – אסרטיביות של יודעת מה היא אומרת מול נציגי שרי האריסון שכבר מתנצלים שהם מפריעים לי במדיטציה או יותר נכון ה-אקסלציה
    מומחיות מדהימה עד כדי ביקורת בונה בתוכנות כלכלת הבית
    גמישות המחשבה- ההארה הכחלחלה של המחשב גרמה לי לכמה פתרונות יצירתיים והכנעת הרף התחתון של הריבית הניתנת ללוים כיום בבנק
    רק בשביל זה היה שווה , להגיד להם לא תודה אני אסתדר בלעדיכם..
    רק ככה בשביל להחזיק אותם במתח כי בטח תכף אפעיל עליהם את "עשה באפס מעשה" ואז כשהם יתחננו אני אסכים בהנהון עדין.
    ההארה היותר משמעותית הגיעה עם אור הבוקר- איזשהו בוקר לא משנה..
    אני לא צריכה שום עבודה , אני עובדת כמו חמור עושה בדיוק את מה שאני אוהבת יש לי אפילו סדנת התפתחות אישית עצמית עם משמעת ברזל וכל הדיבור הנכון על הגשמת הרוח בחומר…
    אני אוטודידקטית ותיקה ועכשיו יכולה להוסיף את האקסלים לרזומה!!! בלי שעלה לי שקל
    אני פשוט צריכה להפוך את כל מה שאני עושה ככה דרך אגב למקצוע ולוח מחירים
    יש את הנתינה יש הרבה אהבה יש הנחות לחברים ולמקרים קשים ויש את איל שמדליק אותי לכתוב וישאת ה שמהווה מודל לחריצות והתמדה ויש את עמלמו ל ואת אמנון ועד כמה דמויות מעוררות השראה ואת המיועצים שלי ששומרים אותי ערה
    תודה לאל יש עוד המום וגם שרפה וחתונה ואלכימיה פלאית אמן !!

  14. הערך-העודף הוא ההפרש שבין ערך המוצר וערך האלמנטים שנצרכו ביצירת המוצר, במלים אחרות, של אמצעי הייצור וכוח העבודה. שיעור הערך-העודף הוא, על כן, ביטוי ישיר של דרגת הניצול של כוח עבודה על ידי ההון, או של העובד על ידי הקפיטליסט.

  15. איך יצא פעמים – רק מדברים על שפע ותראו מה נהיה
    אז עוד הערה, לא מתאפקת
    כל כך הרבה פעמים שמעתי – את המשפט מה פתאום שנשלם לך/ לכם – אמנים עושים בהתנדבות , תורמים עבודות מצירים על ארונות סעף , הכל בהתנדבות כי לאמנות אין מחיר ואמנים לא, יצרני חפצי אמנות (מבלי לזלזל) ואולי גם הם , לא תמיד יכולים לעשות בשיווק וקידום מכירות של אמנותם וגם קצת קשה למכור מיצב או אמנות פוליטית דוקרת מבלי ליפול למלתעותיו של אספן שמתפרנס נגיד מסחר בבני אדם – וקונה את מה שמיד הופך לסחורה או מאדיר את אוספו – אין לזלזל אבל יש כאן איזושהי בעיונת
    אס פעעעם היה פאטרון , אציל נאור יותר ופחות שהחזיק בחצרו את אמני החצר ציירים מוסיקאים שחקנים ועוד והיה ממן אותם ואת יצירתם – זזאת תנועה יפה של הממון וזה גם ענין מורכב…
    היום זה שונה מכל מני סיבות שההסעה של הבן שלי באישון ליל מונעת ממני לפרט..
    אז אנחנו האמנים זקוקים לפטרון נאור ומאפשר -מעיין פורום אנשי עסקים נחמד ומפרגן על מנת ליצור בהתמדה בחופשיות ובמסירות
    כדי שנוכל להקדים את זמננו , כדי שנוכל להעיז ואולי לטעות ולדעת שזה לא קשור למזון שנכניס לפה , כי יש הערכה מצד הנמלה לצרצר שמנעים לה מזמירותיו והיא תפרנס אותו בחדשי החורף
    ואם נחליט להתפרנס מעוד ענינים – שנדע מהו המחיר ..

  16. הטעות היא כגן יקירי, בפרשנות שנותנים בני אנוש רבים לכסף
    כסף הוא אנרגיה ואל לי להוסיף על מה שעמלמול כתבה בדיוק רב כל כך אלא את הנקודה הזו
    צבירת כסף או כסף וירטואלי זאת אנרגיה תקועה, לסרב לו זה כמו לא להשקות ולדשן את מה שזרענו
    האנריה הזו בהחלט יכולה להיות אהבה אם היא נעה נכון בעולם
    אבל להבדיל ובכל זאת – כמו דארווין – שיפה הבין שיש תנועה התפתחוותית אבל שם אותה במקום הלא נכון
    הכסף הוא האנרגיה שמניעה את השלב הזה בהתפתחות שלנו ואתה הראשון או אולי מקסימום בין הראשונים שיודע לעשות את הכסף הזה באהבה ולהשתמש בו באהבה , להניע אותו מתוך אהבה לאנשים לאמנות וקודם כל למשפחה שלך
    אז אתה האחרון שיכול לחרב את הקשר הסמוי העדין והדק שיכול להביא את הכסף והאהבה ביחד ואולי כשכל העולם ידע לעשות זאת נעבור פאזה והאנרגיה הזו תשנה צורה למשהו אחר
    אמן יאללה כבר
    תתעשר מסטר פאטרון!!

  17. עמלמול , תודה על הברכות שהעטרת על ראשינו, אפשר לומר ש"ראשינו עטורים" ויחד עם זאת אני לא יכול שלא לחלוק על המסקנה שהגעת אליה שכסף=אהבה.סורי. מבחינתי כסף הוא מרכיב, עוד מרכיב, בעוגה הזו שאנחנו רוקחים כל יום ושנקראת במילים אחרות , החיים. תוסיפי, חומר, תוסיפי רוח, תוסיפי אור תוסיפי אהבה ועוד כמה תוספים וקיבלת שפע.

  18. ולכל אנשי האור והרוח שחוששים שהחומרכסף יפריע בדרכם להתפתחות.. היקום שלנו נבחר להיות יקום של חומר והמניפסטאציה שלו היא בחומר. היקום שלנו מייצר את האור שלו מחומר[matter] כך שבאיזשהו אופן ביזארי ההמנעות מחומריות היא המנעות מאור.וכך לסגור המעגל כסף =חומר = אור =רוח= אהבה. או כסף=אהבה.אז ,ידידי כגן ,שיהיה הרבה כסף שיראה לעולם כמה אוהבים אתכם ושתפזרו את אהבתכם בכל דרך שתחפצו- אל חומר,אל אהבה, אל אור, אל כסף.[ואין על חג השבועות שהוא עצמו חג השפע- בתנובה הכי חומרית, של האדמה ,להזכירנו שהחומר הוא יצירת הפאר השמימית]..

  19. רק רציתי לחדד נקודה שעלתה היום בשיחה עם חבר, גיל סאן, שהאיר את עיני לעובדה שמתוך הפוסט עולה כביכול משוואה שכסף=שפע ולא היא. אני מסכים לגמרי עם התיאור שלו לפיו " ראיתי אנשים שהיה להם ים כסף והם הרגישו מחסור וראיתי אנשים שלא היה להם כלום והם הרגישו שלא חסר להם דבר".

  20. איל
    באופן אישי הרווח האישי שלנו הוא מרבץ ישיבה נוח ומהממם שלכם.

    ובאופן כללי מהתנסות בשפע בתור אחת שחיה שנים בתחושת מחסור: אפשר לעשות ימבה כסף ולא לקנות גי'פ או מרצדס ולהמשיך לנסוע כל יום ברכבת לעבודה. זה כיף שיש פלוס בבנק גם בסוף החודש ואין שום סיבה להתבייש בזה או להתנצל על זה. וזה נעים מאוד שיש אפשרות לחלוק את הכסף עם אנשים שנעים לנו לשלם להם מכספנו. וזה נעים שאפשר לתרום לארגונים שעוסקים בנושאים שחשוב לנו לקדם.

  21. לא לעגתי לאף אחד, חס ושלום. דיברתי בעיקר על עצמי. אני למשל בחרתי להוציא את הבנות שלי באחת כל יום ולהיות איתן בצהריים, כי ככה מתאים לנו. אבל יש לזה מחיר כלכלי ואפילו חברתי, בכך אין ספק.
    ושוב, בעיני זה לא מינון וסדר, זה בעיקר ההבנה שזה הכל אחד. כולנו עשויים בדיוק מאותם חומרים. ואין מקום ללעג או להתנשאות, בשום מקרה. ההבחנה היא בעיקר תרבותית/ חברתית/ של דפוסי חשיבה ופעולה. ולא מוסרית. שום דבר הוא לא באמת שלנו. לא הכסף ולא הידע.
    מקווה שהבהרתי את עצמי הפעם.

  22. אז מה קובע? הסדר? המינון? למה "רוחני" שמוצא לנכון לזמֵן לעצמו ממון [כסף ממש ולא הביטוי התחליפי הנכון פוליטית – שפע] זה בסדר, ובעלי ממון שמוצאים לנכון לאמץ לעצמם חשיבה "רוחנית" זוכים מאתנו ללעג?
    ולמה המאמץ שנעשה כאן בקהילה כדי לתת לגיטימציה לשאיפות הרווחה חייב להיות כרוך בהתנשאות על האחר [מי שלא מוציא את ילדיו באחת מהגן, למשל]? כלומר – מעל מי שמאז ומתמיד הקדיש פלח מחייו לעבודתו ה"רגילה"? לפרנסתו?

  23. יפה דיברת, כרגיל.
    כבר מזמן ברור שצריך לפזר מעל הפרדס-כרכור את ענן הדלפונות שנדבק בטעות או מכורח הרגל תרבותי לכל מי שרוצה לחלק את הזמן שלו אחרת, שרוצה להוציא את הילדים באחת ולאכול איתם צהריים, שרוצה לעשות את מה שבורך בו ורוצה גם לעשות כסף. לחיות טוב. להישען רגע אחורנית בנחת.

    בעיני אלוהים זה לא כסף, רחוק מזה. גם מאד סולדת מההרגל האנושי החדש להשתמש בטכניקות "רוחניות" אך ורק כדי להיות בשפע. אבל נקעה נפשנו מהדיכוטומיות. רוחני ועני לו.
    השפע הוא מציאות פנימית. והגיע הזמן לאחד את המישורים. כבר אין צורך לנוע במטוטלת של רוחני – גשמי. זה אותו דבר בדיוק, רק בצפיפות אחרת. אם אני מתפתחת ברוח באמת, גם בחומר זה קורה.

    דווקא מרצדס מתאים לך נתניה.

  24. באופן יוצא מהכלל אתעלם מהעובדה שאינני רצוי פה ואבחר להגיב.

    נגעת בנקודה מהותית בקיום שלנו, כגן. אתה כמובן לא היחיד כאן בפרדס חנה המתחבט בשאלות אלו. יש אדם שמאוד קרוב ללבי המתחבט בבעיות דומות – אני. לאחרונה המרתי הכנסה בעשיה מהותית. אני מקווה שבעתיד אוכל לשלב בינהם.

כתיבת תגובה

Close