השימושון

ואהבת

מאת: גלית שביב

לטקסט הבא נדרשת הקדמה ראויה. השיחה שמתוארת כאן התנהלה ביני לבין נאוה לבין המלאך ידעאל, תודעת-אור תבונית גבוהה ומעודנת (אני קוראת להם "איינג'לס יונייטד" ולפעמים "הכנופייה"), ששמה לעצמה מטרה לסייע לאנושות לצלוח תקופה מבולבלת ומלחיצה זו.
את ידעאל מתקשרת מזה תשע שנים נאוה הירשברג, אחות-הרוח ושותפתי היקרה למסע ההתפתחות עלי-אדמות.
התוודעתי באופן עמוק לידעאל ולהדרכה שהם מציעים לפני שש שנים, בהיותי הרה ובדיכאון. ההדרכה והעזרה שקיבלתי מהמלאכים, שמאז אני מודעת לנוכחותם בחיי בכל עת, היו קרש הצלה עבורי. מאז נשלחו לפגוש אותם עשרות רבות של אנשים, ולכולם טמן המפגש בחובו מפתחות להתפתחות ולצמיחה אישית, ובשפה חומלת, ללא שיפוט, המותאמת לכל אדם ולעולם דימוייו.
למען גילוי נאות ייאמר כי אני, במקור, אין לי עצבים לשטויות האלה. מה תקשורים ומלאכים ומדיטציות. אני סוסת פרא, ואחד השיעורים החשובים בחיי הוא פיתוח שקט וסבלנות. ובשנה הראשונה לעבודה המשותפת נאוה והמלאכים נתקלו בחומת ספק וברציונל מנומקים ומבוססים ובהתפרצויות סירוב וכעס.
בשנים שחלפו זזנו מקום, גם נאוה וגם אני. ופיתחנו מקום של עבודה משותפת מסוגים שונים. הליווי וההדרכה מצויים בחיינו בכל עת שנחפוץ, מעבודה בקליניקה ומול תלמידים, ועד עבודות בית פשוטות שמלוות בתפילה ובשמחה. ובכל אותו זמן אנו מקפידות להיפגש כמה שיותר (בין הכביסות והילדים והחוגים והעבודה), ולקבל ולהפיץ מסרים שמטרתם לקדם ולקרב אדם אל עצמו, אל ייעודו ואל אלוהיו. מסרים אלה מתקבלים גם בערבי ראש חודש, גם במעגלי נשים, ובאירועים אחרים.

בתקופה האחרונה כולנו חשים שהטבעת מתהדקת. מערכות קורסות, אלימות, מלחמה, חוסר אמון, חוסר ביטחון לגבי המחר, פה מסרים על רעידת אדמה מתקרבת, שם נופלת הבורסה. העולם רועש, וכאן אפילו יותר. בנקודה זו בחרנו לשתף אתכם בשיחה שאנו מנהלות עם המלאך ידעאל. נאוה היא הצינור הנקי, הסבלנית, בעלת החמלה. אני זו שקופצת בראש עם שאלות מתחכמות.

השבוע התקשור מתמקד בפרשת יתרו. ומתוכה בעיקר במעמד הר סיני, עשרת הדיברות, עם סגולה. מה לפרשת השבוע ולי? מתברר שיש. הנה הדברים כלשונם. הסוגריים זה הערות שלי, וגם השאלות. מציעה בחום לקרוא פעמיים, כי הקריאה השנייה שונה לגמרי.
תהנו, תשתעממו, תתרגזו, תסתבכו, תתנחמו, תשמחו. הכל הולך.

שלום לכן נשים יקרות ואהובות (נאוה ואני. למרות שהדברים מיועדים לכולם). אנו מלווים אתכן, שוהים עמכן, מדי יום ביומו. גם אם לעתים הערוצים נדמים כמו חסומים (זה בגלל שקיטרתי שאני מרגישה לא מחוברת), הרי שלא אמת הדבר, והנוכחות שלנו מלווה אתכן באשר תלכו: בקושי ובשמחה, בעצב ובעשייה הפעילה. בהתרוממות רוח וברגעי הייאוש, שהם כמו מרק אנושי שאתם שוחים בו. לעתים מרימים ראש, מתבוננים מסביב, יוצאים אל החוף ומתחילים ללכת. לעתים כמו טובעים.
ואנו מבקשים לומר לך גלו יקרה, אל ייאוש. זה הקושי שלפני העלייה. המדרגות נראות אינסופיות במעלה ההר, אך עלֹה תעלי בהן בנחישות, באהבה, עד שתפגשי את האלוהים ודברי איתו פנים אל פנים. ותרדי מחוזקת עם דרך, עם הוראות ברורות כיצד לצלוח את המעטה הגשמי, הגס, על כל מורכבותו. ולהגיע אל הארץ המובטחת, שהיא כאן ועכשיו, ממתינה.
וזהו המסע של כל אשה ואשה, כל אדם ואדם. מסע שהשיא שלו הוא מעמד הר סיני, שעומד כאבן יקרה, אבן הזוהרת בחשכה, ומזכירה למי ששכח את נוכחות האור, את נוכחות האלוהים בכבודו ובעצמו, כאן ועכשיו, בבשר. אך מעבר לדרמה הגדולה, להתרגשות, להתרחבות, לאושר, שמביאה איתה התגלות, שמביא עמו המפגש פנים מול פנים – יש לשוב ולרדת מן ההר. וליישם כל זאת על פני האדמה.

חיים אתם בעידן שבו הכל חופשי ומותר. אין מגבלות כמעט. אין דרך ברורה ומסודרת, אין הנחיות ברורות בדבר מותר ואסור. וקדושת הבחירה כמו נותנת לגיטימציה לכל היצרים האפלים של האדם להשתולל ולהתבטא. ולא כך הדבר. משום שבמציאות האלוהית יש חוקים ברורים של מה ישרת את האדם במסעו אל האלוהות – ומה לאו. שכחתם זאת. בעטתם, מרדתם. ואפשר לראות את הכאוס הולך ומתגבר, הולך ומתגבר. וכשחוזרים אנו לקדושה של אותו מעמד נשגב, יכולים אנו לקבל בהכרה, בהכרת תודה ובקדושה, את אותם כללים, כללי דרך בסיסיים, על מנת לא יפגע האדם בחברו. על מנת לא יתעמר איש בשכנו. על מנת לא ינצל אדם את הסובב לו. וכשהוראות אלו מוטמעות בלבו של כל אדם ואדם הן כמו מַפתחות בסיסיים ביותר לחיות בשלום זה עם זו.

קחו לדוגמה את הציווי "אל תרצח" וראו כמה אתם רוצחים זה את זה. גם אם לא בפיזי – בשיפוט, בביקורת, בתחרותיות. כמה אתם רוצחים את האדמה, גוזלים את משאביה ללא תבונה. כמה כל אדם רוצח חלקים בתוכו, ממית.
וכך כל דיבר ודיבר. ביום שבו מסה של אנשים, אפילו ליום אחד, תמלא את עשרת הדיברות, תקיימם במלואם – ישתנה העולם. אך לשם כך צריך מסה קריטית.

המסרים של התורה הם פשוטים, נהירים לכל אדם, מאירים. מביאים דרך וכיוון. ובמהותם נועדו לכל אנשי העולם. מוזמנים אתם אנשים יקרים לחזור הביתה, אל הציווי האלוהי הראשון: ואהבת. ולקיימו בעולמכם. אין זמן ברוח, מה שהיה – זמין היום. זהו מעמד שמוזמן אליו כל אדם, כל בוקר, עם פוקחו את עיניו. להיזכר בציווי האלוהי הראשוני "ואהבת".

(כאן אני לא יכולה לשתוק יותר ומעירה, שאני דווקא זוכרת שהציווי הראשון הוא "אנוכי ה' אלוהיך". ושההנחיה "ואהבת" מיוחסת, שוב למיטב ידיעתי, לרבי עקיבא. נאוה לא משתגעת על זה שאני קוטעת אותם. השאלות שלי מוציאות אותה מה"מצב". אבל בכל זאת מתקבלת תשובה):
"ואהבת" מיוחס לקריאת שמע, ומכאן גם הקשר לדיבר הראשון, אנוכי ה' אלוהיך (נאוה: עולה כמו דימוי, שאם לוקחים את עשרת הדיברות, "ואהבת" היא כמו הילה שעוטפת את לוחות הברית, את הציוויים, כי הם ניתנו באהבה).
וכאן הבשורה החדשה, כאן המסר החדש: זה לא קול הגבורה שנשמע על פני הר סיני, זהו קול האהבה. כל דיבר ודיבר מכיל בתוכו אהבה עצומה וחמלה וידיעה כמה קשה יהיה ליישם זאת על פני האדמה.
וזה המסר של כל הפרשה: הכל ניתן באהבה, ללא כפייה, לא כמשהו חיצוני.
"אנוכי ה' אלוהיך" – זה כל אחד ואחד מכם. והבקשה שלנו בפגישות אלו זה להחזיר את כל האהבה לתורה – וכחוט השני תתחבר לה פרשה לפרשה, מתוך נקודת המוצא "ואהבת".
כשתושב האהבה אל התורה עוד ועוד אנשים יוכלו להתחבר אליה ולראות בה מקור מים חיים. וזאת אנו מבקשים להביא לעולם. להשיב את האהבה הביתה, למקום שנמצא בו בעיקר הדין, הפחד, האשמה, הציווי שכמו נכפה מלמעלה, היראה. וזה בבחינת להשיב עטרה ליושנה. להשיב את האהבה אל מקורותיה. ואנו מבקשים ממך להביא זאת לעולם, כי עתה זו השעה לחזור הביתה. ולדעת שאתם אהובים, שאתם ילדי האלוהים, שבאהבה נבראתם ושאתם האהבה עצמה.
ניתן לך לנוח עתה.

(אבל עכשיו אני ממש עצבנית. מיד עולים בי תכנים שמה להם ולאהבה. סקילת נשים נואפות, חתונה רק עם יהודים, עין תחת עין ושן תחת שן. חושבת על ההודים המתוקים שעושים להם פסלים ותמונות. חושבת על הלכות שיש בהן אפליה. חושבת על "מות יומת" מספר דברים)…

אנשים יקרים ואהובים. לאט לאט נפתחת לה תיבת פנדורה. שדים עמוקים, מסכים, הטעיות, פירושים חלקיים – מתנדפים להם כעשן. (נאוה: עולה דימוי של אש עזה ויוקדת, אש האמת. ושכל הדברים מתנדפים כמו עשן האש נותרת עזה, טהורה. ועולה עוד דימוי – חתך של גזע עץ. לכל טקסט יש שכבות רבות, טבעות רבות. הרבה תלוי בנקודת המבט של המתבונן. זה היופי של הטקסט המקראי. כל מפרש מביע את חותמו, חותם עולמו).
– עין תחת עין זה טקסט שנתון לפירוש? ומה הקשר למפרשים? אני קוראת בתורה ללא עזרים, ומבינה מה כתוב: שן תחת שן.
מתבקשת סבלנות, אורך רוח, התרה איטית, בהירות של נושאים מנושאים שונים. נעשה זאת צעד אחר צעד. יש לקרוא את הדברים, להפנים. לאט לאט, כל דבר בזמנו.
– אוקיי. אז אפשר אולי להתייחס לטקסט המופיע בפרשת השבוע שמעורר בי התנגדות? מה עם "לא תעשה לך פסל וכל תמונה". כל פולחן האלה והאדמה נעלם בגלל הציווי הזה.
ילדה יקרה ואהובה, "לא תעשה לך פסל וכל תמונה"… ובמלים אחרות: אל תגביל את האלוהים שבך. כי אי אפשר להגבילו. אי אפשר לשים לו מסגרות וגבולות. אי אפשר לצמצמו ולהאנישו. כשאדם מאניש את האל הוא מגביל אותו. הוא משליך עליו את פרשנותו שלו לגבי מהותו. הוא מקבע בו תכונות אישיות, אנושיות. והאלוהי הוא בלתי מוגבל, ולא בכדי נקרא "אור אינסוף". כשהאדם עובד פסל – הוא נעשה העבד שלו. הוא מאבד את כוחו כאדם.
– ומה לגבי טוטם וחפצי עוצמה?
אפשר ליצוק אנרגיה לחפצים שונים ולהשתמש בהם לצורכי ריפוי, למי שהמוחלט ערטילאי מדי בשבילו. כעוגן. כנקודת התייחסות ברורה. אך זה כמו הצגה. הצגה של ידע, של כוח. ומיד לאחר השימוש יש לחזור אל ידיעת האין-נראה, הנסתר. ובמיוחד בימים אלו שהכוונה היא ליצור את הקשר עמוק מהלב עם האלוהות ששוכנת פנימה.

עד כאן להשבוע. ומבחינתי, המון לחשוב עליו ועוד יותר לעשות.
באהבה רבה.

הראה עוד

21 thoughts on “ואהבת”

  1. תודה על כל התגובות מחממות הלב, על ההתנגדויות, על המלים המעוררות מחשבה.
    את כל הקשת אוכל למצוא בתוכי: את הכאב את רגעי הייאוש והתסכול את האי אמון את רגעי החסד והשמחה. את הפערים ואת העבודה הקשה.
    בחוויה שלי מושטת יד, האם אבחר לקחת אותה זו בחירה.

  2. הטקסט אינו אישי. הוא פונה לכל אחד מאיתנו, אבל לחלוטין מתייחס אלינו כאל ציבור. כאל מסה שיכולה לגלגל שינוי לטובה. להשיב את האהבה לתורה הכוונה לחזור ולהתייחס לתורה כאל מקור ידע וחיות שנובע מאהבה. ככה אני מבינה את זה. לשוב אל הידיעה, כי הכללים הבסיסיים שניתנו לנו כדי לא להפר את החיים ניתנו באהבה ובידיעה כמה קשה יהיה ליישם אותם -מתוך ידיעת וקבלת האנושי – אבל את זה כבר אמרתי. אבל אדגיש שבשום מקרה אין כאן הכחשה של החומר או של האנושיות. להיפך להיפך! אהוב את הרע שבתוכך, כמו שאמרת בדיוק.
    אני זוכרת את הפעמים הראשונות שלי בקריאת טקסטים כגון זה, ואת הספק שלי שהוליד חיפוש אחרי תקלות ואי-אמינות, או סתירות. ואני אומרת לך יעלה יקירתי, שתוך כדי התגובה שלך מתברר לי שדברייך תומכים היטב במסר…

  3. נו התאפקתי עד עכשיו …הכל טוב ויפה גלו כל מה שאת אומרת נכון כל מה שמחזיר אותך ל"סנטר" ראוי לך תקשור כזה או אחר , שיחות עם ישויות או עם המחוות של הישויות או עם אני גבוה כזה או אחר- אבל כשהוא מובא כאן כפי שהו למי הוא ניתן ולמה ?.. מה זה המשפט הזה? .ציטוט "ואנו מבקשים ממך להביא זאת לעולם, כי עתה זו השעה לחזור הביתה. ולדעת שאתם אהובים, שאתם ילדי האלוהים, שבאהבה נבראתם ושאתם האהבה ניתן לך לנוח עתה."
    מה הוא אומר- האם את גלו תפקידך להביא את האהבה לתורה ? זה מה שאני מבינה מהטכסט… ילד האלוהים הוא אחד ושמו ישוע כך בתרבות כך בפרשנות …-
    אנחנו נבראנו בצלם איננו ילדי האלוהים
    כל זמן יש תקלות שכאלה בטכסט זה זורק אותי החוצה המאמץ הנדרש הוא לעקוף את הטכסט ואז אני נשארת עם מסרים שאפשר לקרוא כמעט בכל ספר ניו איג' או הגותי אחר…יותר או פחות טוב באמת השתדלתי לקרוא ואפילו פעמיים , נשברתי באמצע כי הבעיות של השפה קפצו והתחזקו ביתר שאת – כוחו של טכסט כזה בעיני הוא אישי פרטי ואם היה מובא ככזה היה לי קל יותר
    והנה רונית מוסיפה – אהבת לרעך כמוך – בואו נשאל רגע איזה מן ציווי זה?? הרי הכי קל לאהוב את הרע…. לא ציווי לאהוב את "שונאך"את "חברך תאהב …" לא את "אויבך" לא את "האחר" את הרע והרע אולי הוא רוע – אני קוראת את זה שיש לאהוב את האפל את הצל , מתאים מאוד לחג הפורים שבו עם המסכה אני יכול להיות יותר אני מאני , להגיע למקום עד דלא ידע- המקום שיכול לשכוח את הטוב ולצלול אל הצללים לאהוב אותם כמוך כי רק משם נגדל מהמקום בו נכיר את הישות השלמה נאהב אותה על אנושיותה נחמול על עצמינו כשנפגוש את החלקים הקטנוניים הגמדיים כשנסכים ללכת בחושך הזוהר אז נוכל לגלות שיש בו אור והוא כה יקר – פרשס – ללכת באור השמש עם פנס גדול זה פאטתי
    אהב את הרע שבך – חבק אותו התאחד איתו במלואך – בשבילי זו האפשרות לטרנספר אותו. ההכחשה של הרוע היא הרוע בהתגלמותו היא מטפחת מפלצות – אם יש הכחשה של המוות של הכאב של החסר והאפל- הוא פורץ מהביבים ביתר שאת…הציווים שאנחנו לוקחים על עצמינו טאבויים, הם נדרשים בדיוק כי זה המקום שאנחנו חוטאים , הרי אין צורך לאסור על העריות אם אין גילוי עריות וזה ככל שאוסרים נפוץ ורב בדיוק כמו עם הדברות הצו ניתן כי האדם מועד העבודה של חיינו היא להכיל את המצווה מבפנים – מסע של 1000 שנה של אבולוציה מחכה אולי אפשר קצת לקצר… כשאלוהים ירד לגמרי לשכון בליבות בני האדם נוכל לברוא באמת בדיבור,,, העולם יהיה התגלמות והתגלות של אהבה אבל הכוחות שיעמדו מנגד אם לא נכיל אותם מראש יהיו רעים ומטילי צל מאין כמותם… .
    משה כשל במבחן הראשון שבו הביא לעםישראל את האימפולס של התודעה מההר .התודעה מה לעשות היא מכשיר של מרחב בחירה וחופש , פוגשת את האנושי במקום בו הוא הכי נמוך כי רק משם ניתן לעלות , להתעלות..העבודה היא להביא את הרוח אל החומר לא להכחישו
    כמו כן הפרדה מהסוגים האלה כמו לדחוק להכחיש לבטל את האנושי המתגלה במלוא הקשת … לא מאפשרת אחדות חיבור לאחד לקוסמי ורע ולאחר…, נכון שיש להפריד ולנקות את החלקים על מנת לחברם מחדש..אבל החיבור הוא קודם כל בפנימיות לקבל את האנושי על שללגוניו באהבה כה רבה כעיקרון לא כדת כזו או אחרת אלא מטא-דת
    לקבל שהצמיחה היא מהחלקים הלא מפותחים לקבל את המסרים והתדרים של היוניברס באמת ללא שיפוט ערכי כזה או אחר ואת גלו ישות מופלאה שכמוך שגם מעידותיך מלאות חן והאופן שאת נזכרת בדרכך מלא קסם והשראה
    הגורל מתגלה בפרטים הקטנים , אחרי הסימנים שהוא משאיר בתקלות שכאלה ..ניתן להתחקות על מנת להבין מה יעודינו איזה חלק של הדבר אנחנו מביאים לתיקון מה אנחנו נושאים כשאלת חיים דווקא מול הקושי ..מול הכשלון…- עבודת עומק התבוננות כמו שהנשימה מחברת למרחב הגוף ופותחת אפשרויות חדשות ..כך הארועים של חיינו מתחברים למשמעות
    טוב נו כדאי שאני אפסיק זה נהיה סלט

  4. זהו, שזה יותר דומה לקסם מאשר לרבותא. מבחינתי העזרה המוחשית שמגיעה ברגע שאני מסכימה להיפתח לעזרת המדריכים, שמלווים כל אחד ואחד מאיתנו כל הזמן, מחוללת ניסים. אני מכורכמת ועצבנית וסגורה ואז השיבושים לא מפסיקים לקרות לי בפרצוף. אני פתוחה לחיבור שיש לי עם ההדרכה העליונה, עם האני העליון, עם הנשמה – או איך שלא תקראי לזה – ואז יש לי פרופורציות. כיוון. תמונה רחבה יותר. ראייה פתוחה. קלות באזור הלב.
    ומה לעשות שאני, ג.ש יישות אור מוחשית וגו', מתכסה בעפר השכם והערב? וצריכה, כמו יהלום לא מלוטש, לקבל טיפול מידיים מיומנות, כמו של פרסי בבורסה ברמת גן…
    ואני שוכחת את עצמי, את מהותי, את ייעודי, את הכיוון שלי – מה זה בקלות. עם כל טלפון מהאיש מהבנק, עם כל טרקטורון דורסני בחוף הים, בחיפוש פתרונות מול שותפים שאינם מדברים את שפתי. חסר מתי? שוכחת שוכחת. את יופיו של הגוף. את טובו של הלב. את עושרה של הנשמה. שוכחת כמו טמבלית כמה שאני אהובה על ידי אלוהים ואדם.
    וגם את. אחרת, מותק, מאיזה סיבה את, אמנית יוצאת מגדר הרגיל שאני לא נתקלתי עוד בשכמותה, לא עשירה כקורח ומוערצת בעולם ועוד דואגת על המינוס? שכחת את מהותך.
    העובדה שאין להתווכח איתה היא שאנחנו ממוסכים. במיוחד עכשיו. וברגעי החיבור עם כבודם, כמו שאת אומרת, הערפל קצת מתפזר ואני נזכרת. אני יכולה להרגיש בשמחה שאינה תלויה בדבר. וגם באהבה. את אותה נוכחות מתפשטת ומשמחת. ואז אני נזכרת גם בעצמי.

  5. ואת כל זה את הרי יודעת בלי התיווך של ידעל, אז מה הרבותא..? אז מה אמר כבודו, ישות אור מלאת אהבה ,שאת ,גלית שביב הישות אור המקורית האמיתית והמוחשית , לא יכולה להגיד לעצמך ??? איפה החידוש? איפה המשהו שלמענו נסיר את האוזניות הקוסמיות שלנו ונגיד.."מה?…מה הוא אמר.." ולא נתקתק אותו הלאה?

  6. ברור לך עמלמול אחותי שאני בכלל לא זוכרת מה עוד רציתי להגיד לך אתמול. והיום למזלנו יום חדש של בחירה.
    בכל "האימונים החדשים" (אבל גם בשיטות תרגול מזרחיות שונות) מדברים על זה שאם צורבים מסר לתוך ההארד דיסק של המוח, נוצרות שם דרכים חדשות של מחשבה ופעולה במקום אלו הישנות. למשל: אני חי בשפע, אני ראוי לשפע, אני מייצר שפע ומעניק שפע. לעומת תבנית שנחרשה מיליוני פעמים ונהייה שם אוטוסטראדה סטייל יפן: אני עני, קשה לעשות כסף, צריך להתאמץ מאד כדי לחיות בשפע, לא מגיע לי כי ההורים שלי גם חיו בצמצום, אין אין ולא יהיה וצריך לחסוך. למשל.
    אז בכל השיטות האלה, כולל ביירון קייטי ודומותיה, ממליצים להקליד נתונים חדשים למוח מדי יום וליצור סינפסות חדשות במוח. מה שנקרא "כביש עוקף דפוס ישן". אומרים שאם מתרגלים את זה 30 יום רצוף דפוס החשיבה משתנה.
    אבל אני (בינתיים) אין לי סבלנות ומשמעת לשנן 30 יום. ובגלל זה נתקלת, כמו רבים מאיתנו, בדפוסים הישנים. אני מזהה אותם כבר, את השועלים הוותיקים, ולא בא לי עליהם יותר. הם לא מובילים אותי למקום שאני רוצה באמת להיות בו.

    וזה הסיפור. לבחור באיזה צד אנחנו בכל רגע ורגע. זה שהתמצבנו כאן בעיני עצמנו בתור "הטובים" (נגיד) זה לא מספיק בכלל. ידעאל היקר נתן לדוגמה את "לא תרצח". רק מאז שהדברים נאמרו, מיום ראשון בצהריים, תפסתי את עצמי בשיפוטיות רצחנית (אופיינית) איזה עשר פעמים. זה לא פרקטי מותק? אז מה כן? בשבילי זה הכי פרקטי בעולם. לקבל כלים איך להתבונן על עצמי כל רגע מחדש ולבחור באיזה צד אני. ובגלל שהאנושות כל כך סתומה ומפגרת, אנחנו צריכים לשמוע את זה שוב ושוב, מה לעשות? מיליוני שנים ועדיין יצר האדם רע מנעוריו (משפט שבעצם אני לא סובלת). אז אולי: מיליוני שנים כאן ועדיין לא ברור לנו מה זאת אהבה.

    ועוד דבר שמיוחד כאן בעיני היא ההתייחסות אלינו כאל קולקטיב שמסוגל לחולל שינוי. ותסכימי איתי ששינוי נחוץ כאן בבהילות. מספיק שאני מסתכלת על הבריכה של הקטנות ולא יודעת אם כשהן תהיינה אימהות הן יזכו לצפות במחזה המרהיב של שתי פיות קטנות משתוללות בבריכת פלסטיק ענקית בגינה.

    יש לי ויכוח קבוע עם אבא שלי, שרק יהיה בריא כפרה עליו. הוא קונה מים של מי גדי. ואני מתעצבנת עליו ואומרת שוב ושוב שמי גדי מייבשים את עין גדי. ושעדיף אפילו לקנות מים תוצרת חוץ. אז הוא אומר תמיד: מה זה כבר ישנה אם אני לא אקנה מהם? הם מוכרים הכי הרבה כי הם הכי זולים. ואני מתעקשת ואומרת: כל אחד עם מה שהוא יכול לעשות. ואז הוא תמיד אומר: אל תבלבלי את המוח.
    מתוק אבא שלי, יש עניינים שהוא לא מבין בהם בכלל, אבל אני אוהבת אותו.
    אז אל תגידי לי מי-אני ושמי-אני. את אשה עם הרבה כוח במוח. באמאשלך עמליה.

  7. לא מדברת בשם ידעאל, כמובן, זה גדול עלי. וגם התייחסות מפורטת לכל נקודה ונקודה בהמשך, יקירתי. אבל רק דבר אחד בינתיים, שנאמר בינינו כבר פעמים רבות: עניין הבחירה.
    ידעאל (שמבחינתי פשוט מביא ידע אוניברסלי ולפיכך שמו, ויכול להיות שהוא יתקן אותי בהמשך, אין לדעת) מדגיש בעיני במסר הזה דבר חשוב אחד: לא קל לחיות כאן, על האדמה. והכללים הבסיסיים שניתנו לנו כדי לשמור על עצמנו ואחד על השני ניתנו מתוך ידיעה וחמלה שיהיה קשה ליישם. בטח קשה. אבל מה עדיף, לעשות "ערימת ילדים" ולשבור את הכלים ולהיכנס לתוהו – או לבחור ולחשוב כל רגע באיזה צד אנחנו. כי כשנכנסים לתוהו הכל מתחיל להשתבש. אנחנו יודעים איך זה. אתמול רק בגלל שמשהו הלחיץ אותי בטירוף נתקע לי האוטו, שמתברר שהוא בסדר גמור אחרי שלוש שעות בגשם ומכונאי של שגריר. זה מאד קל ליפול לשם.
    התוהו כאן מעבר לפינה, ואני נזהרת בפינות. וזה אומר למשל שאני שמה לב למחשבות מורידות ומדכאות, על עצמי ועל העולם, למשל על המינוס. בוחרת למרות הקושי לחלום, לראות את עצמי ואת האחר בנקי, משתדלת לא בשיפוט. וכל הזמן כמובן נכשלת. אבל זה בסדר, אני בנאדם. ומודגשת כאן גם ההפרדה בין התפישה שלנו את כללי הבסיס כמונחתים מלמעלה, כשופטים, כמבקרים, כדנים – לבין מהותם, שהם ניתנו באהבה.
    אני באמצע של להקריא את מטילדה והפיות מצווחות כבר מאחורי. המשך יגיע.

  8. מאז שיצא המאמר הזה לאויר אני קוראת בו. בערך פעמיים ביום. הוא מצליח לעצבן אותי כל פעם מחדש.בהתחלה ובסוף, כל פעם מחדש הוא נותן לי את תחושת ה"..אהה… אז מה… מה בדיוק רוצים ממני.. שום כלום .." הזו של אינפורמציה שאין לי מה לעשות איתה.
    עוד מסר מעצבן על אהבה סבלנות כמה האנושות אהובה וחשובה. ודי נמאסתם מכל התיקשורי לופטגעשאעפט האלה…
    ובכלל ,ישויות שקוראות לעצמן "ידעאל" נראות לי מלאות אגו לפחות כמו האיש הכי חכם בעולם שקורא לעצמו "החכם באדם".ומלאכים… טוב.. נו באמת.בקיצור ,הטקסט הזה ממש לא עושה לי אור , לא אהבה, לא סבלנות, ולא מיקרומיליליטר של חמלה אנושית..
    כולנו מטפסים בהר , כמו משה, לקבל את ספר החוקים שלנו. לחלקינו יהיה זה ספר אישי מאד שאיש מלבדינו לא יוכל להבין וחלקנו יקבלו ספר אוניברסאלי יותר. ספר שנוכל לחלוק עם אחרים.ומשה, שבילה 40 יום בויפאסאנה של הלייף, קיבל את ספר החוקים מס 1,הספר שטוב לכככווולללםםם.ומה עושה משה שיורד לו כך ,פיזית וסימבולית, מההר של ההארה אהבה אושר חמלה זכות וברות לבב… מה עושה משה כשיורד לו כך אל בני האדם ,אל ארץ, אל החיים מציאות חשבונות הבנק והארנונה. ?? חוטף את הקריזה של החיים ושובר על המקום את ספר החוקים של ככככווולללםםם. ככה משה!! ישב למעלה . דיבר עם אלוהים. כתב כתב כתב… ירד למציאות .. הלך האור הלכה ההארה ונשארו שברי שברים של חוקים… והיה צריך להתחיל הכל מהתחלה.

    ומי יודע ,אולי מה שנכתב בפעם הראשונה זה לא מה שנכתב בפעם השניה. ואולי בעיקבות התקרית הזאת משה הבין את חולשותיהם של בני אנוש ושינה את המסר..? בקיצור,מי אני ,שלא טיפסתי בהר ולא קיבלתי מסמך כלשהו מישות אלוהית כזו או אחרת, מי אני ,שאחזיק פה תדר מואר ליותר מרבע שניה כל פעם.וזהו. אין כבר כוח למסרים האלה ,שתאכלס- אין מה לעשות איתם.

    יש משהו קצת יותר קונקרטי , בבקשה, ידעאל.

  9. "כי מציון תצא האהבה
    יפה זכורה נעימה
    כמו שחיכינו לה אלפיים שנה בארץ רחוקה.
    כי מציון תצא ההבנה
    שלמה זכורה נעימה
    כמו ששמענו אותה בפעם הראשונה בארץ רחוקה.
    מספרת על השקט על האדם לוקחת אל כל המקומות הטובים שבעולם
    לוקחת אותי אותך ובכלל
    כי מאדם יוצא דבר אלוקים
    מוכר שלם מבפנים
    כמו ששמענו אותו בפעם הראשונה
    בארץ רחוקה.
    כי מציון נצא אל העולם
    יפים מחוזקים ביחד .
    כמו שעמדנו שם בפעם הראשונה בארץ רחוקה
    ונדע אז כולנו את הדרך חזרה
    נשמח ונבין שכל זה קרה.
    יהי ערב יהי בוקר יום השביעי
    כי מציון תצא האהבה
    יפה זכורה נעימה
    כמו שחיכינו לה אלפיים שנה בארץ רחוקה
    מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים
    הללויה."

    גלו יפה , פעם פגשתי את עצמי לפני איזה אלף שנה וראיתי שם אמת יפה על אהבה ,סיפור אינטימי לספר באוזנך באיזה יום. כשקראתי את מה שכתבת נזכרתי בטקסט הבא שהוא לא שלי ואני אוהבת אותו ואת הלחן והשירה שבאים איתו ,שירת העשבים שנת אלפיים ושמונה לספירת הנוצרים..לא יודעת מי חתום עליו לדעתי -יונתן רזאל .

כתיבת תגובה

Close