2012 זה עכשיוניו אייג'

ירח חדש בטלה – 3 באפריל. מהיר ועצבני!!

[מאת: גלי ליבנה]


"Everything about yesterday has gone with yesterday.
Today, it is needed to say new things." – Rumi

הרבה אירועים דרמטיים קורים על פני כדור הארץ בזמן האחרון והחודש הזה נראה לא פחות מלא פעילות מקודמיו, ואף יותר. בעצם הכול החל כבר מקיץ 2010, שבו נזרעו הזרעים לתחילתו של שינוי אינטנסיבי שקורה עכשיו. אפשר להגיד שהגענו לשיא דרמטי במיוחד עם רעידת האדמה ביפן, שמכינה אותנו למעבר של נפטון בדגים, שהוא גולת הכותרת של החודש הזה.

רעידת האדמה והצונאמי ביפן קרו בזמן שאוראנוס עבר ממזל דגים למזל טלה. ביום של רעידת האדמה והצונאמי אוראנוס היה עדיין בדגים, ולמחרת כשעבר לטלה אירעו הפיצוצים בכורים הגרעיניים. אוראנוס קשור לאנרגיה הגרעינית, ולכן לאירועים האלו תהיה משמעות קריטית מבחינת האנושות בנוגע לגרעין. בעיקר בגלל שהמעבר של אוראנוס למעלת האפס בטלה, שהיא בעצם תחילת גלגל המזלות, האירוע מציג את הטון לשהות של אוראנוס ב- 7 שנים הקרובות בטלה.

החודש יש לנו הצטברות דומיננטית של פלנטות במזל טלה, מרקורי בנסיגה ומעבר נפטון לדגים. הארכיטיפ של טלה מביא איתו אנרגיה חדשה. אנחנו רוצים לפרוץ את הגבולות המוכרים, ליצור לעצמנו זהות חדשה, עם פרץ של אנרגיה, מוטיבציה, רעיונות יצירתיים ויוזמות. הטלה חונך את עצמו ולא מחכה שאחרים יעשו זאת בשבילו. הוא לוקח את העניינים בידיים ומתחיל לפלס את דרכו.

חשוב לזכור שזו אנרגיה מאוד לא מגובשת. הכול בהתחלה, זורעים זרעים, אולם התחושה הכללית היא שהקרקע לא תמיד יציבה מתחת לרגליים. כמו כן, חשוב לזכור להתמקד ולא ללכת לאיבוד במגוון האפשרויות שנפתחות בפנינו. האתגר בטלה הוא לקחת אחריות על חיינו, מבלי להסתמך על אחרים. זה דורש אומץ ויכולת להתמודד עם חוסר הודאות. כמו קלף "השוטה", גם הטלה יוצא לדרך בתמימות ומתוך אמונה שהוא יוכל להתמודד עם מה שיגיע לדרכו.

אוראנוס ויופיטר בטלה עדיין מביאים איתם את הצורך לשנות ולצאת לדרך חדשה, לבנות חברה שמבוססת על שיוויון וגם למחות על מה שחשוב לי ואיפה שאני רואה את חוסר הצדק החברתי. מרס שעבר גם הוא לטלה יפגש עם כל הפלנטות וגם עם פלוטו בגדי וסאטורן במאזניים במהלך החודש. זה אומר לנו שהאנרגיה המרסיאלית הזו תקבל חיזוקים רציניים. התאריכים המועדים לפורענות הם בעיקר 4, 11,9, 18, 19 באפריל וסביב ה-1 במאי.

בתוך כל זה מרקורי נמצא בתהליך הנסיגה שלו במזל טלה עד ה-25 באפריל, ואנחנו צריכים לצאת מהטייס האוטומטי ולהתחיל למצוא פתרונות יצירתיים. זה זמן טוב לעבוד על הכעסים שלכם, לבדוק את הדיאטה שלכם, לשאול שאלות ולפקפק גם במה שאתם עושים. כדאי לחשוב פעמיים לפני שקופצים לבריכה ריקה ממים… כל האנרגיה הישירה של טלה תקבל פה עוד תוספת של הבלתי צפוי, ובאמת קשה לתכנן דברים, וכדאי לא להתחייב עד הסוף, אלא תמיד להשאיר קצת קצוות פתוחים.

נראה שמה-18 באפריל עד סוף החודש מרקורי יצור מפגשים עם עוד פלנטות שנמצאות בטלה וגם עם סאטורן במזל הנגדי מאזניים. זה יכול ליצור עוד מתחים בנסיגה הזו, ולגרום לנו לעבוד יותר קשה. כמו כן המפגש עם סאטורן שגם הוא בנסיגה, נותן לנו את נקודת המבט השונה על המסגרות שאנחנו נמצאים בהן, בין אם קשרים זוגיים או מקומות עבודה וכו'. יכול להיות שתרגישו שזה הזמן להתחיל לחפש עיסוקים חדשים, מקומות חדשים או להיות בזוגיות שבנויה קצת אחרת. יכול להיות שגם תרגישו שלא מבינים אתכם או שמבקרים אתמה שאתם אומרים. זה זמן טוב להתיישר עם המילים שאתם בוחרים ולבדוק את עצמכם.

כל ההתניות החברתיות לא יחזיקו מעמד, ויהיה מעניין לראות מה יקרה בזירה הפוליטית, שיכולה להיות מושפעת מאוד מבחינת המבנה שלה בכל העולם. מה שכן, המצב הפוליטי יכול להתדרדר בקלות מדיי למקומות שאולי אח"כ יראו מיותרים. נקווה שלפחות ישראל לא תנקוט בצעדים פזיזים מדיי בהשפעת מרס בטלה.

תמצאו עוד מידע על הנסיגה של מרקורי בקישור.

נפטון חוזר הביתה וזה קורה ב-4 באפריל! מעברו של נפטון למזל שעליו הוא שולט, מזל דגים, הוא בהחלט אירוע שיכול לתת משמעות חדשה לגמרי להמלצה לזרום עם החיים. נפטון מלמד אותנו שיש דברים שהיו כאן לפנינו ושיהיו כאן אחרינו, ולכן אנחנו בעצם מתמודדים עם כוחות גדולים מאיתנו.

נפטון בדגים קשור גם לטבע, למשאבים טבעיים כמו נפט ומים. ועם נפטון אנחנו לומדים לא לקחת דברים כמובנים מאליהם, להגיד תודה על מה שיש לנו, ולחדש את האמון במערכת היחסים שלנו עם החיים. לפעמים זה אומר שנרגיש שדברים לא בשליטה שלנו, אבל ברגע שהגל מגיע כדאי לרכוב עליו ולא נגדו.בצורה פחות חיובית נוכל לחוות איבוד של המשאבים האלו אם לא נבין שהם לא ממש בשליטתנו.

עוד דברים שקשורים לנפטון בדגים הם: צורך לאחד גבולות, צורך להשוות בין האליטות לעניים, העם מקבל את רשות הדיבור ("אביב העמים" קרה כשנפטון היה בדגים ואוראנוס בטלה – בדיוק כמו עכשיו), יכולות להיות התפרצויות של מגפות ומחלות מדבקות, מחסור במשאבים, איתני הטבע יכולים להשתולל ולעשות כרצונם ובגדול אנחנו צריכים להסתגל לחיים שלא בטוח שרצינו… יש פה פוטנציאל כאוטי מצד אחד, אולם אנחנו עדיין יכולים להתמודד עם כל דבר שיגיע, אם נבין את רוח הזמן וננקוט בגישה המתאימה של קודם כל כבוד לאדמה, לים ולחיים בכלל.

אז עם הכול ביחד יש לנו אנרגיה פראית, שורשית, טבעית ומאוד ראשונית. יש לנו הרבה חוסר ביטחון מצד אחד, ומצד שני יכולת לצאת מהשכל ולעשות דברים שהחיים מזמנים לנו בהתלהבות ובאומץ. דברים יכולים לאבד פרופורציות בקלות, ויהיו עליות וירידות בקצב מהיר מאוד. לכן חשוב למצוא את הדרכים שלנו לשמור על האיזון הפנימי, ולתת ללא צפוי להיכנס לחיינו עם קבלה, חמלה והבנה שכולנו חלק משלם אחד גדול.

אלו זמנים שבהם חשוב עבורנו לטפח את הקהילה שמסביבנו, ולהבין שכל מה שנעשה ישפיע על האחר, ושוב עלינו, לטוב ולרע. המעורבות האישית שלנו בכל דבר, כמו גם לכוון את הפעולות שלנו למטרות גדולות מאיתנו ולכלל חשובים כדי שנוכל לשרוד את התקופה ולצאת נשכרים.

המהפכות, ההפגנות,רעידות האדמה והמפגש עם איתני הטבע עדיין יהיו נוכחים מאוד בחודש הזה, ועד מאי לא צפויים יותר מדיי שקט ושלווה חיצוניים. מצאו אותם בפנים.

תאריכים מרכזיים בחודש אפריל:

3 באפריל – ירח חדש ב-13 מעלות טלה בדיוק מול סאטורן במאזנים, מה שהופך את המאורע יותר אינטנסיבי ותובעני. כל פעולה שנעשה צריכה להיות מיושרת עם החוקים האוניברסלים, והתגובה לכל פעולה שנעשה תהיה מיידית, ולא אחת תיווצר תחושה של מוגבלות מסוימת.

צמידות מרס ואוראנוס בטלה – החודש הזה מתחיל בערך עם כל דבר אפשרי…היזהרו מתאונות, חתכים, אזנו את מערכת העצבים עם מיץ סלרי ותרגול יוגה ומדיטציה. נתבו את הכעסים שלכם בצורה חיובית.

בגזרה הפוליטית חברתית עלולים להיות אירועים כמו עוד שביתות, הפגנות ובמקרים גרועים פעולות אלימות. לכן חשוב לדעת לנטרל את השליליות בחיינו, ולנסות לשמור כמה שניתן על שלווה פנימית וחיצונית.

9 באפריל – צמידות שמש ומרקורי בנסיגה – זהו אחד הימים החשובים בנסיגה של מרקורי, וגם פלוטו עובר לנסיגה בדיוק בזוית למרס. ימים שיכולים להיות יותר אינטנסיביים, ולצערנו גם אלימות ומאבקי כוחות יכולים לקרות. שמרו על איפוק ואל תדחפו בתור של הסופר.

10 באפריל – מרס, פלוטו והירח יוצרים זוויות אינטנסיביות אחד לשני, יום שיכול להיות מאוד טעון רגשית.

20 באפריל – השמש עוברת למזל שור

18,19,20 באפריל – הירח המלא, מרס ומרקורי בנסיגה בצמידות בטלה ובמולות לסאטורן. נראה שליל הסדר יהיה עם אקסטרה אירועים, והרבה חוסר שקט.

21,22,23 באפריל– ונוס עוברת לטלה גם היא ונצמדת לאוראנוס עם זווית לירח בגדי– מערכות יחסים וענייני כספים יכולים לקבל תפניות מפתיעות. יוזמות חדשות בתחומים האלה, אולם חשוב לשמור על ראש פתוח ולא ללחוץ על אחרים להתחייב. לא מומלץ להשקיע כספים בצורה רצינית עד סוף החודש.

25 באפריל – מרקורי חוזר להילוך ישיר בדיוק במעלה שבה היה הירח המלא ובמולות לסאטורן

1 במאי – גראנד פינאלה עם צמידות ירח, יופיטר ומרס בטלה – כל מה שלא הספקתם- זה היום לתת עוד דחיפה ליצירה או לפרויקט שלכם. נסו לא להיסחף בויכוחים אידיאולוגיים, דתיים וכו'. שמרו על מתינות.

3 במאי – ירח חדש בשור. נשמח לקצת שקט ושלווה בבקשה….

החודש נראה די אינטנסיבי ומלא פעילות, וחשוב לזכור שכל האנרגיה הזו יכולה לשמש אותנו בדרכים חיוביות ומעוררות השראה. ליצור, לעשות, ליזום והעיקר לא לפחד כלל! צאו לדרך והשאר כבר יסתדר.

סיטאלי פראניאמה לסיום:
תרגול נשימה יוגי מומלץ לקירור הגוף והרגעה מכל האש הטלאית והלחצים האוראניים, עוזר גם בשחרור הכעסים והפחתת החומציות בגוף. מתאים מאוד להרגעת האנרגיה הטלאית ולאיזונה. לתרגיל >

ברכות לשפע, אהבה ויצירה

גלי

www.galilivneh.com

שיעורי קונדליני יוגה בהנחיית גלי ליבנה מתקיימים בימי שלישי בשעה 20:00 עד 21:30 ב"סטודיוגה", רחוב רבי עקיבא 11 בפרדס חנה. השיעורים פתוחים לכולם בכל הרמות, עם או בלי רקע קודם בתרגול יוגה. שיעור ניסיון ב- 35 ש"ח. פרטים נוספים כאן.

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close