2012 זה עכשיוטורים אישיים

ירח חדש בעקרב

[גלי ליבנה]

שלום לכולם,

כאילו לא היו לנו מספיק דרמות והתרחשויות מסעירות בשנה האחרונה, אנחנו נכנסים לתקופה של כמה חודשים שיכולים להיות קצת אינטנסיביים. בתכנית האמנותית הרבה עקרב, כמה ליקויים ועוד כמה זוויות מחשלות… קצב החיים שלנו מואץ מכל הכיוונים ולכן ההתפתחות שלנו גם היא מאותגרת ואנחנו צריכים לחזק את מערכת העצבים שלנו, כדי להתמודד טוב ונכון יותר עם כל מה שקורה. הנה קישור למדיטציה פשוטה אך עוצמתית לעבודה על מערכת העצבים: מדיטציה

עקרבמפת החודש הזה מתחילה עם ירח חדש ב-3 מעלות עקרב, שיוצר די הרבה זוויות לפלנטות כבדות אחרות, וזווית מדויקת של מרס באריה לוונוס בעקרב, זווית שכבר התחילה לפני כמה ימים. אנחנו יכולים להבין שמצפה לנו חודש אינטנסיבי מהרגיל, חודש שמביא איתו נושאים של התלהבות, תשוקה, יצירתיות והרבה הרבה דרמה, אולם הזוית הזו יכולה להיות גם אלימה או כואבת, מעלה כעסים עמוקים לפני השטח ואם נשברות לכם הרבה כוסות, צלחות או נורות נשרפות, זה סימן לכך שהאנרגיה הזו מתעלת את עצמה כדי שלא יקרה משהו אחר, פחות נעים.

מבחינה כלכלית, זה לא חודש שהייתי ממליצה להשקיע כספים. הכלכלה גם ככה לא יציבה, ועם הזויות של מרס וונוס, יופיטר בנסיגה בשור שכבר הוכיח לנו שהעניינים בבורסה יכולים לסבול בקלות ממאניה דפרסיה קלה, כדאי לשים לב החודש להוצאות שלכם, ולהיות עם היד על הדופק.

מומלץ לעבוד על האיזון של הצ'אקרות התחתונות – המשולש התחתון, ולנסות לחזק את תחושת הביטחון והערך העצמי שלנו, כי אלו ימים שבהם אנחנו יכולים להרגיש חסכים שעולים לפני השטח, וגם התנהלות שלנו או של אחרים מסביבנו יכולה להוביל למאבקי כוחות ושליטה רציניים. וכן, הכוכבים משפיעים בצורה די דרמטית על המפה של מדינת ישראל, וכולי תקווה שלא יהיו התעוררויות מיותרות, דוגמת השריפות בגליל וכו'.

עוד תהליך מעניין שקורה בשמיים הוא המולות המתהווה של מרס לנפטון. מרס נמצא כרגע במזל אריה ולאט לאט מתקרב לסוף המזל, שם יהיה ממש מול נפטון בדלי ומיד אח"כ יעבור למזל בתולה. כך שיוצא שנרגיש את המעבר הזה ממש עד סוף החודש. כשמרס ונפטון נפגשים צפו לבלתי צפוי, סעו לטיול באפריקה (גם הספארי טוב…) או מצאו לכם מטרה נעלה שמקדשת את כל האמצעים והילחמו למענה. אם אכן המהפכה החברתית תחזור לרחובות כפי שמבטיחים לנו, דברים עלולים לצאת מעט משליטה ולהבעיר את העניינים יותר ויותר.

אולי ראש הממשלה הנכבד שלנו, חשב שחזרתו המבורכת של גלעד שליט תעלה את הפופולאריות שלו ותשכיח את הבעיות החברתיות. יש סיכוי לא רע שהוא יגלה שטעה טעות חמורה. המולות הזו של מרס ונפטון תהיה גם על המרס במפת הלידה של ביבי ושל מפת ישראל (שניהם נמצאים אחד ליד השני), יכולה לשבש לו קצת את התכניות, וזה לא הזמן לעשות טעויות, אבל עם זאת עושים אותן. בפעם הקודמת שהיה מעבר כזה היו לנו את המשטים לעזה וכולם זוכרים את ההפתעות והעניינים שיצאו משליטה. למפגש הזה יש פוטנציאל כאוטי מטבעו, ולכן כדאי לנסות באמת לזרום בעדינות ובחן עם מה שהחיים מזמנים לנו, לא להלחם בתחנות רוח ולהתחבר לאנרגיות הריפוי של הלב.

יהיה גם נחמד לראות החודש את מרקורי וונוס נשארים בצמידות אחד לשנייה למשך תקופה, יעברו יחד ממזל עקרב למזל קשת, ויהיו יחד על ראש דרקון של הירח. במשך הזמן שהם בעקרב הם יהיו יחד בזויות למרס באריה ואח"כ לנפטון בדלי, שיכולות להיות מאתגרות יותר, אולם לאחר שיעברו לקשת האנרגיה תשתנה קצת ונעבור מהעומק של העקרב אל הרב ממדיות של הקשת.

הקשרים בין מרקורי וונוס מביאים איתם חיבור של הצרכים החברתיים עם האינטלקטואליים ועם תחושת הערך העצמי והסיפוק העצמי שלנו. בעקרב שניהם יכולים להביא צורך גדול לחקור ולהעמיק בחיים, במערכות יחסים, להתמודד עם המגבלות והכאב שמסביבנו כדי לברוא לעצמנו מציאות חדשה ומשופרת. עם העקרב תמיד אנחנו בפעולה ובחקירה, אין רגע לנוח כי הרי העומק של החיים הוא בלתי נגמר. זה יכול ליצור תחושת חסך גדולה או תחושה של רעב בלתי נגמר, שמגיעים מתחושה פנימית שאין לי כלום להציע ולכן אני אלך לחפש זאת אצל אחרים.

חשוב לשים לב לתקשורת בזוגיות ובקשרים עם אחרים בכלל. הצמד הזה יהיה גם בזוית למרס והשילוב יכול להגביר את הצורך לעשות משהו משמעותי שלי, צורך לתת לעצמי לגיטימציה להיות נוכח. אולם, כשזה קורה בהגזמה ועם דרמות מיותרות, זה יכול להוביל למקומות שבהם נרגיש שאנחנו נלחמים באחרים כדי לתת לעצמנו זכות קיום. זה כמובן לא המקום להתחיל ממנו, ותחושת הערך העצמי שלנו צריכה להגיע ממקום שקט ובטוח בעצמנו, מהגרעין או הבסיס שלנו, ולא מבחוץ.

אז העבודה שיש לנו בחודש הזה תביא איתה אתגרים, כמובן בהתאם להשפעה של הכוכבים על כל אחד באופן אישי, לפי מפת הלידה האישית שלו, אולם דבר אחד שחשוב לזכור הוא שהאנרגיה הלוחמנית נמצאת באוויר. יכולים לעלות הרבה כעסים שיצאו החוצה במאבקי כוחות מיותרים. אז כאשר אנחנו יודעים את זה נוכל לעצור רגע לפני שמגיבים באגרסיביות או בכוחנות ולשאול את עצמנו מה באמת קורה פה. לא להיסחף רגשית ומיד להגיב בחריפות, לא לתת לרגשות שלנו לנהל אותנו, אלא לנסות להישאר נייטרלים, מתוך הבנה שגם הצד השני עושה את אותה העבודה והמאמצים כמונו.

מתחילת נובמבר יש יותר דגש על מזל קשת, כאשר ב-22 בנוב' גם השמש תעבור למזל. האנרגיה הקשתית ביחד עם מרס באריה מביאה הרבה אש ועשייה לחיינו. יכולים להיות רעיונות חדשים, יוזמות וצורך להתרחב מעבר לגבולות המוכרים שלנו אל מציאות רב ממדית. עם הקשת אנחנו רוצים שלחיים שלנו תהיה יותר משמעות, שאותה נחפש בדרכים רוחניות שונות, לימודים, נסיעות למקומות רחוקים, מסעות שמאנים, תהליכים דתיים ועוד.

עם זאת הקשת מביא אותנו גם להיסחף עם ההתלהבות והחזון שלנו, ואנחנו יכולים בקלות ללכת אחרי האנרגיה הזו ולוותר על כל דבר ממשי בחיינו. או במילים אחרות, להתנתק מהמציאות. מה שאומר שעם הציפיות מגיעות האכזבות, ולכן חשוב גם לדעת לווסת את האנרגיה הזו בצורה מאוזנת ולזכור שההתעצמות וההתרחבות שמביא הקשת יכול להגדיל את שאר הדברים שיש בחיינו, לטוב ולרע.

תחילת הירח החדש הבא מביאה איתה את תחילת עונת הליקויים, והאנרגיה הזו יכולה להיות מורגשת כבר בחודש הזה. עוד על הליקויים והשפעתם בחודש הבא…

מה עוד יהיה לנו החודש:

28 באוקטובר: השמש בעקרב ופלוטו בגדי יוצרים זווית ליופיטר בשור

1 בנובמבר: מרקורי וונוס בעקרב בסקוור לנפטון בדלי, שילוב שיכול להביא איתו הזדמנות לחיבור בין הצ'אקרות העליונות והתחתונות, עבודה על יצריות ויצירתיות, צורך לחקור את היקום ולהתחבר לידע קוסמי מעמיק ומסתורי…

2 בנובמבר: ונוס ומרקורי עוברים במהלך היום למזל קשת ובימים הקרובים יהיו גם בזווית לאוראנוס בטלה. השילוב הזה יכול להביא איתו משב רוח רענן, פרויקטים ויוזמות חדשות, יתכן גם בתחום החברתי וגם בתחום האישי, הרבה יצירתיות, חזון ועשייה למען יצירת עתיד חדש ומשופר.

7 בנובמבר: מרס באריה מול נפטון בדלי – ראו הרחבה למעלה.

הירח בטלה נצמד לאוראנוס ויותר מאוחר יוצר זווית סקוור לפלוטו בגדי, והכול ביחד יכול להביא ליום מאוד טעון מבחינה רגשית עם הרבה מתחים. אנשים יכולים גם להרגיש צורך להזדהות באופן אישי עם המאבקים החברתיים. נקווה שהזוית של מרס נפטון תביא להתגייסות כללית של כולם למען מטרה גדולה יותר.

11.11.11 – היום שכולם מחכים לו…ביום הזה יש ירח מלא בציר עקרב/שור, שיהיה מדויק קצת לפני חצות, בדיוק בין המעבר מה-10 ל-11. רבים רואים ביום הזה יום מיוחד בגלל המספר 11, שהוא מספר שמייצג מאסטריות כמו גם התיישרות עם היקום והגעה למצב של אחדות והתעלות. בהחלט מספר גבוה, רק ששכחו את ה-2 ב- 2011….בכל מקרה הירח המלא בעקרב/שור יכול להיות מאוד עוצמתי רגשית ומאוד יצרי. שמרו על איזון של הצ'אקרות התחתונות…

באותו יום גם מרס עובר למזל בתולה בדיוק מול כירון בדגים ובזוית נוספת לאוראנוס בטלה: ומביא איתו אנרגיה עצבית גבוהה וצורך לעבוד ולפעול בצורה יותר טכנית ומעשית. הזוית לכירון מביא איתה את הנושאים של שירות לאחרים וריפוי, אולם הזוית לאוראנוס יכולה ליצור הרבה חוסר שקט ומתח עצבי גבוה.

12 בנובמבר: כירון בדגים עובר להילוך ישיר אחרי תקופת נסיגה, ממש בתחילת מזל דגים. כירון בדגים מביא לחיינו אנרגיה של ריפוי ועבודה על צניעות, מתוך הבנה שהחיים תמיד יביאו לנו התנסויות שנצטרך להסתגל אליהן כל פעם מחדש, כדי להגיע למצב של אחדות.

14 בנובמבר: ונוס ומרקורי בקשת נצמדים לראש הדרקון של הירח, שמדגיש את האנרגיה הקשתית והצירוף של השלישייה מביא איתו את הרוח השמאנית החופשית, את הקריאה אל הטבע והמרחבים והיפתחות אל הרב ממדיות של החיים.

16 בנובמבר: מרס בבתולה בזוית ליופיטר בשור – יום נחמד לעשייה ומימוש במימד החומרי והפיזי.

20 בנובמבר: השמש בעקרב בזוית לנפטון בדלי – השמש העקרבית, שעוד קצת עומדת לעבור למזל קשת, יוצרת זווית אחרונה מעקרב הישר אל נפטון בדלי. הזוית הזו יכולה לתת לנו השראה רבה להתפתחות האישית שלנו ואנחנו יכולים לנצל את היום הזה כדי לעשות עבודה רוחנית על עצמנו, לתרגל קונדליני יוגה או לעסוק בכל פעילות איזוטרית כזו או אחרת.

23 בנובמבר: השמש עוברת לקשת – מזל טוב לקשתים! השמש מצטרפת לוונוס, מרקורי, ראש דרקון ויש לנו דגש על המזל. הקשתים רוצים להביע את עצמם דרך ביטוי חופשי של היצירה שלהם, בסביבה שתומכת באותנטיות שלהם. הם רואים את הפוטנציאל שיש לחיים להציע לנו, אולם חשוב עבורם לא להיסחף או להגזים בדרך למימוש החזון, כדי לא להתנתק מהקרקע.

25 בנובמבר: ירח חדש בקשת ויש לנו את הליקוי הראשון בעונת הליקויים – ליקוי חמה. הליקוי יקרה ב-2 מעלות במזל קשת, עם זוויות ליופיטר בשור, מרס בבתולה וכירון בדגים. כל זה יכול להשפיע בין היתר על הכלכלה והמטבע. עוד על כך בחודש הבא…..

***שימו לב שהתאריכים המצוינים הם תאריכים שבהן הזויות בין הכוכבים מדויקות, אולם ההשפעה שלהן יכולה להיות מורגשת גם כמה ימים לפני ואחרי, תלוי במשך התנועה של הפלנטות.

שיהיה לכולנו חודש מרגש ומלא הפתעות חיוביות, ושנוכל להגשים את הפוטנציאל של חיינו במלואו!

ברכות

גלי סאט פוראן ליבנה

אימייל | אתר

 

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close