השימושון

4 נקודות למחשבה ביום האישה החל עלינו לטובה

מאת: לירון קסטר

העצמה
רובין ס שארמה הפופולרי הוא פאסה. איש יקר, אבל טועה כשהוא עדיין מאמין שלהגיד לעצמי בעצמי כמה אני טובה ("כתבו לעצמכם מסרים מעוררי השראה על הראי באמבטיה, או על לוח המחוונים במכונית") יעזור לי למצוא עבודה, להנהיג ולהיות אשה מצליחה בכל תחום שאבחר. אולי זה עובד אצל האמריקאים, אבל פה אין פראיירים ואם אני רוצה להאמין למה שאני שומעת ("את אמא טובה") כדאי שאשמע על כך מכמה אנשים, לא רק מהמוטים (אני, או מי ששילמתי לה כסף, כמו מנחת הסדנה או כותבת הספר). כלומר, במקום שאתם תכתבו לעצמכם את הפתקים, תנו לחברים שלכם לומר לכם את זה. תנו ללקוחות שלכן לפדבק אתכן. או אולי, הסכימו לעבור את המחסום והירשמו לסדנה בקבוצה ושם – באווירה אינטימית, שבה אין זיופים, וכל מה שתשמעי יהיה ספונטני ומהלב, שם הגוף שלך יחווה את ההעצמה דרך התאים. זו תחושה כה מובהקת, שתוכלי לשחזר אותה אחר-כך בקלות, לבד, גם בלי שום פתק.

אקולוגיה
הרבה מאיתנו חושבים, בשביל מה בכלל לנסות לשמור על הסביבה. הדוסים מאמינים שהבריאה קייימת ל-6,000 שנה בלבד ושאנחנו כבר לקראת סוף המחזור הזה, כך שלמה לטרוח. אחרים פוחדים, פשוט פוחדים, להיטמע בזרם הפלצני הזה, שאוהב ערבים, הומואים, עובדים זרים וגם את האדמה ממנה הוא חי. ומכבד את כל אלו. ספוקי.
אז זהו שאפשר גם בין לבין, או גם וגם. אפשר להישאר איפה שאתם על המפה הפוליטית או להמשיך להחזיק באמונות שלכם בכל דבר, אבל להפוך לשומרי סביבה לא-פלצנים.
בקיצור, תתחילו בקטן. אף אחד לא יכריח אתכם ללכת הלאה. למרות שכדאי, אבל על כך בפעם אחרת.
אם לא עשיתם כלום למען הסביבה עד היום (וזה יכול להיות חיוך לקופאית בסופר, גם זה איכות סביבה) תתחילו בצעד שאתם יכולים לעשות כל יום. משהו שייקח פחות מדקה, כמו להישיר מבט לילד שלך בגובה העיניים פעם ביום, או לתת להולך רגל זכות קדימה, או להשתמש בשקית ניילון פעם נוספת לפני שזורקים.
אם אתם כבר בעניינים, אז שאלו את עצמכם מה עוד אתם יכולים לעשות. להתפקד לתנועה הירוקה-מימד, או לתרום שקלים או זמן מזמנכם לתנועה לאיכות השלטון, או אדם טבע ודין, או חובבי החתולים. לא משנה. מה שמרגיש לכם אמיתי ותורם.

נטוורקינג
בעלות עסקים יקרות, אולי שמתן לב ואולי לא, זה קצת טריקי – אבל המיתון כבר כאן. הוא אולי לא נוגע ישירות לכיס שלך כרגע, אבל בקרוב תתחילי להרגיש אותו, דרך הלקוחות שלך, דרך החברות שלך, דרך הקולגות שלך. דאגות כלכליות הן טבע שני, זה בסדר. אבל מה עושים איתן? ובכן, כמו עם הנושא האקולוגי, ואולי כחלק ממנו, כל אחת מכן יכולה לעשות משהו למען צמצום הדאגות האלה. וכדאי להתחיל עכשיו.
בעלות עסקים יקרות, ולקוחותיהן: שיווק העידן החדש הוא דרך קשרים אישיים, מפה לאוזן. כמו אצל האינסטלטורים: את טובה, כולם יידעו, את לא – את תדעי לבד, כי לא יבואו אלייך. שיטת המעגלים העסקיים, הנטוורקינג, היא אחד מהכלים העומדים לרשותך כדי להעצים את עצמך ואת העסק שלך בתוך קהל רחב, שיידע טוב מאד ומהר מאד, מהן היכולות שלך. את חוששת לעמוד מול קהל ולדבר טובות על עצמך ועל העסק שלך? את עדיין יכולה להקציב ממון לפרסום חוצות או בעיתונות. לדעתי האפקט של פרסום כזה יעיל, אך הוא יילך וידעך. אנשים לא מאמינים לתקשורת ("הכל מסחרה") ובעולם מציאותי יותר, כמו זה שאנחנו מתחילים להיות עדים לו היום, יאמינו לך – גם אם תגמגמי את הדקה שיש לך לדבר במעגל העסקי – אם תהיי באמת טובה במקצוע שלך.
מזכירה לך, כל אחד מאיתנו בא לעולם עם מתנות ואוצרות שיכולים בעת משבר למלא אותו תושיה, להעניק לה עוצמות שהיא לא ידעה שהן קיימות בה.

טיפול
לפעמים נדמה לי שחלק מתרחב מאיתנו חי בדרך חיים כזו, שבה אנחנו מלעיטים את עצמנו בזבל במקום במזון, מאמינים בלב שלם לתעשיית הפרסום האכזרית ונשבים בקלות בנורמות של לעבוד כמו חמורים אבל בשביל ערכים שאפילו חמור לא היה מוכן לעבוד בשבילם: נסיעה לחו"ל פעמיים בשנה, או קניית ג'יפ ענק, או כל מה שאנחנו עושים רק כדי שהחברים שלנו "יחזיקו מאיתנו" שווים ומצליחים. ככה אנחנו רגילים, זה מה שאנחנו מנחילים הלאה לילדינו.
אבל אז משהו מתקלקל.
אנחנו קורסים.
עוברים איזה צינתור, או הולכים לטיפול קבוע של פעמיים בשבוע, משלמים הון תועפות, כדי שנוכל להרגיש בנוח כדי שמישהי תקשיב לנו, בעוד אנחנו חופרים לה במוח. לפעמים כל שדרוש הוא דווקא שוק קיצוני של סדנה הזויה במדבר.
הלם, כן. שינוי אמיתי, יוק.
אם משהו מכל אלה מוכר לכם וניסיתם כבר כל דבר אפשרי, אבל כמו דיאטה, לא יכולתם לאמץ את זה ליותר מכמה חודשים, אולי תנסו לחשוב מחוץ לקופסה.
אולי אל תחשבו בכלל, פשוט תקשיבו לקול הפנימי שלכם, שמנסה להישמע אבל לא מוקשב, והדרך שלו להעביר לכם את המסר ש"די!" היא להביא לכם את אותו שיעור שוב ושוב, בכל פעם בצורה אחרת.
כולנו יודעות שצריך הפסקה, שאסור להתרוצץ ככה ולקחת על עצמנו עוד ועוד מטלות ומחויבויות. שזה לא בריא. אבל אנחנו לא יודעות לעצור.
אנחנו לא יודעות איך לחיות רק את הרגע הזה, מבלי לתכנן הלאה.
אולי נאבד שליטה. או חס וחלילה, נבין שעלינו לשנות הרגלים אהובים ומוכרים (שתוקעים אותנו טוב טוב בבוץ, אבל לפחות זה בוץ מוכַּר). זה לא הכי נעים שבעולם.
אבל לפעמים, זו הדרך היחידה.
נסו אותה. נסו לעשות את ההפסקה במהלך היומיום ולא לעצור את הנשימה עד לעליה למטוס, או לטירוף הקניות בדיוטי פרי. התמקדו בלהטמיע בשגרה הלחוצה-ממילא נשימה או שתיים. אמיתיות. פעם בשלוש שעות, למשל. אולי בכל פעם שאתן בפקק, או עוצרות ברמזור.
ומה דעתכם לקבוע בלו"ז פגישה עם עצמכן, או (לפעמים זה מפחיד מדי, צודקים) לעשות יוגה באופן קבוע.
בקיצור, בבקשה! אל תחכו לסרטן או תאונת הדרכים שתביא לכם את המראה לפנים.
קבלו את המסרים מהגוף, מהאינטואיציה או מהמילים שאתן קוראות.
יש לנו חיים לחיות.
מישהו נתן לנו אותם וכדאי לנו להחזיר טובה ולחיות אותם, כמו שרק אנחנו יודעות.

——-

לירון קסטר, מנחת סדנאות "לחיות את הרגע הזה", היא מפתחת שיטת "אמנות הדיוק הפנימי", מנהלת קבוצת נטוורקינג ומצביעת הירוקה-מימד. הסדנאות הקרובות של לירון: חדרה 12.3, פרדס חנה (במסגרת אמנים במושבה) 26.3, רעננה 29.3. לפרטים: 050-4433511   אימייל | אתר >>

הראה עוד

13 thoughts on “4 נקודות למחשבה ביום האישה החל עלינו לטובה”

  1. אחרי שראיתי "לייב" כמה רעיונות מבריקים בנושא אקולוגיה מבית מדרשן של מאשה ומירב אצל גברת הפלדה,ו אני מרשה לעצמי לכתוב מה שכתבתי .. אין כאן ציניות יש כאן בקשה לדיוק פנימי .זאת הכותרת לא? י

  2. אישה של שלושה כובעים ,היום לאחר עשרה ימים בהם סעדתי את הקטן הפצוע העמסתי על האוטו ארבעה תיקי ציוד לצילומים שיש לי מחר ,שלושה תיקים עם בגדים בקבוקים תחפושת וקופסת סימילק ענקית , בדרך לבית הורי עצרתי בכפר סבא להעמיס מלא מוצרים שלקוחות הזמינו ממני בעיסוק הנוסף שהתחלתי בו לפני כחודשיים ,חברה התקשרה לבקש שאקח גם את המוצרים שלה אז עוד שתי שקיות ענק עמוסות כל טוב ..אספתי את בן זוגי מהעבודה בהוד השרון הגעתי בדיוק בזמן לחבק את אחותי כשחתכו לתינוק שלה את הזובי , אכלתי בוקרסים וסלט , החלפתי לקטן מכנסיים פעמיים כי הוא עשה פיפי ניקיתי באלכוהול את הציורים שהוא צייר בטוש לא מחיק על שידה בחדר של אחותי …התרסקתי על הספה לכמה דקות ,לתת לגב לנוח מבטן (שבוע 32 תודה) וכך הלאה..בשש וחצי העברתי הדרכה לצוות שלי בשמונה מקלחת ולהשכיב את הילדים על מסיבת פורים ויתרתי למרות שהתחשק לי -לא עמדו לי כוחותי .
    ארבעה כובעים בעצם את האישה הזוגית שכחתי שיש לה בן זוג אהוב .תיכף תבוא החדשה ואני אנוח איתה במיטה , יחד נבהה בקירות נצייץ לציפורים ונישן סתם באמצע היום. שיואו אני חייבת לישון קצת באמצע איזה יום .
    יום האישה
    גם אני רוצה אוהל אדום ולחלוק את ביתי עם עוד ארבע נשים לפחות,כמו אמהותנו הקדומות.

  3. לירון אהובה,
    אני לא יודעת מי אלו עמל ויעלה, לא מכירה, אני לא מהברנז'ה 🙂
    אבל יקירתי אין ספק שהרמת להן להנחתה עם ה- הזמנה לסדנא כמקום לקבל בו את הדבר האמיתי..
    חבל, אבל מה שיש ללמוד מזה הוא שמותר לך להגיד "יש לי לתת דבר אמיתי כפובליציסטית, ודבר אחר אמיתי כמנחת סדנאות". כי יש לך. את מעולה. ואני, אני הולכת לתרגל את היוגה היומית שלי, כי אני כבר חטפתי את התאונה שלי לפנים כמו שאומרים 🙂
    מה שמוכיח שאפילו ליקרים לך את לא יכולה תמיד לעזור, ואת יכולה להגיד לי "אמרתי לך", כי באמת אמרת..:-) כן, טוב, נו, אנלוגיות נלוזות זה שמי השני.
    אוהבת אותך, מאמינה בך. שיפוטיות וציניות זה פאסה גם, אז קחי את השיעור הזה ורוצי הלאה, זאבה שלי.

  4. הי לירון, איזה כייף לקרוא את מה שאת כותבת. אני רוצה להעצים אותך ולכתוב לך שאת אמא טובה וכותבת יפה ואכפת לך ממה שקורה בעולם הזה ועושה משהו בשביל זה ( במקום רק לטעון נגד…),אז יישרי כוח ותמשיכי בטוב שלך. תמיד תמיד בטוב שבך.
    באהבה, שלי

  5. אולי אפשר לשחרר איזה עצה שנונה , רעיון חדשני – במתנה לעולם ?? אם את מתקמצנת עלינו מה זה אומר על המלאי? את שולחת אלינו בדיוק את המסר ההפוך ממה שאת כויכול ממליצה ,אם הבנתי נכון..

    נראה לי שאת משחררת לאתר הזה אינפורמציה למתחילים , רוב הקהל החשוף לאתר(מה שנקרא שווק ממוקד) צריך חומר למתקדמים …
    האמת? מלנתלפים עצות יש באתר הזה , צריך איזה סדנת חיפוש…

  6. האם זה אומר שמראש את נותנת לנו עצות סוג ב', מ"טריות שניה" ,שתאריך התפוגה שלהן חל לפני עידן אחד או שניים על מנת לשמור לסדנאות שלך את העצות הטריות משובחות רעננות שזה עתה נקטפו משדות הידע האינסופי??? אויה ואבויה…את פותחת את המאמר שלך בהכרזה שפלוני אלמוני דעותיו הן פאסה..לא יותר ולא פחות מהדעות שהצגת את. עצות כשלעצמן הן פאסה..

  7. הי עמליה,
    כרגיל, אנחנו לא מסכימות. מזל ששתינו מדברות ומצהירות על עמדותינו, גם אם הן מנוגדות, כי מי שתתחבר אליך אולי לא תתחבר אלי, וככה יש לכל אחת מה ללמוד וללמד.
    וחוץ מזה, אם אתן לך את העצות החדשניות ביותר שלי כבר כאן, למה לך להתאמץ ולבוא לסדנה שלי?
    נתראה,
    לירון

  8. נכון שפרדס חנה היא בירת היד שניה שימוש חוזר וניצול מירבי -ובכל זאת, אפשר, בבקשה ,איזו עיצה קצת יותר רעננה חדשנית ועכשוית ליום האשה…אולי משהו שלא מתיחס אל הנשים כולן כאל קלישאות משמימות מהלכות בעיוורון חסר רגישות משליכות שקיות ניילון מלאות בקבוקי פלסטיק של קוסמטיקה חסרת ציורי ארנב בעודן לועסות פיתה מקמח לבן עם ממרח שוקולד ומחמיצות פנים לעוזרת גננת… הקול הפנימי שלי אומר לי שיש כאן איזה "פאטרונאייזינג" טרחני ,שכאשה, מקומם אותי…

כתיבת תגובה

Close