2012 זה עכשיואמנות ועיצובאקולוגיהבילוייםניו אייג'סביבה וקהילה

קולנוע ירוק בפרדס חנה-כרכור

[לילי בוטמן]

לכאורה השיח האקולוגי כבר הפך לנדוש ומשעמם, ברור שלמחזר זה אזרחות טובה, שעצים זה טוב ליהודים ולעולם כולו, הכינרת היא חיית המחמד הלאומית, בגיל 4 אנחנו מתחילים לדאוג לה כאילו שהיא השרקן האהוב עלינו ושנים אחר כך אנו מתייאשים ומתרגלים לכך שירדנו מתחת לקו האדום לכל שארית חיינו.

אבל כשלוקחים את "הגלולה האדומה", (אותה הציע מורפיאוס לנאו במטריקס) ומתחילים לחקור את המציאות שבה אנו חיים, מגלים "עד כמה עמוקה מאורת הארנב" עד כמה מורכבת המציאות וכמה הרבה יש וניתן לעשות, מקום של שיח אקולוגי חדש ומרגש נפתח ומתוכו נבנית מציאות ירוקה יותר לה שותפים כולנו.

פעם בחודש ביום שלישי במתנ"ס פרדס חנה-כרכור במסגרת סדרת אקולונוע לה שותפים הועדה לאיכות הסביבה של המועצה והקתדרה , נפגש לראות סרט שיאיר ב"מורד מאורת הארנב" ולשמוע הרצאה שתשלים אותו. שלושת המפגשים הראשונים כבר מתוכננים והשאר יקבעו בעקבות הפסטיבל הבינלאומי השביעי לקולנוע סביבתי שיתקיים בסוף אוקטובר 2010.

האישה ששתלה עציםמפגש ראשון ב26/10 בשעה20:00
יוקרן הסרט "האשה ששתלה עצים" המספר על חייה של ואנגרי מאטאיי, מייסדת תנועת הרצועה הירוקה וכלת פרס נובל לשלום. אשה שהחלה לשקם את המערכת האקולוגית של קניה עוד בשנות ה-70, כשמעטים בעולם הבינו שיש בעיה, אשה שהשמיעה את קולה כשאחרים פחדו אשה שהחלה בפעילות נשים כפריות, דרך מאבק נגד בנייה בפארק של ניירובי והמשך בפעילות סביבתית- פוליטית כלל ארצית. הסרט מציג את חייה ופועלה ויכול לשמש נקודת משען לכל מי שמאמין שאפשר לשנות את העולם…, סיפור של נחישות שהתגברה על מכשולים אדירים ואופטימיות לאין קץ בדבר טבע האדם ויכולתו לשנות. הסרט ילווה בהרצאה של ד"ר נורית השמשוני – יפה.

מפגש שני ב30/11 בשעה20:00
יוקרן הסרט "מכורים לפלסטיק" , שלוקח אותנו אל מקום קבורתו האחרון של כל הפלסטיק שנשטף לאוקינוס, ומזכיר לנו את הציפורים שאוכלות, את הדגים שבולעים את הפלסטיק, שמרכז בתוכו רעלנים במינונים הגדולים פי מיליון מהסביבה הימית הטבעית. הסרט עוקב אחר תהליכי הייצור והחומרים המשמשים בתעשיית הפלסטיק, כמו גם אחר יוזמות חדשות בתחום השימוש החוזר והמחזור של פלסטיק.

מפגש שלישי ב21/12 בשעה20:00
הסרט "הכל אודות מים", משקף חוויות מים מרחבי העולם, בבנגלדש המים מציפים את המישורים ושומטים באופן מאוד מוחשי את האדמה תחת רגליהם של האנשים. בערבות קזחסטן ימה נעלמה ונסוגה ועיר נמל נשארה חרבה ונטושה, ובקיברה שכונת העוני של ניירובי אנשים הולכים שעות כדי להשיג מי שתיה מסוחרי מים. מהו משבר המים העולמי והקשר בינו לבין המשבר המקומי שלנו על כך נדון לאחר הסרט.

מפגשים נוספים יערכו בתאריכים 11/1/11, 15/2/11, 29/3/11, 12/4/11, 24/5/11

תשלום עבור הסדרה(שמונה מפגשים או 4 מפגשים לזוג, 2 מפגשים לרביעייה וכך הלאה) 160 ₪, כניסה חד-פעמית 30 ₪. לסדרה יש להרשם מראש אצל יהודית אבני, רכזת הקתדרה בטלפונים 04-6378551, 04-6378707 , 050-6661177



הראה עוד

5 thoughts on “קולנוע ירוק בפרדס חנה-כרכור”

  1. שלום,

    בשבת, ה-20.11.10, בין השעות 10:00-17:30 יערך יריד התרמה בביה"ס מבואות עירון עבור לביא בן משה, ילד בן שנתיים וחצי הסובל ממחלת הקנוון. על הוריו של לביא לגייס מיליון וחצי דולר עבור מחקר על המחלה, ולאחר המחקר יוכל לביא לעבור ניתוח שעשוי לתת לו חיים בריאים וארוכים.

    מה ביריד? מכירת בגדים (חדשים וגם יד-שניה), משחקים, כלי בית וחפצי נוי, תכשיטים ועציצים, דוכני מזון, פינת ליטוף (בחינם), פינת איפור ופינת יצירה, רוח נתינה ומוסיקה טובה.

    פרטים נוספים תוכלו למצוא בעמוד של לביא בפייסבוק:

    http://www.facebook.com/event.php?eid=168054239880798

    ובאתר:

    http://www.give2gether.com/projects/giving-lavi-life/

    ובקשה גדולה: העבירו את המייל הלאה, לכל חבריכם. עם כל ההשקעה (ויש הרבה השקעה…), יש צורך בפרסום היריד.

    להצטרפות למאבק להצלת חייו של לביא ולכל שאלה:

    לינוי – 054-5219445
    linoy_r@Walla.com
    אשמח לשלוח במייל הזמנה רשמית ליריד ומצגת המספרת על סיפורו של לביא.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close